لزوم توجه به فرهنگ‌سازی اسلامی و تربیت سربازان فرهنگی و دینی رونمایی از شماره هفتم نشریه «منش استادی» در یک رویداد قرآنی قرآن؛ راهنمای اصلی تحول اجتماعی و تجسم ارزش‌های الهی است اجتماع سربازان کوچک امام زمان(عج) و مادران تمدن‌ساز در مشهد استقبال بی‌نظیر از جشنواره قرآنی باران وحی با ارسال ۱۲۰ هزار اثر از سراسر کشور تشرف ۵۰ هزار زائر اردوزبان به حرم مطهر رضوی در دهه آخر ماه صفر ماجرای وقف مدرسه میرزا جعفر برای حرم امام‌رضا(ع) سرباز شهید حادثه تروریستی میرجاوه یکشنبه (۲۵ شهریور ۱۴۰۳) در شهر دولت‌آباد تشییع می‌شود سعی کنیم به چشم امام زمان (عج) بیاییم برگزاری اجتماع مردمی بیعت با امام زمان (عج) در مشهد مقدس + فیلم (۲۳ شهریور ۱۴۰۳) امید همراه با اقدام، بیعتی تا همیشه | مروری بر راه‌های تجدیدعهد با امام عصر (عج) پیکر مرزبان شهید مشهدی به خانه بازگشت + زمان تشییع پیکر شهید برگزاری جشن سربازان کوچک امام زمان (عج) در مشهد + زمان و مکان جشن قاریان قرآن حرم مطهر رضوی به مناسبت آغاز امامت حضرت ولی‌عصر (عج) اجرای ویژه‌برنامه «آقا، مبارک است ردای امامتت» در حرم مطهر رضوی هم‌زمان با آغاز امامت امام‌زمان(عج)، کدام مناطق مشهد نورافشانی می‌شوند؟ برگزاری بزرگ‌ترین محفل قرآنی جهان در حرم امام رضا(ع) پدر شهید سبزیکار حقیقی دار فانی را وداع گفت آزمون استخدامی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود به شیرینی مهربانی
سرخط خبرها

رونمایی از شماره هفتم نشریه «منش استادی» در یک رویداد قرآنی

  • کد خبر: ۲۵۰۸۱۲
  • ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۵
رونمایی از شماره هفتم نشریه «منش استادی» در یک رویداد قرآنی
در یک رویداد قرآنی، شماره هفتم نشریه «منش استادی» رونمایی شد. این شماره شامل تصاویری از استاد صادق علمی، پیشکسوت قرآنی، و مصاحبه‌هایی درباره تجربیات ایشان است.

الهام اسماعیلی| شهرآرانیوز، جلسه و کارگاه تلاوت کلام وحی زیرنظر حاج سعید بیژنی، قاری بین‌المللی قرآن، در مجتمع فرهنگی ثامن الائمه (ع) برگزار شد. این رویداد علمی و فرهنگی با هدف ارتقای سطح دانش قرآنی و بهبود فنون تلاوت در جمع قرآن‌آموزان و علاقه‌مندان به این عرصه برگزار شد.

در این رویداد قرآنی که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، اساتید و قاریان پیشکسوت و برجسته قرآنی و دیگر علاقه‌مندان و دوستداران قرآن کریم برگزار شد، به‌طور رسمی شماره هفتم نشریه "منش استادی" رونمایی گردید.

این نشریه که به ترویج معارف قرآنی و آموزش مفاهیم اسلامی اختصاص دارد، به‌عنوان یک منبع ارزشمند برای اساتید و دانشجویان علوم دینی و قرآنی به شمار می‌رود.

سعید بیژنی، قاری بین المللی قرآن کریم در حاشیه این جلسه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: نشریه منش استادی در واقع به منظور معرفی اساتید برجسته قرآنی در شهر مشهد طراحی شده و شماره هفتم آن متعلق به صادق علمی استاد دانشگاه و پیشکسوت قرآنی، است.

بیژنی در این خصوص بیان داشت: نشریه منش استادی دارای سه دسته اصلی از اساتید است. نخست، اساتید با منش تربیتی، دوم، اساتیدی که دارای سابقه‌ای طولانی در برگزاری جلسات قرآن هستند که برخی از این جلسات نزدیک به صد سال قدمت دارند، و سوم، اساتیدی که به صورت حرفه‌ای در تربیت قاریان و حافظان قرآن فعالیت می‌کنند. تاکنون با چهارده نفر از این اساتید مصاحبه شده است.

وی افزود: این نشریه که هفتمین شماره آن است به همراه یک کتاب در حال تدوین است که زیر نظر دیگر اساتید قرآنی در دست انجام است. این کتاب به معرفی رویکرد‌های اصلی اساتید به‌عنوان الگوی جلسه‌داری می‌پردازد و شامل برنامه‌ها و روش‌های تربیتی آنها برای دیگر اساتید قرآنی در کشور خواهد بود.

بیژنی تأکید کرد: هدف ما از انتشار این نشریه و کتاب، استفاده از تجربیات اساتید بزرگ مشهد، به‌عنوان مهد تلاوت قرآن، و معرفی آن به دیگر استان‌ها و کشور است. امیدواریم این اقدام بتواند در ارتقاء سطح آموزش قرآن مؤثر باشد.

از دیگر بخش‌های این برنامه، حضور استاد حمید شاکرنژاد، یکی از پیشکسوتان قرآنی بود که با صدای دلنشین و تلاوت زیبای خود، فضایی معنوی به جلسه افزود.

این کارگاه، همچنین فرصتی برای تبادل نظر و تجربیات بین قرآن‌آموزان و اساتید فراهم آورد. همچنین این رویداد، نشان‌دهنده عزم و اراده قوی برای حفظ و گسترش معارف قرآن و ترویج آن در بین نسل‌های آینده است.

در پایان این مراسم، از اساتید و عوامل اجرایی این طرح با شکوه قرآنی تقدیر شد. تجلیل از این شخصیت‌ها که در جهت ارتقاء سطح شناخت و آگاهی قرآنی تلاش کرده‌اند، نه‌تن‌ها نشان‌دهنده ارادت و احترام به زحمات آنهاست، بلکه انگیزه‌ای برای ادامه راه و ارتقای بیشتر این طرح به‌شمار می‌آید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->