صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر بازرسی و نظارت اصناف خراسان رضوی از برخورد قاطع با عرضه کنندگان زعفران تقلبی در مشهد خبرداد.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن صیادی اظهار کرد: در این ایام به منظور صیانت از حقوق زائرانی که به خرید زعفران به عنوان سوغات اقدام می‌کنند، تشدید بازرسی و نظارت در محدوده ثامن در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف خراسان رضوی افزود: در این بازرسی‌ها، با عرضه کنندگان زعفران بسته بندی بدون نشان استاندارد و نیز عرضه به صورت فله، تقلبی و گران‌فروشی برخورد قانونی می‌شود.

صیادی ادامه داد: تشخیص زعفران اصلی برای عموم مردم امکان‌پذیر نیست، این روز‌ها تقلب در عرضه زعفران انواع گسترده‌ای دارد مانند رنگ کردن ریشه زعفران، شلتوک برنج و حتی نشاسته که پیشرفته‌ترین نوع تقلب در محصول زعفران است.

وی گفت: کالای زعفران مشمول استاندارد اجباری است از این رو عرضه آن به صورت فله و یا بسته بندی فاقد مشخصات (نام برند-تاریخ تولید-وزن و آدرس معتبر) تخلف است و در زمره کالای تقلبی محسوب می‌شود؛ لذا توصیه می‌شود شهروندان و به خصوص زائران، زعفرانی را خریداری کنند که مشخصات ذکر شده را داشته باشد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف خراسان رضوی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۶۵۷ مورد از صنف زعفران بازرسی، ۱۳۴ مورد منجر به تشکیل پرونده به ارزش هشت میلیارد و ۳۷۵ میلیون ریال و ارجاع به تعزیرات حکومتی شده و همچنین در این رابطه حدود چهار کیلوگرم زعفران تقلبی کشف و ضبط شده‌است.

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.