صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

متهم که یک زن جوان است توانسته با تبلیغات گسترده در فضای مجازی اعتماد مال‌باختگان را به دست آورده و در ادامه از آنها مقادیری وجه دریافت کرده بود.

جلائیان | شهرآرانیوز؛ روز موعود فرارسید. همه، چمدان‌های خود را بسته و با خداحافظی از خانواده آماده حرکت شده بودند. هر شانزده نفر پیش از زمان حرکت در محل قرار حاضر شدند. خیلی زود، اما یک دلهره به دل همه آنها افتاد. از ساعتی که قرار بود زمان حرکتشان باشد گذشته بود، اما خبری از صاحب تور و اتوبوس نبود. 

زائران مدام شماره گوشی همراه صاحب تور را که زنی جوان بود می‌گرفتند یا به او پیامک می‌دادند، اما تلفن همراه صاحب تور در تمام این مدت خاموش بود. با وجود گذشت چند ساعت و تاریک شدن هوا، هیچ کدام از آنها نمی‌خواستند باور کنند که فریب خورده‌اند. به‌ویژه وقتی به یاد آوردند که زن جوان با ظاهر موجه به آنها گفته بود که صاحب یک تور دارای مجوز است و سفری خاطره‌انگیز برای آنها رقم خواهد زد.

روز بعد هر شانزده زائری که فریب این کلاهبردار را خورده بودند از این زن شکایت کردند. شکایتی که خبرش توجه سرهنگ محمد چراغ، جانشین فرمانده انتظامی مشهد را به خود جلب کرد. پلیس زیر نظر سرهنگ چراغ تحقیقات خود را درباره این پرونده آغاز کرد. مأموران پس از بررسی اظهارات تمامی مال‌باختگان متوجه شدند متهم که یک زن جوان است توانسته با تبلیغات گسترده در فضای مجازی اعتماد مال‌باختگان را به دست آورده و در ادامه از آنها مقادیری وجه دریافت کرده بود.

به دنبال این اطلاعات تحقیقات پلیس برای ردزنی این زن ادامه پیدا کرد تا اینکه مأموران دایره تجسس کلانتری آستانه‌پرست با جمع‌بندی اظهارات مال‌باخته‌ها و اشراف اطلاعاتی، موفق به ردزنی و در نهایت شناسایی متهم در مخفیگاهش شدند. در ادامه رسیدگی به این پرونده مأموران با هماهنگی مقام قضایی زن جوان را در اقدامی ضربتی دستگیر کردند.

زن جوان پس از دستگیری می‌کوشید با نمایش ظاهر یک زن آبرومند مأموران را مجاب کند که او را اشتباهی دستگیر کرده‌اند. تلاشی که می‌توانست موفق باشد اگر پلیس او را با تعدادی از مال‌باختگان عصبانی که به جای زیارت پیگیر دستگیری این کلاهبردار شده بودند روبه‌رو نمی‌کرد. متهم پس از رویارویی با مال‌باختگان به یک‌باره اعتراف کرد که تاکنون شانزده نفر را فریب داده و از آنها به بهانه هزینه سفر زیارتی، یک میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.