پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (چهارشنبه، ۲۴ مرداد ۱۴۰۳) | هفته آینده، مشهد کمی خنک می‌شود میزان نرخ باروری در کشور اعلام شد مدیر‌کل بهزیستی خراسان‌رضوی: اجرای مدل مدیریت مورد، ۶۰۰ معتاد را در مسیر درمان موفق قرار داد جوان مرگ مغزی در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۴ مرداد ۱۴۰۳) عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی: مؤسسه شهرآرا توان اثرگذاری ملی را دارد + فیلم حدود ۶ هزار معتاد در خراسان‌رضوی نیازمند درمان هستند | معتادان و خانواده‌هایشان باید حمایت شوند آیا اجبار معلمان به ادامه خدمت قانونی است؟ تغذیه با شیر مادر یکی از ارکان حیاتی برای رشد و سلامت کامل نوزادان است سوءمدیریت بیمه‌ها و سازمان هدفمندی یارانه‌ها علت کمبود دارو تاکنون ۹۰۰ هزار زائر از مرز‌های زمینی خارج شده‌اند و تردد ۲۶۰ هزار خودرو به ثبت رسیده است دستگیری یک متکدی با ۱۵۹ میلیون ریال پول نقد در مشهد تصحیح برگه‌های امتحانی توسط غیرمعلمان تکذیب شد پزشکیان چه کسی را برای دبیرکلی ستاد مبارزه با موادمخدر منصوب خواهد کرد؟ خدمت‌رسانی ۱۶۱ موکب درمانی به زائران اربعین حسینی زائران اربعین براساس مزاج و وضعیت گوارشی خود از غذا‌های نذری استفاده کنند افزایش تجهیزات مورد نیاز برای تشخیص بیماری تب دنگی  جریمه حمل مواد مخدر به عراق چقدر است؟ قیمت بلیت اتوبوس‌های مستقیم تهران - نجف مشخص شد (۲۴ مرداد ۱۴۰۳) تراز همسان‌سازی همچنان ناهمسان | سرنوشت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی کی مشخص می‌شود؟
سرخط خبرها

سوءمدیریت بیمه‌ها و سازمان هدفمندی یارانه‌ها علت کمبود دارو

  • کد خبر: ۲۴۵۱۲۰
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱
سوءمدیریت بیمه‌ها و سازمان هدفمندی یارانه‌ها علت کمبود دارو
رئیس انجمن داروسازان ایران سوءبرنامه‌ریزی سازمان‌های بیمه‌گر و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها را که منجر به بروز مشکلات نقدینگی برای داروخانه‌ها شده است، از علل کمبود‌های دارویی در کشور عنوان کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، شهرام کلانتری امروز در چهل‌وششمین همایش ملی روز داروسازی، اظهار کرد: ما ۴۶ شعبه انجمن داروسازی در ایران داریم. پرافتخارترین و بالاترین مرتبه در بین رشته‌های تولیدکننده دانش در علوم پزشکی ایران رشته داروسازی است.

وی افزود: بیش از ۸۰ درصد داروسازان در حوزه داروخانه‌ها فعالیت دارند و داروسازان دردسترس‌ترین گروه ارائه خدمت در جامعه پزشکی هستند که بیشترین مشاوره‌های دارویی را به مردم ارائه می‌کنند.

رئیس انجمن داروسازان ایران ادامه داد: امروزه ۳۲ هزار داروساز در کشور داریم که ۲۶ هزار نفر از آن‌ها به عنوان فعالان حوزه خدمت، عضو انجمن داروسازان ایران هستند. این جمعیت بعد از پزشکان عمومی، بزرگ‌ترین گروه ارائه‌دهنده خدمات در جامعه پزشکی را تشکیل می‌دهند.

کلانتری تصریح کرد: ما نیاز به یک برنامه جامع راهبردی برای حوزه دارو داریم، اما این برنامه وجود ندارد و این مشکل باید توسط وزارت بهداشت دولت چهاردهم رفع شود. در حال حاضر، مشکلاتی اقتصادی در حوزه دارو وجود دارد که ناشی از سوءبرنامه‌ریزی‌ سازمان‌های بیمه‌گر و سازمان هدفمندی یارانه‌هاست. علت این است که داروسازان سرمایه خود را تبدیل به دارو کرده و این دارو‌ها را به مردم تحویل می‌دهند و زمانی که اسناد این دارو‌ها به سازمان‌های بیمه‌گر تحویل داده می‌شود، پول آن‌ها با تأخیر بسیار زیاد پرداخت می‌شود که این موضوع باعث ایجاد مشکل نقدینگی و اقتصادی و بروز مشکل در زنجیره تأمین دارو شده است.

وی گفت: آنچه مانع از ارائه خدمات بهینه توسط داروسازان می‌شود، به مشکلاتی بازمی‌گردد که در نظام تصمیم‌گیری، اجرایی و تقنینی وجود دارد. برخی تصمیمات و دخالت‌ها و سیاست‌گذاری‌ها در وزارت‌خانه‌های نامرتبط مانند وزارت اقتصاد و هیئت مقررات‌زدایی رخ می‌دهد که نتیجه ضعف نقش وزارت بهداشت در تولیت نظام سلامت است.

وی با ارائه مثالی ادامه داد: در سال‌های گذشته، تصمیمی که در خارج از وزارت بهداشت با فشار یکی از کمیسیون‌های مجلس گرفته شد، منجر به افزایش ناگهانی تعداد داروخانه‌های کشور شد که چنین‌تصمیمی، ذخایر دارویی را در داروخانه‌های جدید متفرق کرد؛ در حالی که نظام دارویی اصلاً آمادگی پرکردن ذخایر این داروخانه‌ها را نداشت. 

رئیس انجمن داروسازان ایران با اشاره به تصمیماتی که در راستای فعالیت پلتفرم‌ها در حوزه دارو اخذ می‌شود، خاطرنشان کرد: ما با اقتصاد دیجیتال و توسعه خدمات دیجیتال مشکل نداریم، ولی پرونده پزشکی مردم نباید بر اثر سهل‌انگاری دست کسانی بیفتد که مصالح مردم را در نظر نمی‌گیرند و صلاحیت این کار را ندارند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->