صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: ۳۰ گروه «واکنش سریع» همزمان با سه روز پایانی صفر برای امدادرسانی به مجاوران و زائران رضوی در داخل و اطراف حرم مطهر رضوی مستقر شده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر جعفر میعادفر روز سه‌شنبه در جریان بازدید از موکب‌های پذیرایی کننده و ایستگاه‌های سلامت ارائه دهنده خدمات بهداشتی، درمانی و دارویی مسیر نیشابور به مشهد، در جمع خبرنگاران افزود: در سه روز پایانی ماه صفر مجاوران و زائران رضوی برای سوگواری و عزاداری به مناسبت رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) وارد مشهد می‌شوند که این شرایط مسیر حرکت آمبولانس‌ها و تاخیر در رسیدن آن‌ها بر بالین بیماران و مصدومان را در پی دارد.

وی تصریح کرد: بنابراین گروه‌های واکنش سریع به صورت پیاده در داخل و حاشیه حرم مطهر رضوی حضور دارند تا خدمات درمانی را به بیماران و مصدومان احتمالی در این ایام ارائه دهند و در صورت نیاز به خدمات بیشتر یا اعزام بیماران و مصدومان به مراکز درمانی از ظرفیت آمبولانس‌ها و موتورلانس استفاده خواهد.

به گفته میعادفر، حضور تیم‌های واکنش سریع سبب می‌شود تا در صورت تاخیر در رسیدن آمبولانس، مشکلی برای این بیماران ایجاد نشود.

سرویس‌دهی ۷۷ دستگاه ناوگان اورژانس به زائران رضوی

رئیس اورژانس کشور در ادامه گفت: برنامه‌های امسال این سازمان در دهه پایانی ماه صفر با محوریت و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برنامه‌ریزی شده است و امسال در مسیر زائران پیاده امام رضا (ع) ۷۷ ناوگان اورژانس شامل ۳۲ آمبولانس، ۱۵ اتوبوس آمبولانس و ۳۰ دستگاه موتورلانس مستقر شده‌اند.

وی افزود: همچنین ۲ بیمارستان سیار، خدمات درمانی و اورژانسی را ارائه می‌دهند که یکی از این بیمارستان‌ها در ملک‌آباد دایر گشته و دیگری در ورودی باب‌الکاظم (ع) حرم مطهر رضوی مستقر شده است.

میعادفر ادامه داد: گروه‌های بهداشتی کمیته بهداشت و درمان ستاد دهه پایانی صفر به منظور بازدید و نظارت بر موکب‌ها و اماکن بهداشتی، محل طبخ و توزیع غذا و مواد غذایی، آب و شربت زائران و محل استقرار‌های تیم‌های بهداشتی- درمانی و فوریت‌های پزشکی این بازدید‌ها را از سبزوار آغاز کرده و سپس در نیشابور، مشهد و گلبهار حضور یافتند.

وی بیان کرد: در ۳ روز پایانی ماه صفر چهار پست درمانی و مراکز درمانگاهی نیز در چهار نقطه حرم مطهر امام رضا (ع) مستقر هستند تا در این ایام خدمات بهداشتی و درمانی مورد نیاز را به زائران ارائه دهند.

رئیس اورژانس کشور گفت: با توجه به این که در روز‌های پایانی ماه صفر مجاوران و زائران رضوی برای سوگواری وارد مشهد می‌شوند، مسیر جاده شلوغ بوده و رعایت نکات ایمنی برای داشتن سفری ایمن بسیار مهم و مورد تاکید است.

وی ادامه داد: بنابراین به رانندگان توصیه می‌شود هر یک یا یک ساعت و نیم در موکب‌ها و استراحتگاه‌های بین راهی برای استراحت توقفی کوتاه داشته باشند تا خواب‌آلودگی و خستگی منجر به ایجاد حوادث ترافیکی نشود.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.