صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس جمهوری گفت: ساخت ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) در پارک علم و فناوری خراسان اقدامی ارزشمند و تامین ‌کننده نیاز داخل کشور در شرایط موجود است.

علیرضا وفائی/ شهرآرانیوز، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در ارتباط ویدئو کنفراسی با پارک علم و فناوری خراسان در مشهد افزود: با توجه به نیاز کشور به دستگاه ونتیلاتور و سی‌.تی.‌اسکن، تولید و ساخت در این دو بخش توسط پارک علم و فناوری خراسان مطلوب و شایسته است.

وی اظهارامیدواری کرد: طرح توسعه شرکت "احیا درمان پیشرفته" به عنوان تولیدکننده این ۲ دستگاه در استان خراسان رضوی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سریعتر اجرایی شود.

ورود بخش خصوصی اثرگذارتر از بودجه‌های دولتی
سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور هم در این کنفرانس با تشکر از توجه رئیس جمهور به شرکت‌های دانش بنیان، گفت: پارک های فناوری در کشور اکوسیستم ویژه‌ای را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه پژوهش ایجاد کرده‌اند.
ورود سرمایه بخش خصوصی بسیار اثرگذارتر از بودجه‌های دولتی است و به همین دلیل برنامه های مختلفی را با هدف تشویق بیشتر سرمایه گذاران خصوصی در این اکوسیستم در دست تدوین داریم.
ستاری به توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان در زمینه مقابله با بحران کرونا هم پرداخت و در این زمینه اظهارکرد: بسیاری از محصولات تولیدی دانش بنیان‌ها در این حوزه علاوه بر تامین نیاز داخلی، قابلیت صادر شدن به دیگر کشورها را هم دارد.
خوشبختانه با تلاش جوانان متخصص کشورمان، امروز عملا واردات خاصی در حوزه تجهیزات مقابله با کرونا نداریم و کاملا روی پای خود ایستاده‌ایم.

۲۰ شرکت دانش بنیان وارد میدان مبارزه با کرونا شده‌اند

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی نیز در تشریح اقدامات شرکت‌های دانش بنیان استان برای مبارزه با کرونا گفت: با شروع بحران کرونا، ۲۰ شرکت دانش بنیان زیرمجموعه پارک علم و فناوری استان وارد میدان مبارزه با این ویروس شدند.

دکتر رضا قنبری افزود: اکنون ۷۵ درصد تولید دستگاه های ونتیلاتور (تنفس مصنوعی) و تجهیز ۳۰۰۰ تخت ICU کشور به این دستگاه توسط شرکت احیا درمان پیشرفته انجام شده است و توانایی تامین تمام نیاز کشور به این دستگاه ظرف ۴ ماه آینده وجود دارد.
توسعه اپ دایاموز که در شرایط فعلی بستری برای ارتباط ۶۵ هزار دانش آموز و معلم در ۲۶ استان کشور بوده است، از دیگر اقدامات شرکت های پارک علم و فناوری خراسان در دوران شیوع کرونا به شمار می‌رود و در هفته های گذشته ۲۰ مدرسه کشور افغانستان هم شروع به استفاده از این برنامه کرده اند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.