سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بیماری کاوازاکی جدید نیست/ کاوازاکی با کرونا ارتباطی ندارد

  • کد خبر: ۲۶۹۲۱
  • ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴
  • ۱
بیماری کاوازاکی جدید نیست/ کاوازاکی با کرونا ارتباطی ندارد
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بیماری کاوازاکی جدید نیست و ربطی به کرونا ندارد.

به گزار شهرآرانیوز، مسعود مردانی افزود: کاوازاکی یک بیماری است که تقریبا  در کودکان زیر۵ سال رخ می‌دهد و یکی از دلایل بیماری‌های قلبی بوده و رگ ها و شریان های قلب را درگیر می کند که با کرونا اشتباه گرفته شده است.

وی اظهارکرد: این بیماری از ۵۰ سال گذشته وجود داشته و مردم نگران نباشند؛ کاوازاکی ربطی به کرونا ندارد و فقط علایم آن‌ها مانند تب و گلو درد شبیه هم است، اما اگر در ابتدا و مراحل اولیه تشخیص داده شوند، پزشکان می توانند آن را درمان کنند و کودکان بدون هیچ مشکلی بهبود یابند.

مردانی تصریح کرد: متاسفانه در برخی شبکه های اجتماعی شایعه ای در مورد رابطه کرونا و کاوازاکی شکل گرفته و نگرانی های بسیاری را در مردم ایجاد کرده، از این رو از مردم می خواهیم که به این شایعات توجه نکنند و فقط از منابع رسمی اخبار موثق را دریافت کنند.

وی ادامه داد: بیماری کاوازاکی، علت اصلی بیماری قلبی اکتسابی در ایالات‌ متحده است و عوارض جدی آن می‌تواند شامل گشاد شدن عروق کرونری شود و درمان استاندارد این بیماری آسپیرین بوده و می‌تواند جلوی ایجاد اختلالات عروق کرونری را به میزان قابل توجهی بگیرد.
به گزارش علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت نیز پیشتر درباره شایعات مربوط به شیوع نوعی عفونت مشابه کرونا در کودکان با عنوان کرونا کاوازاکی در اروپا و آمریکا طی چند روز اخیر گفت: کرونا و کاوازاکی از هم جدا هستند و هیچ ربطی به هم ندارند.

وی افزود: از آنجا که در بیماری کرونا معمولا لایه پوششی داخلی عروق درگیر می‌شوند و می‌تواند علائمی شبیه کاوازاکی نشان دهد، دو بیماری را با هم اشتباه گرفته‌اند و  کاوازاکی بیش از ۵۰ سال است که شناخته شده و بیشتر افراد زیر پنج سال را درگیر می‌کند و  درگیری ما در کرونا برای زیر پنج سال بسیار نادر است. بنابراین این دو بیماری از هم جدا هستند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
0
0
پزشکان گفتن بیماری کرونا در بعضی از بچه ها علائمی میده که شبیه علائم بیماری کاوازاکی هست من خودم مقاله را به زبان اصلی خوندم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->