به گزارش شهرآرانیوز، سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد با اعلام این خبر افزود: رفع سد معبر، با تماس ۱۱ هزار و ۵۹ شهروند، در رتبه پنجمین درخواست پرتکرار مردمی سال ۹۸ مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ قرار گرفت.
احمد رمضانی فرخد خاطرنشان کرد: بعد از موضوعات نظارت بر ساخت و سازها، توسعه و نگهداری فضای سبز، مرمت و روکش آسفالت، رفت و روب و نظافت معابر، موضوع سد معبر با تماس ۱۱ هزار و ۵۹ شهروند، به عنوان پنجمین درخواست پرتکرار مردمی ۱۳۷ در سال ۹۸ شناخته شد که درخواستهای شهروندان در این حوزه نیز جهت حل مشکل به حوزههای مربوطه در شهرداری ارجاع شده است.
وی با اشاره به اینکه با نگاهی به تعداد درخواستهای شهروندان در حوزه سد معبر در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۸، شاهد بهبود دو پلهای در این حوزه هستیم، گفت: در سال ۹۷، سد معبر با دارا بودن ۱۱ هزار و ۸۴۲ درخواست قابل پیگیری، سومین درخواست پرتکرار شهروندان از مدیریت شهری بوده است که ۸۶ درصد از این درخواستهای شهروندان، رفع مشکل شده و ۱۰ درصد درخواستها نیز مربوط به سایر ارگانها بود که این مهم در سال ۹۸ و با کاهش ۷ درصدی تعداد پیامهای قابل پیگیری، به رتبه پنجم درخواستهای مردمی رسیده است که نشان از کاهش سد معبر در معابر مشهد در پی اقدامات مدیریت شهری دارد.
سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد با بیان این مطلب که ۷۸ درصد از درخواستهای سد معبری شهروندان در سال ۹۸، به نتیجه رسیده و ۲۱ درصد از درخواستها نیز به علت اینکه در حوزه سایر ارگانها بوده، قابلیت انجام نداشته است، اظهار کرد: وجود مانع در معابر، وجود دستفروش، گاری، بساطی و وانت در معابر، درخواست جریمه اشغال معابر و همچنین سد معبر اصناف، پرتکرارترین مواردی است که شهروندان در تماس با ۱۳۷، درخواست رفع آن را توسط شهرداری داشته اند.
رمضانی فرخد گفت: مناطق ۲، ۱۰، ۳، یک و ۹، به ترتیب دارای بیشترین تعداد درخواست مردمی در حوزه رفع سد معبر در سال ۹۸ بوده اند که مناطق ۱۰، ۲، ۳، ۹ و یک، به ترتیب توانسته اند بیشترین مشکلات شهروندان را در این خصوص حل نمایند.
وی افزود: بخشی از شهروندان نیز سوالاتی جهت دریافت اقلام جمع آوری شده توسط واحد سد معبر، سد معبر خودرو در حال تخلیه بار و مصالح، سد معبر داخل مجتمعهای مسکونی و پاساژها و ... داشتند که در لحظه تماس، توسط کارشناسان این مرکز راهنمایی و پاسخگویی شدند.