صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه دارو رسانی درب منزل باید با محوریت داروخانه‌ها صورت بگیرد و نرم افزار‌ها تنها در حوزه حمل دارو فعالیت کنند، گفت: برای چند نرم افزار به دلیل تخلف فروش دارو به صورت اینترنتی پرونده‌هایی در دستگاه‌های قضایی تشکیل شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، سید حیدر محمدی در گفت و گویی افزود: ابطال الزام داروساز بودن موسس داروخانه توسط هیات عمومی دیوان در دو سال اخیر ابلاغ شده بوده؛ در آیین نامه جدید افرادی که فاقد مدرک دانشگاهی هستند نمی‌توانند مجوز بگیرند و افرادی که تحصیلات غیر مرتبط دارند باید امتیاز لازم را کسب کنند.

وی اظهارداشت: برای تاسیس داروخانه در تهران امتیاز زیادی لازم است و برای تاسیس داروخانه باید نظام سطح بندی رعایت شود.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: در مورد اساسنامه سازمان غذا و دارو از ابتدای دولت سیزدهم پیشنهاد را به حوزه وزارتی داده‌ایم، اما به هر طریقی صلاح دانسته نشد که این اساسنامه به هیات دولت ابلاغ شود. این تکلیف از سال ۸۹ تا الان بوده ولی متاسفانه ابلاغ نشده است.

وزیر بهداشت: سکو‌های اینترنتی فقط تحویل دارو درب منزل است

به گفته محمدی، پرونده‌هایی در مورد فروش اینترنتی دارو در پلتفرم‌های مختلف در دستگاه قضایی داریم که تخلف می‌کنند و فروش اینترنتی انجام می‌دهند، پیشنهاد دادیم که فعالیت آنها در قالب فروش اینترنتی نباشد و با کمک داروخانه‌ها در قالب حمل و ارسال با کمک پلتفرم‌ها باشد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.