صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مسئول واحد طب سنتی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر اهمیت تغذیه سالم و مقوی در سلامت و یادگیری دانش‌آموزان تأکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر زهرا نیک‌اختر، اظهار کرد: در آستانه آغاز سال تحصیلی باید به توصیه‌های تغذیه‌ای طب ایرانی و مکمل که برای سلامت و تقویت در یادگیری دانش‌آموزان بیان می‌شود بیش از پیش توجه نماییم و از والدین می‌خواهیم که مطابق با این توصیه‌ها برنامه‌های تغذیه‌ای فرزندان خود را بچینند و اجرا نمایند.

وی تصریح کرد: باید برای تهیه میان وعده دانش‌آموزان در مدرسه از قبل برنامه‌ریزی کنید، زیرا دانش‌آموزی که صبحانه و میان‌وعده مناسب نخورد در مدرسه بی‌حوصله، خسته و بی‌دقت است.

مسئول واحد طب سنتی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه انواع مغزیجات همچون فندق، پسته، بادام، گردو یا آجیل‌های شیرین مثل کشمش و مویز و یا نخودچی به عنوان خوراکی برای دانش‌آموزان مناسب است، خاطرنشان کرد: همچنین تأکید می‌شود که حتماً مقداری انجیر در خوراکی‌های دانش آموزان قرار داده شود، ضمن اینکه نارگیل رنده شده مخلوط با شکر هم انرژی زیادی به بچه‌ها می‌دهد و بسیاری از بیماری‌های آنها را درمان می‌کند. 

دکتر نیک‌اختر تأکید کرد: انواع ساندویچ‌ها مثل ساندویچ اُملت و نان و پنیر با سبزی یا گردو و یا مربا و یا ساندویچ‌هایی مثل همبرگر خانگی، پوره سیب زمینی و فلافل خانگی برای دانش‌آموزان مناسب است.

وی اضافه کرد: همچنین برخی از خوراکی‌ها همچون فرنی، شیربرنج و شله زرد برای بچه‌های لاغر و کم‌بنیه مناسب‌تر است، ضمن اینکه مصرف سمنو، سوپ، خوراک عدسی یا لوبیا هم به عنوان میان وعده خوب است.

وی با تاکید بر اینکه محتوا‌های آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان با محوریت طب ایرانی و مکمل آماده شده است، گفت: ما برنامه‌ریزی ویژه‌ای در این خصوص داشتیم، چرا که معتقدیم ارائه این آموزش‌ها در سنین کودکی از اثرپذیری بالایی برخوردار است و از بروز بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها در سنین جوانی، میانسالی و سالمندی جلوگیری می‌کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.