صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر بهداشت در خصوص برنامه‌های دولت چهاردهم برای اجرای قانون جوانی جمعیت گفت: امید است با توجه به نگاه مثبت رئیس جمهور به حوزه سلامت و همچنین موضوع راهبردی جوانی جمعیت بتوانیم در این حوزه دستاورد‌های روشن و قابل قبولی را رقم بزنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، ‎ نشست هم اندیشی محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با امیرحسین بانکی‌پور رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، فاطمه محمدبیگی عضو کمیسیون بهداشت مجلس و زهره سادات لاجوردی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با موضوع جوانی جمعیت در ستاد مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اقدامات گذشته در حوزه قانون‌گذاری و پشتکار نمایندگان مجلس در حوزه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تقدیر و تصریح کرد: امید است با توجه به نگاه مثبت رئیس جمهور به حوزه سلامت و همچنین موضوع راهبردی جوانی جمعیت بتوانیم در این حوزه دستاورد‌های روشن و قابل قبولی را رقم بزنیم.
وی در ادامه بیان کرد: تاکنون چندین جلسه با موضوع جوانی جمعیت و حمایت از خانواده برگزار شده است. همچنین نظرات حوزه‌های مختلف علمی و کارشناسی بررسی شده و وظایف و ماموریت‌های تخصصی به آنها محول شده است و به زودی قدم‌های موثرتری را در این حوزه برخواهیم داشت.
در ادامه بانکی پور رییس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، تاریخچه مراحل تصویب قانون جوانی جمعیت و دلایل آن را بازخوانی و تاکید کرد: مسئله جوانی جمعیت در آینده به یک ابر چالش بدل خواهد شد و تاکنون بر طبق قانون مصوب مجلس، دستگاه‌ها و در راس آنان وزارت بهداشت اقدامات موثری را صورت داده است.


بانکی پور یادآور شد که تعامل مجلس و وزارت بهداشت، می‌تواند در اجرای کامل قانون موثر باشد و نرخ باروری را جبران و تامین کند.
در ادامه محمدبیگی عضو کمیسیون بهداشت مجلس نیز با اشاره به ظرفیت‌های قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، موضوعاتی همچون طرح پزشک خانواده، کاهش آمار تصادفات جاده‌ای و ترمیم نگاه به بهورزان را در اثربخشی سیستماتیک قانون جوانی جمعیت مفید دانست.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، زهره سادات لاجوردی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در این نشست هم اندیشی با اشاره به مسائل فرهنگی و رصد ستاد ملی جوانی جمعیت بر عملکرد دستگاه‌ها در اجرای قانونی جوانی جمعیت تاکید کرد.
گفتنی است در این نشست معاونان بهداشت و حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت نیز حضور داشتند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.