صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس جمهور صربستان با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه نظامی این کشور از اجباری شدن دوباره دوره سربازی خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، الکساندر ووچیچ، رئیس‌جمهور صربستان امروز (شنبه) گفت که توافقنامه‌ای را برای بازگشت خدمت اجباری نظامی در کشورش امضا کرده است که در سال ۲۰۱۱ آن را لغو کرده بود.

وی که در جمع دانشجویان آکادمی نظامی کشورش سخن می‌گفت، ادامه داد: خدمت اجباری سربازی ۷۵ روز طول خواهد کشید. صربستان ۲۳ سال پیش خدمت سربازی اجباری را لغو کرد و از آن زمان به ارتش حرفه‌ای متکی بود.

ووچیچ خطاب به دانشجویان دانشگاه نظامی گفت: «امیدوارم همه شما بفهمید که ما چقدر به یک ارتش قوی نیاز داریم، چقدر به خرید و ساخت سلاح‌های بیشتر نیاز داریم.»

وی افزود: «ما نمی‌خواهیم به کسی حمله کنیم. این کار را هم نخواهیم کرد. اما ما می‌خواهیم برابر کسانی که هر روز ما را به تسلیم وحشیانه تهدید می‌کنند، نیروی بازدارنده ایجاد کنیم.»

برای بازگرداندن خدمت اجباری سربازی در صربستان، هم دولت و هم پارلمان این کشور باید این لایحه تدوین شده در دولت را تصویب کنند. اکثر اعضای پارلمان، عضو حزب حاکم به رهبری ووچیچ هستند.

به گفته رئیس جمهور صربستان خدمت سربازی برای مردان اجباری خواهد بود و زنان نیز می‌توانند به طور داوطلبانه این دوره را بگذرانند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.