اسامی پنج محصول مراقبت از پوست غیرمجاز اعلام شد واژگونی خودرو در تربت حیدریه با هفت مصدوم (۹ شهریور ۱۴۰۳) توصیه جدید محققان برای سلامت قلب دستگیری سارق مسلح بانک سپه در کمتر از ۲۴ ساعت توسط پلیس مشهد+عکس و فیلم(۹ شهریور ۱۴۰۳) دستگیری سه شکارچی غیرمجاز در کلات خراسان رضوی (۹ شهریور ۱۴۰۳) تکمیلی|جزئیات آتش‌سوزی انبار لوازم یدکی در خیابان چمن مشهد+فیلم (۹ شهریور ۱۴۰۳) واژگونی در محور تربت‌حیدریه به مشهد با یک کشته و ۲ مصدوم (۹ شهریور ۱۴۰۳) دستگیری ۲۱ نفر از اراذل و اوباش در مشهد (۹ شهریور ۱۴۰۳) آتش سوزی گسترده انبار لوازم یدکی در خیابان چمن مشهد (۹ شهریور ۱۴۰۳) اسامی نفرات برتر کنکور اعلام شد + فیلم (۹ شهریور ۱۴۰۳) آخرین اخبار از اعلام نتایج اولیه کنکور (۹ شهریور ۱۴۰۴۳) پیش‌بینی ورود ۳.۲ میلیون خودرو به مشهد در دهه پایانی صفر ۱۴۰۳ ۳۲۵ کاروان در قالب ۵۸ هزار زائر پیاده در مسیر مشهد مقدس (۹ شهریور ۱۴۰۳) نیرو‌های خریدخدمات آموزش‌و‌پرورش در سال تحصیلی جدید سازمان‌دهی می‌شوند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (جمعه ۹ شهریور ١۴٠٣) بازگشایی جاده ترانزیتی مشهد-سرخس امروز ( ۹ شهریور۱۴۰۳) تشخیص آبله میمونی فقط در آزمایش مایع تاول اضافه کاری پرستاران ساعتی ۲۵ هزار تومان فاجعه است دستگیری سارقان آیفون‌های تصویری در مشهد (۹ شهریور ۱۴۰۳) کدام مستمری‌بگیران مشمول ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی و حداقل‌بگیر هستند؟   جریمه عدم استفاده از تاکسیمتر چقدر است؟ ثبت احوال: در آینده کارت ملی در بدو تولد برای افراد صادر می‌شود
سرخط خبرها

توصیه جدید محققان برای سلامت قلب

  • کد خبر: ۲۴۸۲۱۲
  • ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۴
توصیه جدید محققان برای سلامت قلب
متخصصان چینی می‌گویند افزایش ساعات خواب در روزهای آخر هفته می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، محققان در این مطالعه که به تازگی در نشست سالانه انجمن قلب و عروق اروپا در لندن ارائه شده است دریافتند شرکت‌کنندگانی که آخر هفته‌ها بیشترین ساعات خواب را داشتند، ۲۰ درصد کمتر از افرادی که کمترین ساعات خواب را داشتند به بیماری قلبی مبتلا شدند.

برای انجام این مطالعه محققان داده‌های نزدیک به ۹۱ هزار شرکت کننده در پروژه تحقیقاتی بلندمدت "انک اطلاعات پزشکی بریتانیا را برای ۱۴ سال تجزیه و تحلیل کردند. حدود ۲۲ درصد از شرکت کنندگان دچار کم خوابی بودند و کمتر از هفت ساعت در شب می‌خوابیدند.

پزشکان می‌گویند هنگام خواب، سیستم ایمنی بدن شما موادی مانند آنتی‌بادی‌ها و سیتوکین‌ها را تولید کرده و از این مواد برای مبارزه با مهاجمان خارجی مانند باکتری‌ها و ویروس‌ها استفاده می‌کند؛ بنابراین کم خوابی مانع از تقویت سیستم ایمنی بدن شما می‌شود. اگر به اندازه کافی نخوابید، بدن شما ممکن است نتواند مهاجمان را دفع کند. همچنین ممکن است مدت زمان بیشتری طول بکشد تا پس از بیماری بهبود پیدا کنید.

به گزارش نشریه پزشکی هلث‌دی، کم خوابی مداوم همچنین می‌تواند منجر به تجمع هورمون‌های استرس از جمله کورتیزول، عدم تعادل در متابولیسم و ​​افزایش التهاب شود. با گذشت زمان، این روند می‌تواند منجر به مشکلاتی از جمله چاقی، دیابت و بیماری قلبی شود.

علاوه بر این، کم خوابی می‌تواند ریتم طبیعی شبانه‌روزی بدن را مختل کند. این اختلال به نوبه خود بر تولید هورمون‌هایی که به تنظیم سطح قند خون کمک می‌کنند تأثیر می‌گذارد و خطر ابتلا به مقاومت انسولینی و سایر مشکلات قلبی عروقی را افزایش می‌دهد.

بنا به توصیه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC)، بزرگسالان (۱۸ تا ۶۴ ساله) به طور کامل به ۷ تا ۹ ساعت خواب در شبانه‌روز نیاز دارند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->