صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

طرح رویداد رسانه‌ای «مادران مقاومت» یک رویداد کشوری است که از سوی مرکز راهبری بانوان سازمان تبلیغات اسلامی کشور به صورت ملی در برخی استان‌ها برگزار شده است. این رویداد در خراسان‌رضوی نیز امروز و فردا (۲۰ و ۲۱ شهریورماه)، در حال برگزاری است. 

کارشناس امور بانوان اداره‌‌کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: رویداد رسانه‌ای «مادران مقاومت» یک رویداد کشوری است که به دنبال تولیدات در سطح ملی و بین‌المللی است.

زهره منوچهری در حاشیه رویداد رسانه‌ای «مادران مقاومت» گفت: طرح رویداد رسانه‌ای «مادران مقاومت» یک رویداد کشوری است که از سوی مرکز راهبری بانوان سازمان تبلیغات اسلامی کشور به صورت ملی در برخی استان‌ها برگزار شده است. این رویداد در خراسان‌رضوی نیز در روزهای ۲۰ و ۲۱ شهریورماه، در حال برگزاری است.

منوچهری افزود: برگزاری این رویداد دو روزه و پشتیبانی هنری و اجرایی تیم‌های شرکت‌کننده به‌عهده گروه هنری «شرح نو» گذاشته شده است.

منوچهری با بیان این مطلب که شروع محتوایی و اجرایی رویداد از یک ماه پیش آغاز شده است، گفت: ما در رویداد «مادران مقاومت» به دنبال تولیدات باکیفیت رسانه‌ای در حوزه‌ مقاومت زنان هستیم و تلاشمان این است که این محتوا‌های تولیدشده در سطح ملی و بین‌المللی دیده شوند.

وی تصریح کرد: مقاومت مادران فلسطینی می‌تواند الگویی برای مادران و بانوان ایرانی باشد. اینکه یک زن در جنگ، هم از مردان خانواده خود حمایت و پشتیبانی می‌کند و هم به وظایف مادری خود ازجمله فرزندآوری توجه می‌کند، نشان‌دهنده وجود روح امید به زندگی است. مقاومتی که این زنان در چنین‌ شرایط جنگی انجام می‌دهند، هم باید روایت شود و هم الگوبرداری و به دنیا معرفی گردد.

منوچهری ادامه داد: ما در رسانه، اغلب جنبه مردانه و سخت مقاومت را دیده‌ایم و وجه زنانه آن را نادیده گرفته‌ایم؛ در صورتی که شاید اگر زنان نباشند، مردان هم نمی‌توانند مقاومت خوبی داشته باشند. تلاش ما نیز ارائه و تولید محتوا‌های رسانه‌ای است که گویای مقاومت اثرگذار و امیدآفرین زنان باشد.

انتشار خروجی رویداد در رسانه ملی و فضای مجازی

مدیر اجرایی و برگزاری رویداد رسانه‌ای «مادران مقاومت» نیز در بخشی از این رویداد دوروزه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: ما در رویداد رسانه‌ای «مادران مقاومت» با موضوع غزه و محوریت مادران مقاومت تولیدمحتوا می‌کنیم و سعی شده است از ظرفیت هنری و رسانه‌ای بانوان مشهدی در این رویداد استفاده شود. 

سیدتقی عالمی بیان کرد: تمام قالب‌های رسانه‌ای صوتی و تصویری و عکس جهت تولیدمحتوا اعم از قالب‌های پویا و ایستا مانند موشن‌گرافی، پوستر، افتر افکت، کلاژموشن، پادکست، طراحی، نقاشی و... در این رویداد مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

عالمی تأکید کرد: ویژگی مثبتی که این رویداد نسبت به رویداد‌های مشابه دارد، این است که محور آن بانوان و مادران هستند و افرادی که اینجا حضور دارند نیز بانوان متخصص در حوزه تولیدمحتوا در بخش‌های مختلف هستند.

وی ابراز کرد: رویداد رسانه‌ای «مادران مقاومت» ظرفیت بسیار خوبی است که در مشهد برای زنان و دختران هنرمند به وجود آمده است. اینکه ما رویدادی را با عنوان بانوان تعریف می‌کنیم و خانم‌ها هم مسائل مربوط به حوزه‌ خودشان را تولید می‌کنند و نسبت به این موضوع ادراک و دریافت دارند، قطعاً اثربخشی‌اش در تولید آثار دیده می‌شود.

مدیر گروه هنری «شرح نو» افزود: وقتی یک زن از زاویه نگاه زنانه موضوعی مربوط به هویت خود را روایت کند و تولیدمحتوا انجام بدهد، قطعاً اثرگذاری‌اش بیشتر خواهد بود.

عالمی متذکر شد: سعی ما بر این است که محتوا‌های باکیفیت تولید کنیم و خروجی‌های این رویداد را در شبکه‌های ملی و فضای مجازی منتشر کنیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.