صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: سالانه ۲۰ کودک ناشنوا و نیمه‌شنوا در مراکز آموزشی والد محور، شنوایی خود را به‌دست می‌آورند.

جانقربان/شهرآرانیوز- مهدی قاسمی‌پور افزود: در این مراکز که ٨ سال است در خراسان رضوی راه‌اندازی شده است، از روش آموزشی AVT بهره می‌بریم که بسته به هوش و توانایی بچه‌ها، این دوره بین یک تا ۴ سال زمان می‌برد.

 

وی اظهار کرد: هرسال پذیرش کودکان ناشنوا و نیمه‌شنوا از دو سالگی در این مراکز آغاز می‌شود و بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی و درمانی که شامل کاشت حلزون است، بچه‌ها می‌توانند در مدارس عادی دوره‌های آموزشی را سپری کنند.

 

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: میزان رشد بچه‌ها در مراکز آموزشی وابستگی بسیار زیادی به همت والدین دارد، چراکه در کنار مربی، کادر درمان، گفتار درمان و روان‌شناسان مرکز مادر یا پدر بچه باید حضور دائم داشته باشند.

 

مهدی قاسمی‌پور افزود: ۲ مرکز درمانی کودکان کم‌شنوا و ناشنوا در مشهد و یک مرکز در سبزوار فعال است که برای ارتباط گرفتن هرچه بهتر بچه‌ها ترکیب و ظاهر این مراکز به شکل خانه و بدون میز و نیمکت است و هرسال ۶۰ نفر پذیرش دارند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.