صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

همزما با آغاز ماه مبارک رمضان

طرح تشدید نظارت بر مراکز عرضه مواد غذایی در مشهد اجرا می‌شود

  • کد خبر: ۲۴۶۷۴
  • ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان «برنامه سلامت رمضان» با اولویت نظارت بر مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن حساس و نظارت بر سامانه‌های آبرسانی در مناطق زیر پوشش دانشگاه اجرا می‌شود.

 به گزارش شهرآرانیوز، علی اصغر حسنی، با بیان اینکه این طرح با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و همچنین به منظور کاهش و کنترل بیماری‌های مرتبط با آب و مواد غذایی از ششم اردیبهشت الی چهارم خرداد اجرا می‌شود خاطر نشان کرد: در این طرح بازرسین بهداشت محیط مجهز به دستگاه‌های سنجش پرتابل نسبت به نظارت و نمونه برداری از آب، مواد غذایی و سطوح، از ۸ صبح تا ۲۰ شب اقدام می‌کنند.

 

وی افزود: در این مدت نظارت بر مراکز حساس همچون مراکز تهیه و عرضه و فروش مواد غذایی، فروشگاه ها، مراکز تهیه و عرضه آش، حلیم، کله پزی، نانوایی، زولبیا و بامیه و نظایر آن به شکل ویژه‌ای خواهد بود و بر این اساس هماهنگی‌های لازم با سایر دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی و نیروی انتظامی و دیگر سازمان‌ها به منظور تشکیل تیم‌های مشترک بازرسی و نظارتی شهرستان انجام شده است.

 

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در اجرای این طرح بیش از ۳۰۰ نفر از بازرسان بهداشت محیط به صورت مستمر بر عملکرد و فعالیت مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی نظارت خواهند داشت.

 

حسنی تاکید کرد: شهروندان نیز در طول ماه مبارک رمضان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی می‌توانند موارد را با شماره ۱۹۰ در میان بگذارند.
منبع: دانشگاه علوم پزشکی مشهد

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.