صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) از ارسال ۱۲۰ هزار اثر به ششمین دوره جشنواره قرآنی باران وحی خبر داد و اعلام کرد که ۳۰۴ اثر در این مسابقات به‌عنوان برگزیده معرفی شدند.

الهام اسماعیلی| شهرآرانیوز، حجت الاسلام علی جعفری، در اختتامیه ششمین جشنواره قرآنی باران وحی که در مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امسال این دوره از مسابقات قرآن کریم با عنوان "باران وحی" به شکلی گسترده و بر اساس آموزه‌های قرآنی و معارف دینی، با استقبال ۱۲۰ هزار اثر قرآنی از سوی شرکت‌کنندگان به دبیرخانه جشنواره اجرا شد.

جعفری اشاره کرد که این مسابقات در ۱۵ رشته مختلف برگزار شد که عبارتند از: تحقیق، ترتیل، حفظ عمومی، حفظ تخصصی، صحیح‌خوانی، اذان، دعاخوانی، مداحی، صحت قرائت نماز، سبد مفاهیم شامل فهم قرآن، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه، نقاشی، خوش‌نویسی و قصه‌گویی. همچنین، رقابت‌ها در سه گروه سنی زیر ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال تقسیم‌بندی شده بود.

معاون فرهنگی کمیته امداد بیان کرد که پس از داوری‌های انجام شده در تابستان سال جاری، ۸۰۰ اثر به مرحله کشوری راه یافتند و از این تعداد، ۳۰۴ اثر به‌عنوان برگزیده شناخته شدند. جوایز برگزیدگان نیز بین ۵ تا ۳۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

جعفری افزود: ارزیابی کیفیت آثار نشان می‌دهد که بیشترین تعداد برگزیده‌ها از نظر کیفی در استان‌های اردبیل، خراسان رضوی، قم و خراسان شمالی منتخب شده‌اند، در حالی که از نظر کمی، استان‌های تهران، یزد و سمنان بیشترین آمار شرکت را داشته‌اند. به‌ویژه خراسان رضوی با ۲۴ نفر برگزیده از این نظر وضعیت خوبی دارد.

او همچنین اهداف برگزاری این جشنواره را توانمندسازی قرآن‌آموزان، ارتقای دانش قرآنی در میان مخاطبان و ایجاد انگیزه و اعتماد به نفس از طریق رقابت سالم عنوان کرد.

در نهایت، حجت الاسلام جعفری گفت: برگزیدگان مسابقات به عنوان مربی قرآن در کلاس‌های آموزش قرآن مورد استفاده قرار خواهند گرفت و در صورت نیاز به کلاس‌های تخصصی، هزینه‌های آن نیز توسط کمیته امداد تامین خواهد شد.

در ادامه بختیاری مدیرکل کمیته امداد گفت: جشنواره باران وحی برای ما یک سند افتخاری است و ما افتخار می‌کنیم که در خدمت شما عزیزان هستیم.

وی به رشد تعداد شرکت‌کنندگان در این جشنواره اشاره کرد و افزود: ما از ده هزار نفر آغاز کردیم و اکنون به سی و دو هزار نفر رسیده‌ایم.

وی همچنین به برنامه‌ریزی برای سال آینده اشاره کرد و بیان داشت که انتظار می‌رود سیصد هزار نفر با ارسال چهارصد هزار اثر در جشنواره آینده شرکت کنند.

وی ضمن تقدیر از همکاران خود در کمیته امداد و معاونت‌های فرهنگی، خواستار حمایت بیشتر از نوجوانان و فرزندان در این راستا شد.

مدیر کل کمیته امداد از تمامی نهاد‌ها و سازمان‌های مربوطه از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف قدردانی و تأکید کرد که این فعالیت‌های قرآنی باید توسعه یابد.

در پایان از برگزیدگان این دوره از جشنواره تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.