صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه افراد باید از نحوه تعامل با کودکان و نوجوانان آگاه باشند، گفت: تولد فرزندان و شاهد رشد و شکوفایی او بودن، در کنار تمام لذت و شیرینی اش، مسائلی را پیش می‌آورد که برای حل درست آن‌ها نیازمند آموزش و یادگیری هستیم.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر ندا اخروی افزود: هدف از فرزند پروری تربیت افرادی مستقل، توانمند و با اعتماد به نفس است که از رشد اخلاقی و اجتماعی مناسب برخوردارند. ما اگر می‌خواهیم فرزندانمان به دستورات ما گوش دهند، ارزش‌های اخلاقی و قوانین ما را بپذیرند باید به فکر تحکیم پل ارتباطی بین خود و فرزندانمان باشیم و برای برقراری یک ارتباط موثر و لذت بخش با فرزندان، مهارت‌های فرزند پروری را بیاموزیم.

وی تصریح کرد: فرزند پروری مجموعه دانش و مهارت تربیت فرزندان به روشی سازنده و غیر مخرب است که به ما کمک می‌کند تا توانایی و مهارت‌های فرزندان را رشد دهیم و مشکلات رفتاریشان را اداره کنیم.

مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در یک خانواده شاد و با نشاط والدین می‌دانند بچه‌ها همیشه کودک نخواهند ماند و دیر یا زود مستقل میشوند، پس برای ایجاد خاطرات خوشی که یک عمر همراه کودکان باشد، وقت و انرژی صرف می‌کنند و برای برقراری ارتباط موثر با فرزندان تلاش می‌کنند.

دکتر اخروی با بیان اینکه در یک خانواده منسجم و مستحکم والدین می‌دانند که فرزندانشان در هر مرحله از رشد نیاز‌های روانشناختی خاصی دارند که بایستی به این نیاز‌ها حساس بود و به آن پاسخ داد، گفت: خانواده مستحکم، خانواده سالم و با نشاطی است که والدین در آن برای ایجاد احساس امنیت در اعضای خانواده تلاش می‌کنند وکودکان در چنین خانواده‌ای احساس می‌کنند فارغ از عملکردشان، ارزشمند هستند و پذیرش بی قید و شرط آنان توسط والدین باعث احساس امنیت در آنان می‌شود، احساس امنیتی که زمینه ساز و لازمه رشد متعادل و موفق محسوب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در چنین خانواده هایی، همسران به هم توجه کافی ابراز می‌کنند و گفتگو به عنوان یک راهکار رفع تنش در خانواده نهادینه شده است؛ و والدین بین فعالیت‌های شغلی و خانوادگیشان تعادل برقرار می‌کنند و هرجا که نیاز به دانستن باشد، مشتاق یادگیری هستند.

شایان ذکر است در حال حاضر در مراکز خدمات جامع سلامت، کارشناسان سلامت روان آماده ارائه رایگان آموزش‌های فردی و گروهی در زمینه فرزند پروری می‌باشند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.