صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با حذف ارز ترجیحی تجهیزات پزشکی به دلیل تبعات سنگین آن مخالفت کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، همایون سامه‌یح نجف‌آبادی و سلمان اسحاقی هشدار دادند که این اقدام می‌تواند هزینه‌های درمان را ۱۰ برابر و قیمت تجهیزات پزشکی را ۸ برابر کند، که به بحرانی جدی در تامین تجهیزات پزشکی منجر خواهد شد.

همایون سامه‌یح نجف‌آبادی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، اعلام کرد که تمامی اعضای کمیسیون با حذف ارز ترجیحی تجهیزات پزشکی مخالف هستند. وی افزود که تصمیم شتابزده در این زمینه می‌تواند شوک بزرگی به جامعه وارد کند و تجهیزات پزشکی را کمیاب و گران‌تر کند.

سامه‌یح نجف‌آبادی در جلسه‌ای با واردکنندگان و تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی توضیح داد که عدم حمایت کافی باعث تهدید ورشکستگی تولیدکنندگان داخلی شده و واردکنندگان نیز قادر به پرداخت ما به تفاوت تجهیزات در صورت حذف ارز ترجیحی نخواهند بود.

سلمان اسحاقی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم اعلام کرد که حذف ارز ترجیحی تجهیزات پزشکی موجب افزایش ۱۰ برابری هزینه‌های درمان و ۸ برابری قیمت تجهیزات پزشکی خواهد شد.

وی در جلسه‌ای با معاونان وزارت بهداشت، بانک مرکزی و رئیس سازمان غذا و دارو، به تبعات سنگین این تصمیم اشاره کرد و هشدار داد که با حذف این ارز، بیمارستان‌ها توانایی تأمین تجهیزات جدید و جایگزینی تجهیزات فرسوده را نخواهند داشت. اسحاقی تأکید کرد که برای جلوگیری از این بحران، تمدید ارائه ۶۰۰ میلیون دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی ضروری است.

منبع: سلامت نیوز

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.