صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

برندگان و بازندگان قرعه لیگ قهرمانان

  • کد خبر: ۲۴۸۱۸۱
  • ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵
در فرمت تازه قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا، هوش مصنوعی با برخی مدعیان یار بود و برای برخی دیگر هم مسیری دشوار را مشخص کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ لیگ قهرمانان اروپا دیگر با فرمت گذشته خود خداحافظی کرده است و از این فصل با شکلی تازه برگزار خواهد شد. به غیر از افزایش تعداد تیم‌ها و تغییر در مدل برگزاری، حتی قرعه‌کشی این رقابت هم مانند گذشته نیست و به جای گوی‌های جذابی که از گلدان‌ها توسط ستارگان فوتبال خارج می‌شدند، حالا این یک نرم‌افزار هوشمند بود که تکلیف تیم‌ها را مشخص کرد.

تعداد حاضران در این مسابقات به ۳۶ تیم افزایش یافته است و به جای مرحله گروهی، یک مرحله لیگ برگزار می‌شود که در آن همه شرکت‌کنندگان در ۸ بازی در برابر ۸ تیم مختلف قرار می‌گیرند. در پایان مرحله اول، هشت تیمی که بیشترین امتیاز را داشته باشند به طور مستقیم به مرحله یک هشتم نهایی صعود خواهند کرد، در حالی که تیم‌هایی که رتبه‌های نهم تا بیست و چهارم را کسب کردند به مرحله پلی آف رفته و برندگان این بخش ۸ تیم بعدی مرحله یک هشتم نهایی را شکل می‌دهند. در قرعه‌کشی این رقابت‌ها شاهد جدال‌های بزرگی مانند تقابل بارسلونا و بایرن‌مونیخ بودیم، اما جدای تک بازی‌های هیجان‌انگیز، برخی غول‌های اروپایی مانند بایرن در مجموع مسیری ساده‌تر را پیش روی خود دیدند و تعدادی هم مانند پاری‌سن‌ژرمن با قرعه مرگ روبه‌رو شدند.

بایرن آماده شکستن طلسم کین

آیا این فصل بالاخره نفرین هری کین در بردن جام شکسته می‌شود؟ واضح است که قهرمانی در بوندسلیگا کار ساده‌تری برای بایرن مونیخی است که در فصل نقل و انتقالات تابستانی به طور قابل توجهی تقویت شده است، اما باواریایی‌ها با قرعه خوبی که در لیگ قهرمانان نصیبشان شد حالا به کسب جام در این تورنومنت هم امیدوار هستند.

درست است که تیم مونیخی باید در خانه از پاری‌سن‌ژرمن پذیرایی کرده و همچنین در خانه بارسلونا هم به میدان برود، اما ۶ بازی دیگر شاگردان کمپانی برابر استون ویلا، بنفیکا، شاختار دونتسک، دینامو زاگرب، اسلوان براتیسلاوا و فاینورد خواهد بود و با چنین مسیری به نظر می‌رسد که شاگردان کمپانی را باید از همین حالا در جمع هشت تیم برتر مرحله نخست لیگ قهرمانان اروپا به حساب آورد.

قرعه مرگ برای پی اس جی

دغدغه رسیدن به قهرمانی اروپا در چندفصل گذشته همیشه برای پاری سن ژرمن با ناکامی همراه شده است و آنها حتی با کیلیان امباپه هم نتوانستند به این هدف برسند. در این شرایط پاریسی‌ها حالا نه تنها ستاره‌ای مانند امباپه را دیگر در ترکیب خود نمی‌بینند، که قرعه‌ای مرگبار هم به نامشان خورده است تا شانسشان برای فتح اروپا از گذشته هم کمتر شود.

برای قهرمان فرانسه که در نهایت تقریبا در هر سید با دو تیم قوی‌تر رودررو شد، اوضاع واقعا نمی‌توانست بدتر از این پیش برود. منچسترسیتی و بایرن مونیخ حریفان این تیم از سید یک بودند، در حالی که قرعه سید دو آنها هم آرسنال و اتلتیکومادرید بود. حتی ۴ تیمی که از سید‌های ۳ و ۴ به پاریسی‌ها خوردند، یعنی پی‌اس‌وی آیندهوون و سالزبورگ، اشتوتگارت و خیرونا هم حریفان آسانی نیستند.

البته پاری سن ژرمن چند بازیکن جوان و با انگیزه ماننده ژائو نئوس را در طول تابستان به خدمت گرفته است، اما شاگردان لوئیز انریکه مسیری دشوار برای رسیدن به جمع هشت تیم برتر مرحله نخست لیگ قهرمانان دارند و اصلا بعید نیست که به کابوس حضور در پلی‌آف دچار شوند.

آرتتا راضی از انتخاب‌های هوش مصنوعی

آرسنال که فصل پیش در انگلیس درخشان ظاهر شده بود، در لیگ قهرمانان نتوانست برابر بایرن بحران‌زده کاری از پیش ببرد و در یک‌چهارم نهایی حذف شد. حالا شاگردان جوان میکل آرتتا که چیز‌های زیادی از آن تجربه آموخته‌اند، این فصل دو بازی بزرگ برابر پاری سن ژرمن و اینتر در پیش دارند. اما ۶ مسابقه دیگر آنها حداقل روی کاغذ چندان دشوار به نظر نمی‌رسد تا توپچی‌ها تبدیل به دیگر تیمی شوند که از انتخاب‌های هوش مصنوعی در قرعه‌کشی این فصل لیگ قهرمانان راضی هستند.

دوئل زودهنگام اسلات و آلونسو

آرنه اسلات، سرمربی جدید لیورپول خیلی زود باید برابر مردی قرار بگیرد که هواداران امیدوار بودند به جای او راهی این تیم شود. لیورپول در لیگ قهرمانان باید برابر شاگردان ژابی آلونسو در لورکوزن قرار بگیرد و میلان، رئال مادرید و لایپزیش دیگر حریفان قدرتمند شاگردان اسلات هستند. همچنین لیل و پی‌اس‌وی آیندهوون از سید ۳ هم رقبای آسانی به شمار نمی‌روند، اما بدشانسی لیورپول به قرعه آنها از سید ۴ برمی‌گردد، جایی که آنها باید برابر ۲ پدیده فصل گذشته اسپانیا و ایتالیا، یعنی خیرونا و بولونیا بازی کنند.

قرمز‌ها فصل را خوب شروع کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد که اسلات در اولین فصل حضورش در مرسی ساید، کار دشواری برای قراردادن تیمش در جمع هشت تیم برتر مرحله اول لیگ قهرمانان اروپا دارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.