صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مأموریت ویژه هفته وحدت از ۲۶ تا ۳۱ شهریور ماه با حضور ۳۷۰ بازرس و ناظر بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرا می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر فرشید وفا، ضمن عرض تبریک ایام هفته فرخنده هفته وحدت و ولادت‌های باسعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع)، اظهار کرد: حوزه مدیریت سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تمامی ایام سال به‌ویژه مناسبت خاص ملی و مذهبی مأموریت نظارت‌های بهداشتی را عهده‌د‌ار است که یکی از زمان‌ها در روز‌های ۱۲ تا ۱۷ ماه ربیع‌الاول و ایام فرخنده هفته وحدت بوده است.

وی تصریح کرد: امسال و در همین بازه زمانی که از بیست‌وششم تا سی‌و‌یکم شهریور ماه است مأموریت ویژه بازرسان و ناظران بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از محل‌های مختلفی همچون هتل‌ها، هتل‌آپارتمان ها، تالارها، رستوران‌ها، شیرینی فروشی‌ها، آبمیوه و بستنی فروشی‌ها، نانوایی‌ها، آشپزخانه‌ها، مساجد، تکایا، حسینیه‌ها، هیئات مذهبی، موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی انجام می‌شود.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در نظارت‌های این ایام بر موضوعاتی همچون وضعیت تهویه هوای مناسب محل‌های اسکان، پذیرایی و برگزاری جشن‌های شادی و عروسی، رعایت مسائل بهداشتی در طبخ، پخت، توزیع و عرضه غذا، شربت، شیرینی، بستنی و انواع نذورات صورت می‌پذیرد.

دکتر وفا با بیان اینکه خوشبختانه با ارائه آموزش‌های بهداشتی، شاهد رعایت بهتر توصیه‌های داده از سوی مردم و برگزارکنندگان مراسم‌ها و مجالس‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم که در صورت مشاهده هرگونه مشکل بهداشتی ابتدا خودشان تذکر لازم را داشته باشند، چرا که معتقدیم همین تذکر‌هایی که از مردم به مردم داده می‌شود بسیار کارگشا و مثمرثمر بوده است، اما اگر به هر دلیلی مشکل به‌وجود آمده برطرف نشد با شماره تلفن ۳ رقمی ۱۹۰ که در ۲۴ ساعت شبانه‌روز تماس بگیرند تا که بازرسان و ناظران بهداشتی بلافاصله در محل حاضر شده و ضمن رسیدگی به موضوع، برخورد لازم را با متخلفان داشته باشند.

وی تأکید کرد: همچنین در این روز‌ها که در آستانه آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ قرار داریم نظارت‌های ویژه بر مهدکودک‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی صورت می‌پذیرد تا که وضعیت بهداشتی تمامی مکان‌های آموزشی مورد بازدید قرار بگیرد و در صورت وجود هرگونه مشکلی تذکر لازم جهت رفع آن تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید داده شود.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پایان گفت: در مأموریت ویژه پیش‌روز تعداد ۳۷۰ بازرس و ناظر بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد حاضر هستند که از این تعداد ۲۳۷ نفر از آنها در مأموریت شهر مشهد و ۱۳۳ نفر دیگر هم در شهرستان‌های تابعه این دانشگاه و در راستای حفظ سلامت مردم و کنترل نکات بهداشتی انجام وظیفه می‌کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.