صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آغاز سال تحصیلی در خراسان رضوی بدون کمبود معلم

  • کد خبر: ۲۵۰۸۵۵
  • ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰
مدیر‌کل آموزش‌و‌پرورش خراسان‌رضوی گفت: کمبود معلم در استان برای سال تحصیلی جدید با برنامه‌ریزی و به‌کارگیری نیرو‌های تازه‌استخدام مدیریت شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سیدامیر شوشتری افزود: تعداد معلم مورد‌نیاز در استان بیش از ۵۸‌هزار نفر است که معلم موجود به تعداد ۴۷‌هزار نفر و کمبود ما در این زمینه دقیقا ۱۱‌هزار‌و‌۳۴۲ نفر است.

وی اضافه کرد: کمبود معلم در استان با روش‌هایی مانند به‌کارگیری عوامل اجرایی مدرسه در کلاس درس، معلمان بازنشسته، دانشجو‌معلمان و معلمان طرح خرید‌خدمات آموزشی در کنار استخدام ۹‌هزار نیروی جدید جبران و تأمین شده است.
مدیر‌کل آموزش‌و‌پرورش استان خراسان‌رضوی در ادامه با اشاره به اقدامات متعدد در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید گفت: این استان با ۲۱۷‌فضا جزو استان‌های برتر کشور بوده است و امسال نیز با ۲۲۰‌فضای آموزشی و ورزشی رتبه خوبی در کشور دارد.

شوشتری افزود: ۱۰۷۴ کلاس بر‌این‌اساس به ظرفیت آموزشی استان افزوده می‌شود، اما متأسفانه هنوز در برخی مناطق برخوردار و حاشیه شهر به فضای آموزشی نیاز بحرانی داریم که امیدواریم با طرح‌های جهشی آن را حل کنیم.
وی اضافه کرد: در قالب طرح شهید‌عجمیان برای رفع نیاز محیط‌های آموزشی با کمک نیرو‌های جهادی امسال ۱۷۰‌گروه جهادی معلم و دانش‌آموز و پانصد گروه جهادی پای کار بودند و اداره‌کل نوسازی مدارس نیز در این زمینه ۱۲۰‌میلیارد ریال هزینه کرده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.