صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کلاهبرداری با آگهی جعلی فروش خودرو در سایت دیوار

  • کد خبر: ۲۴۶۴۹۵
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹
یکی از شگرد‌های مرسوم شیادان فضای مجازی آگهی کالا‌های پرمخاطب در سایت‌های واسطه گر با قیمت‌های مناسب است تا پس از تطمیع سوژه شان حساب آن‌ها را خالی کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ از قدیم گفته اند که هیچ ارزانی‌ای بی دلیل نیست. این موضوع یکی از شگرد‌های مرسوم شیادان فضای مجازی است، آن‌ها با آگهی کالا‌های پرمخاطب در سایت‌های واسطه گر با قیمت‌های مناسب، همچون عنکبوتی شهروندان را به سمت تار‌های نامرئی خود می‌کشانند و در بزنگاهی پس از تطمیع سوژه شان خیلی راحت حساب آن‌ها را خالی می‌کنند و پس از حذف آگهی از روی سایت، با گشودن یک آگهی جعلی دیگر شهروند دیگری را پشت دیوار ارزانی به تور می‌اندازند. در پیگیری جدیدترین پرونده از این دست، مردی جوان پس از شکایت در دادگاه رسیدگی به جرائم اینترنتی و در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتای مشهد معرفی شد تا کارشناسان این پلیس تخصصی او را کمک کنند.

این فرد که با یک آگهی جعلی مقداری از سرمایه اش را باخته بود، در توضیحات شکایتش به کارشناسان پلیس فتای مشهد گفت: مدتی است که می‌خواهم یک خودرو کارکرده بخرم، اما قیمت خودرو‌ها به موجودی حساب من نمی‌خورد به همین دلیل تا به حال نتوانسته بودم کاری بکنم. اما چند روز پیش وقتی مثل همیشه در حال بالا و پایین کردن آگهی‌های فروش خودرو در یکی از سایت‌های واسطه گر بودم، چشمم به پرایدی افتاد که فروشنده اش قیمت و شرایط منصفانه‌ای برای فروش اعلام کرده بود. 

بلافاصله با او تماس گرفتم. فروشنده مشخصات خودرو را با حوصله برایم گفت و مشکلاتی را که داشت هم توضیح داد، به نظرم سود خوبی پشت این معامله بود و همان جا اعلام کردم که ماشینش را می‌خواهم. اما فروشنده اعلام کرد که چند مشتری دیگر هم دارد که قبل از من درخواست داده اند و باید صبر کنم تا اول آن‌ها جواب قطعی بدهند. 

نمی‌خواستم این فرصت را از دست بدهم و اصرار کردم که قولش را به دیگران ندهد، چون من پولم نقد است و...، فکر کردم فروشنده دلش برایم سوخته که گفت اگر می‌خواهی باید ۷۰ میلیون تومان بیعانه بدهی. ابدا فکر نمی‌کردم روزی برسد که بدون هیچ شناختی پول به حساب یک ناشناس بزنم، اما آن قدر در هول و ولا بودم که به این موضوع فکر نکردم و با دریافت شماره حساب به سرعت پول را منتقل کردم.

بعد از تشکر هم قرار و مدار فردا را به صورت حضوری گذاشتیم. اما از فردا تلفن فروشنده خاموش شد و دیگر جوابم را نداد. تازه اینجا بود که فهمیدم سرم کلاه گذاشته اند. کارشناسان پلیس فتا با بررسی فنی بر روی سرنخ‌های دیجیتالی به جامانده، متهم را در یکی از مناطق جنوب شهر مشهد شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر کردند. تحقیقات در این پرونده آغاز شده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.