سرخط خبرها

ورود جنگجوی اوروگوئه‌ای برای نجات یونایتد

  • کد خبر: ۲۴۷۶۰۱
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷
ورود جنگجوی اوروگوئه‌ای برای نجات یونایتد
در فاصله کوتاه باقی‌مانده تا پایان پنجره نقل و انتقالات تابستانی، انتقال مانوئل اوگارته، هافبک پاری‌سن‌ژرمن به منچستریونایتد نهایی شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شیاطین سرخ برای برطرف کردن نقاط ضعفشان در میانه میدان راضی به پرداخت ۵۰ میلیون یورو به باشگاه فرانسوی شدند تا هافبک اروگوئه‌ای را به جمع نفرات خود اضافه کنند.

ضعف در خط هافبک یکی از دلایل اصلی عملکرد ضعیف یونایتد در فصل گذشته بود، جایی که کاسمیرو در آن عملکردی پر فراز و نشیب داشت، سوفیان امرابات در اولین فصل حضورش در یونایتد نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و میسون مونت هم تقریبا کل فصل را به دلیل مصدومیت از دست داد. در آن شرایط برونو فرناندز ناچار بود که بار اصلی خط میانی را به عهده بگیرد حتی ظهور کوبی ماینو، استعداد جوان یونایتد‌ها در میانه‌های فصل هم نتوانست مشکلات آنها در خط هافبک را به طور کامل پوشش دهد.

در اوایل تابستان، یونایتد راه حل ایده آل خود را برای این مشکل شناسایی کرده و برای جذب اوگارته دست به کار شد. آنها بالاخره پس از نزدیک به سه ماه مذاکره با پاری سن ژرمن، در نهایت توانستند به گزینه مورد نظر خود برسند.

خاطره کین زنده می‌شود؟

هافبک ۲۳ ساله تازه یونایتد جنگندگی بالایی دارد و می‌تواند خاطره روی کین، ستاره سال‌های دور شیاطین سرخ را دوباره برای هواداران این باشگاه زنده کند. او فصل گذشته پس از ژائو پالینیا، بیشترین آمار تکل موفق را در بین تمام بازیکنان ۵ لیگ معتبر اروپایی داشت و دوندگی بالای او از دیگر برگ برنده‌های این هافبک به شمار می‌رود. یونایتد پس از پایان دوران کین هیچوقت نتوانست جانشینی در آن اندازه را پیدا کند. اوون هارگریوز در اولین فصل خود موفقیت بود، اما دوران او خیلی زود به دلیل مصدومیت‌ها ویران شد. نفر بعدی نمانیا ماتیچ بود که در دوران مورینیو خط هافبک یونایتد را تقویت کرد، اما او در زمان ورود به تیم ۲۹ ساله بود و خیلی زود افت کرد. آخرین مورد، یعنی کاسمیرو هم در سال ۲۰۲۲ یک خرید عالی به نظر می‌رسید، اما فصل گذشته عملکردی ضعیف داشت. اوگارته، اما با توجه به سن پایینش، بهترین سال‌های خود را پیش رو دارد و شاید بتواند بالاخره تبدیل به روی کین جدید اردوگاه شیاطین سرخ شود.

هافبک اروگوئه‌ای انرژی و دوندگی بالایی در زمین دارد، چیزی که کاسمیرو فصل گذشته فاقد آن بود. حالا در فصل پیش رو توانایی دفاعی اوگارته باید به یونایتد کمک کند که حفره‌هایی را که فصل گذشته مدام در خط میانی آنها ظاهر می‌شد را برطرف کند. فصل پیش ضعف خط هافبک یونایتد باعث شد تا آنها پس از شفیلد یونایتد سقوط کرده، شاهد بیشترین آمار شوت حریفان به دروازه‌شان باشند؛ مشکلی که تنهاخ امیدوار است با خرید جدیدش آن را برطرف کند.

اوگارته، برگ برنده میانه میدان یونایتد

در کنار تمام نقاط قوت خرید تازه یونایتد در کار‌های دفاعی، او در بخش‌های هجومی آنچنان توانمند نشان نداده است. سهم او در بازی هجومی بسیار کم است و از زمان انتقال به اروپا فقط یک گل زده است.

همچنین شاید اعتماد به نفس او به خاطر دوره کوتاه و ناموفقش در پاری سن ژرمن از بین رفته باشد، اما اگر در یونایتد در حد توانش بازی کند، می‌تواند به آینده‌ای هیجان انگیز امیدوار باشد. اگر در یونایتد او بتواند وظایف دفاعی خط هافبک را به دوش بکشد، کوبی ماینو وبرونو فرناندز می‌توانند روی کار‌های هجومی تمرکز بیشتری داشته باشند و این ترکیب ۳ نفره به برگ برنده تنهاخ در میانه میدان تیمش تبدیل شود.

اوگارته به تیمی ملحق می‌شود که همین چند روز پیش در دومین هفته لیگ برتر برابر برایتون تن به شکست داد و در دیدار آینده خود هم باید یکشنبه اینده برابر لیورپول قدرتمند به میدان برود. او سپس برای بازی‌های مقدماتی جام جهانی مقابل پاراگوئه و ونزوئلا به اروگوئه خواهد پیوست و یونایتد دعا خواهد کرد که مصدوم برنگردد، چون آنها در زمان از سرگیری مسابقات لیگ برتر، بازی‌های دشواری دارند و باید علاوه بر جدال با تاتنهام، ساوتهمپتون، کریستال پالاس و استون ویلا، کار خود را در فصل جدید رقابت‌های لیگ اروپا هم آغاز کنند.

تن هاخ تحت فشار زیادی قرار دارد تا بتواند به سرعت اوضاع را در یونایتد پس از یک عملکرد ضعیف در فصل گذشته تغییر دهد و او برای رسیدن به این هدف امید زیادی به اوگارته و توانایی‌های او در خط هافبک تیمش بسته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->