دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور
سرخط خبرها

کرونا ۲۰۰ رستوران مشهد را برای همیشه تعطیل کرد/ به اندازه ۵ ماه ضرر کردیم

  • کد خبر: ۲۴۶۹۰
  • ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲
  • ۱
کرونا ۲۰۰ رستوران مشهد را برای همیشه تعطیل کرد/ به اندازه ۵ ماه ضرر کردیم
رئیس اتحادیه صنف رستوران‌داران،چلوکباب، آشپزخانه و حلیم‌پزان مشهد از برنامه‌ریزی برای ارسال غذای بیرون‌بر در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و با اشاره به ضرر‌های میلیاردی وارد شده به صنف زیر پوشش این اتحادیه، گفت: ۱۴۰۰ واحد صنفی زیرپوشش داریم که از این تعداد ۷۰۰ واحد در جریان این تعطیلات کرونایی به‌طور کامل تعطیل کردند و ۲۰۰ واحد نیز با لغو پروانه فعالیت منحل شدند و اسباب و وسایل خود را واگذار کرده و محل کسب‌شان را تحویل دادند، سایر واحد‌ها نیز نیمه‌تعطیل هستند و فروشی ندارند!
سعیده ساجدی‌نیا - حسن امیریان در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، اظهار کرد: در پی شیوع کرونا، یکی از مهمترین صنوفی که بیشترین خسارت را دید، صنف رستوران‌دار بود، زیرا لطماتی که این صنف را تهدید کرد، در واقع دو ماه نبود، بلکه دست‌کم ۵ ماه ضرر و زیان را متحمل شدیم!

با خطر فساد موادغذایی مواجهیم
او با اشاره به اینکه هر ساله رستوران‌داران از اواسط بهمن موادغذایی مورد نیازشان را با توجه به نزدیکی نوروز و حضور شمار زیادی از زائران حضرت رضا (ع) به‌ویژه در لحظه سال تحویل خریداری و آماده‌سازی می‌کنند، اظهار کرد: در فروردین، ۳ برابر ماه‌های دیگر سال مسافر و زائر به مشهد سفر می‌کند و با توجه به اینکه اخبار مربوط به اپیدمی کووید ۱۹ از اسفند اعلام شد، خرید‌ها در حجم بالا انجام شده بود و متأسفانه علاوه بر متوقف شدن کسب و کار، بسیاری از واحد‌ها با خطر فساد موادغذایی به‌ویژه مرغ و گوشت روبه‌رو هستند.

۶۰ درصد رستوران‌ها استیجاری هستند
امیریان با اشاره به اینکه ۶۰ درصد واحدی صنفی زیرپوشش این اتحادیه استیجاری هستند، درباره همراهی مالکان واحد‌های صنفی استیجاری گفت: تنها تعداد کمی از مالکان پرداخت اجاره‌بها را یکی دو ماه به تأخیر انداخته‌اند که دست‌شان را می‌بوسیم و سپاسگزارشان هستیم، اما واقعیت این است که بخشودگی در کار نبوده و این به تأخیر انداختن‌ها هم در حالی است که شمار زیادی از چک‌ها و سایر هزینه‌ها همچون پرداخت حق بیمه کارگران و مالیات واحد‌ها نیز در این مدت تلنبار شده است و معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظار رستوران‌دار‌ها باشد.

برند‌ها همچنان بسته‌اند!
او با اشاره به اینکه رستوران‌های برند مشهد نیز از این آسیب‌های کرونایی در امان نبوده‌اند، اظهار کرد: برند‌ها به دلیل اینکه بیشتر به‌صورت حضوری پذیرای مشتریان خود بوده‌اند و خیلی سیستم بیرون‌بر نداشته‌اند، تعطیل کرده‌اند، زیرا توزیع غذای بیرون‌بربا توجه به ویژگی‌هایی که این شیوه دارد، برایشان صرف نمی‌کند.

۲۰۰ کارگر رستوران‌ها به‌طور قطعی بیکار شده‌اند
امیریان ادامه داد: برخی واحد‌های صنفی شمار زیادی کارگر و خدماتی داشته‌اند و دست‌کم ماهانه ۶۰ میلیون تومان حقوق این افراد را باید پرداخت کنند و در شرایط فعلی از ۵۰ درصد واحد‌های صنفی که به دلیل کرونا تعطیل شده‌اند، ۲۵ درصد مربوط به رستوران‌ها و چلوکبابی‌ها بوده که به نسبت سایر واحد‌ها تعداد کارگر بیشتری داشته‌اند و در خوشبینانه‌ترین حالت ۲۰۰ خانواده کارگر از ادامه کار و معیشت بازمانده‌اند.

تأمین اجتماعی همان اول حق بیمه‌ها را نقد کرد!
این وضعیت در حالی است که به گفته رئیس اتحادیه صنف رستوران‌داران، چلوکباب، آشپزخانه و حلیم‌پزان مشهد هنوز هیچ حمایت خاصی از سوی سازمان‌های حمایتی همچون تأمین اجتماعی و مالیاتی نسبت به رستوران‌دار‌ها صورت نگرفته است، به طوری که تأمین اجتماعی همان ابتدا لیست بیمه‌ها و چک مربوط به آن را وصول کرد. در این میان اداره مالیات نیز تنها به این مسئله اکتفا کرده است که اظهارنامه‌ها به یکی دو ماه دیگر موکول شود، در حالی که کسب و کار‌ها در این مدت به‌طور کامل تعطیل بوده‌اند!

هشدار برای ورشکستگی واحدهای دیگر
امیریان به هشدار برای قطعی گاز و برق برخی واحد‌های صنفی به‌دلیل پرداخت نکردن به‌موقع قبوض اشاره کرد و گفت: تا این لحظه حمایت‌ها تنها در حد حرف بوده و بروز عینی نداشته است و اگر وضعیت به همین شکل ادامه پیدا کند، سایر واحد‌های صنفی باقی‌مانده نیز ورشکسته شده و بر معضل بیکاری در شهر مشهد اضافه می‌شود.

حلیم و شله را با ضرر در رمضان عرضه می‌کنیم
او با اشاره به افزایش ناگهانی حبوبات، درباره حلیم و شله ماه رمضان اعلام کرد: در حالی که قیمت حلیم در تهران کیلویی، ۲۵ هزار تومان اعلام شده، در مشهد قیمت‌ها پایین‌تر است و با وجود افزایش ۲۱ درصدی دستمزد کارگران برای ماه رمضان هیچ‌گونه افزایش قیمتی نداشته‌ایم، به طوری که هر کیلوگرم شله ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان و حلیم نیز ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان نرخ‌گذاری شده است، در حالی که نرخ واقعی شله ۲۲ هزار تومان و حلیم ۲۰ هزار تومان محاسبه شده و این یعنی فروش با ضرر!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
0
1
چه چیزایی که رستوراندارا مخصوصا در شهرهای توریست پذیر به خورد مسافرا دادن
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->