سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
رئیس هیأت امنای صرفه جویی ارزی:

۱۴۳۲ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مقابله با کرونا در کشور شده است

  • کد خبر: ۲۸۵۲۶
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
۱۴۳۲ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مقابله با کرونا در کشور شده است
رئیس هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، مبالغ هزینه شده برای خرید اقلام مبارزه با کرونا را ۱۴۳۲ میلیارد تومان اعلام کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، مهدی یوسفی، با بیان اینکه هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، در سال ۷۸ در شرایطی که بسیاری از امکانات درمانی در داخل کشور در دسترس بیماران قرار نداشت تشکیل شد، گفت: در حال حاضر دریافت خدمات درمانی در خارج از کشور یکی از انتخاب‌های بیماران است و تمامی خدمات درمانی در کشور دسترس بیماران قرار دارد.

وی با اشاره به آئین نامه هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، توضیح داد: قوانین این نهاد به شکلی تدوین شده که گویی قانون گذار قوانین این هیأت امنا را برای شرایط بحران ترسیم کرده است و به همین خاطر در بحران کرونا با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود هیأت امنای صرفه جویی ارزی توانست بسیار نقش آفرینی کند.

یوسفی، انجام خرید‌های تجمیعی که با حضور سیستم نظارتی مستقر در هیأت امنا انجام می‌شود، از نقاط قوت اقدامات این نهاد در تمامی دوره‌ها به ویژه در دوران بحران کرونا عنوان کرد و گفت: با این نوع خرید هزینه‌ها به شکل چشمگیری کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه بسیاری از کالا‌های وارداتی حجم زیادی از نقدینگی را طلب می‌کنند، یادآور شد: یکی از اقدامات این نهاد در سال ۹۸ حمایت از تولیدات داخلی است.

یوسفی با بیان اینکه در حال حاضر دستگاه‌هایی مانند دیالیز فقط توسط پنج کشور جهان تولید می‌شوند، از تولید این دستگاه در داخل کشور توسط شرکت‌های دانش بنیان داخلی خبر داد.

وی، تجمیع تقاضای محصولات حوزه سلامت، طراحی فرآیند مناقصات اختصاصی برای محصولات و خدمات تولید داخل و دانش بنیان، مشارکت در تدوین سیستم مالی هوشمند، خرید تضمینی و تجمیعی و پیش خرید کالای تولید داخل و دانش بنیان و سفارش ساخت بیش از ۴۰ گروه دستگاه‌های سرمایه‌ای شرکت‌های دانش بنیان را از مهم‌ترین اقدامات هیأت امنا جهت تضمین بازار مصرف کالای تولید داخل عنوان کرد.

یوسفی با تاکید بر اینکه کارآمدی مهم‌ترین رکن نظام سلامت است، از افزایش سهم تولید داخل در سبد خرید‌های هیأت امنای صرفه جویی ارزی خبر داد.

وی، خرید تضمینی ۱۰۸۰ دستگاه دیالیز، ۱۰ دستگاه شتاب دهنده خطی و دوزیمتری با رادیوتراپی، ۱۹۶۰ دستگاه ونتیلاتور، ۴،۲ میلیون کیت استخراج و تشخیص کرونا، ۱۰۰ دستگاه سونوگرافی، ۱۰۰ دستگاه الکتروشوک، ۲۰ میلیون ماسک سه لایه، ۳ میلیون ماسک N ۹۵ و یک میلیون لباس محافظتی را از مصادیق خرید‌های تضمینی کالای تولید داخل و دانش بنیان توسط هیأت امنای مرکزی عنوان کرد.

یوسفی همچنین از توزیع ۸۴۷ هزار قلم مصرفی توسط هیأت امنا در سال ۹۸ خبر داد و گفت: ۱۰۹۱ دستگاه پروتز حلزون شنوایی توسط هیأت امنا توزیع شده است که با توجه به نیاز کشور به این کالا اقدام بسیار اثرگذاری در حوزه سلامت به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: مجموع میزان خرید‌های هیأت امنا بابت مقابله با بیماری کرونا شامل خرید‌های قطعی تجهیزات سرمایه‌ای، خرید‌های تعهدی تجهیزات سرمایه‌ای، خرید‌های قطعی لوازم حفاظت فردی، خرید‌های تعهدی لوازم حفاظت فردی به حدود ۱،۴۳۲ میلیارد تومان می‌رسد.

یوسفی تاکید کرد: ۷۲ درصد اقلام خریداری شده برای مقابله با بیماری کرونا از محل تولید داخل بوده و ۵۰ درصد ارزش مالی اقلام خریداری شده برای مقابله با بیماری از محل تولید داخل بوده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->