صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

طالبان سه سال بعد از بازگشت به قدرت در افغانستان و پشت سرگذاشتن بحران‌های بانکی متعدد سرانجام سقف برداشت از حساب‌های بانکی را افزایش داد.

به گزارش شهرآرانیوز، بحران بانکی در افغانستان بعد از بازگشت دوباره طالبان به قدرت در این کشور باعث ایجاد مشکلات زیادی برای مردم این کشور شد.
طالبان در ابتدا برای کنترل میزان نقدیگی برای برداشت از حساب‌های بانکی سقف تعیین کردند و شهروندان افغانستان تنها می‌توانستند تا سقف مشخص شده برداشت کنند.

اما حالا بانک مرکزی افغانستان زیر اداره طالبان اعلام کرده است که محدودیت‌ها بر سپرده‌های مشتریان در هفته در حساب‌های افغانی از ۷۰ هزار به ۱۵۰ هزار و در ماه از ۲۵۰ هزار به ۵۰۰ هزار افغانی و همچنان در حساب‌های دلاری در هفته از ۱۰۰۰ دلار آمریکایی به ۲۰۰۰ دلار آمریکایی و در ماه از ۳۰۰۰ دلار آمریکایی به ۶۰۰۰ دلار آمریکایی افزایش یافته است.

بانک مرکزی افغانستان زیر اداره طالبان اداره می‌شود، اعلام کرده است که در یک سال گذشته در اثر تلاش این بانک ارزش افغانی در برابر دلار آمریکایی ۱۷.۲۵ درصد افزایش یافته است.

این بانک افزوده است که در یک سال گذشته از طریق اجرای سیاست‌های پولی موثر، ارزش افغانی در برابر ارز‌های خارجی حفظ شده و ضمن دستیابی به اهداف تعیین شده در خصوص کنترل تورم نیز گام‌های موثری برداشته است.

همچنین در یک سال اخیر، ۱۴۹ جواز برای صرافی‌ها و شرکت‌های خدمات پولی صادر شده که مجموعاً جواز‌های صادر شده به ۱۷۸۰ می‌رسد.

از سوی دیگر بانک مرکزی افغانستان زیر اداره طالبان ادعا کرد که استراتژی ملی استفاده از پول الکترونیکی تدوین شده، ۵ موسسه پول الکترونیکی مجوز فعالیت دریافت کردند و ۱۲۵۸ دستگاه کارت خوان (POS) در فروشگاه‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و ادارات دولتی و خصوصی نصب شده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.