سازمان ملل: نیمی از جمعیت افغانستان در فقر بسر می‌برد طالبان سقف برداشت از بانک‌های افغانستان را افزایش داد + جزئیات امیدواری تیم ملی فوتسال افغانستان به قهرمانی در جام بین قاره‌ای + فیلم هیئتی از جبهه مقاومت بدون احمد مسعود به آمریکا می‌رود ویدئو | خلاصه بازی تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و نیوزلند ساعت بازی تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و نیوزلند در جام کانتیننتال ویدئو | خلاصه بازی تیم‌های فوتسال افغانستان و کویت ساعت پخش بازی تیم ملی فوتسال افغانستان در برابر کویت متن طرح مجلس برای اصلاح قانون ورود و خروج اتباع خارجی منتشر شد دستور رئیس‌جمهور برای تسریع در تهیه طرح جامع سامان‌دهی اتباع خارجی ویدئو | خلاصه بازی تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و گواتمالا نتیجه بازی تیم‌های فوتسال افغانستان و گواتمالا در جام کانتیننتال ساعت پخش بازی تیم ملی فوتسال افغانستان در برابر گواتمالا ادامه مسدودشدن سیم‌کارت مهاجران افغانستانی در ایران | کد فیدا چیست؟ نماد مسجد الاقصی در مزارشریف رونمایی شد + عکس تاریخ‌سازی دختر افغانستانی در پاریس | زکیه خدادادی مدال برنز پارالمپیک را از آن خود کرد قدردانی شورای علمای شیعه افغانستان از ایران به دلیل همکاری با زائران افغانستانی اربعین صدور ۶۶ هزار روادید ویژه اربعین برای اتباع افغانستانی گفت‌وگوی اختصاصی با رئیس فدراسیون فوتسال افغانستان | ما تاریخ‌سازی کردیم تیم ملی فوتسال افغانستان برای حضور در مسابقات بین قاره‌ای به تایلند رفت
سرخط خبرها

سازمان ملل: نیمی از جمعیت افغانستان در فقر بسر می‌برد

  • کد خبر: ۲۴۹۳۳۵
  • ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶
سازمان ملل: نیمی از جمعیت افغانستان در فقر بسر می‌برد
دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان ملل متحد (اوچا) از ادامه فقر در افغانستان هشدار داده و اعلام کرده که فقر نیمی از جمعیت افغانستان را در بر گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان ملل متحد (اوچا) امروز پنج‌شنبه، ۱۵ شهریور اعلام کرده که فقر اقتصادی گسترش یافته و از هر دو افغان، یک نفر را تحت تاثیر قرار داده است.

این نهاد همچنین گفته است که ۸۰ درصد از خانواده‌های افغان روزانه کمتر از یک دلاری در ازای هر عضو خانوده درآمد دارند.

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان ملل متحد افزوده که برای نجات جان شهروندان افغان از فقر فراگیر اقتصادی به کمک‌های بیشتری نیاز است.

اوچا همچنین خاطرنشان کرده که با گذشت هشت ماه، برنامه واکنش بشردوستانه سال جاری برای افغانستان تنها ۲۵ درصد تأمین مالی شده است.

این در حالی است که دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان ملل در ۱۲ سنبله اعلام کرد که در شش ماه اول سال جاری میلادی، ۱۲.۱ میلیون افغان دست‌کم یکی از انواع کمک‌های بشردوستانه را دریافت کرده‌اند. 

این سازمان گفت که به‌رغم محیط عملیاتی پیچیده، به امدادرسانی در سراسر افغانستان ادامه داده است.

این سازمان همچنین اعلام کرده بود که برای کمک‌رسانی به افغانستان در سال جاری به بیش از سه میلیارد دلار نیاز دارد

اوچا گفته است که تاکنون توانسته است ۷۳۵ میلیون دلار از بودجه مورد نیاز خود را دریافت کند.

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه ملل متحد اعلام کرد به رغم محیط عملیاتی پیچیده، به امدادرسانی در سراسر افغانستان ادامه داده است.

این سازمان گفت در شش ماه اول سال جاری میلادی، ۱۲.۱ میلیون افغان دست‌کم یکی از انواع کمک‌هایش را دریافت کرده‌اند.

اوچا روز دوشنبه در بیانیه‌ای نوشت که در حال حاضر دست‌کم ۲۳.۷ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

این سازمان گفت که به بیش از سه میلیارد دلار برای کمک‌رسانی به افغانستان در سال جاری ضرورت دارد.

اوچا گفته است که تاکنون توانسته ۷۳۵ میلیون دلار از بودجه مورد نیاز خود را دریافت کند.

سازمان ملل بار دیگر تاکید کرد که ارائه خدمات بشردوستانه در افغانستان، با توجه افزایش نیازها و پیچیدگی‌های عملیاتی، وابسته به تامین مالی انعطاف‌پذیر، سیستم‌های مالی مناسب و تضمین ایمنی کارکنان امدادی است.

اوچا همچنین تاکید کرد که کارمندان زن نهادهای امدادی باید به گونه امن، مؤثر و کامل در ارائه خدمات شرکت کنند.

همچنین برنامه جهانی غذا چندی قبل گفته بود که بیش از یک میلیون کودک و مادر در افغانستان از دریافت‌ کمک‌های این سازمان محروم شده‌اند.

این سازمان در شبکه اکس دلیل محرومیت این مادران و کودکان از دریافت کمک را کمبود بودجه عنوان کرده است.

برنامه جهانی غذا افزود که کمبود بودجه و کاهش کمک‌ها در افغانستان بیش‌ترین تاثیر را روی زنان در این کشور دارد.

این در حالی است که این سازمان پیش از این گفت که تابستان امسال به دلیل کمبود بودجه از مجموع زنانی که در همین مدت در سال گذشته مورد حمایت برنامه جهانی غذا قرار گرفتند، ۶۰۰هزار زن باردار و شیرده کمک دریافت نخواهند کرد.

برنامه جهانی غذا پیش از این در گزارشی به مناسبت «روز جهانی تغذیه» گفت که ۳ میلیون کودک در کشور دچار سوءتغذیه هستند.

این سازمان گفت که پس از کاهش کمک‌ها در سال گذشته، آمار کودکان دچار سوءتغذیه در افغانستان افزایش یافته است.

پیش از این برنامه جهانی غذا گفته بود که در پیش‌برد فعالیت‌هایش در افغانستان با «بحران گسترده بودجه» مواجه است. این سازمان ادعا کرده که برای پیش‌برد فعالیت‌هایش در ۶ ماه آینده، به ۶۰۰ میلیون دلار نیاز دارد.

برنامه جهانی غذا همچنین گفته است که در حال حاضر و به طور «ماهانه» به ۱۲۵هزار آسیب‌دیده از سیلاب‌ها بسته‌های موادغذایی توزیع می‌کند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) در گزارشی اظهار داشت تا اواسط ژانویه سال جاری میلادی برای طرح «نیازمندی‌های بشری ‌و پاسخ‌گویی» تنها حدود ۲۰ درصد بودجه درخواستی یعنی حدود ۶۱۵.۷ میلیون دلار تامین شده است.

این گزارش می‌افزاید: در حال حاضر برای پاسخ به نیازمندی‌های بشردوستانه در افغانستان با کمبود ۲.۴۵ میلیارد دلاری بودجه مواجه هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->