صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

امسال با‌توجه‌به شیوع ویروس کرونا و غیاب زائران و مجاوران در بارگاه مطهر رضوی، ویژه‌برنامه‌های شب‌های قدر حرم امام رضا(ع) از طریق رسانه‌ها به سمع و نظر مخاطبان می‌رسد.

به گزارش شهرآرانیوز، هر سال آﺳﺘﺎن ﻗﺪس رﺿﻮی با ﺣﻀﻮر ﭼشمگیر زاﺋﺮان در لیالی قدر ویژه برنامه‌های متعددی را تدارک می‌دید که به صورت شبانه‌روزی و در قالب‌های مختلف در حرم مطهر برگزار می‌شد، امسال ﻃﺒﻖ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪرﯾﺰی اﻧﺠﺎم ﺷﺪه روزه‌داران می‌توانند از طریق رسانه ملی و رضوی تی‌وی برنامه‌های شب‌هلی قدر حرم مطهر رضوی را دنبال کنند.


ﻣﺮاﺳﻢ‌های شب‌های ﻗﺪر حرم مطهر امام رضا(ع) از ﺳﺎﻋﺖ ۲۱ ﺑﺎ ﻗﺮاﺋﺖ دﻋﺎی ﺟﻮﺷﻦ ﮐﺒﯿﺮ ﺗﻮﺳﻂ ذاﮐﺮان و مداحان اهل بیت(ع) آﻏﺎز ﻣﯽﺷﻮد و ﺗﺎ ﺳﺎﻋﺖ ۲۴ ادامه خواهد داشت.


وﻳﮋه‌برنامه ﺷﺐ ۱۹ ﻣﺎه ﻣﺒﺎرک رﻣﻀﺎن شامگاه سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه از ﺳﺎﻋﺖ ۲۱ ﺑﺎ ﻗﺮاﺋﺖ دﻋﺎی ﺟﻮﺷﻦ ﮐﺒﯿﺮ و مراسم مداحی ﺗﻮﺳﻂ ذاکران اهل ﺑﯿت(ع) محمدرضا غلامرضازاده و مهدی رسولی آﻏﺎز می‌شود و در این مراسم آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، ﺑﻪ ﺳﺨﻨﺮاﻧﯽ و اجرای برنامه احیا می‌پردازد.

 


بیشتر بخوانید: اعمال شب‌ های قدر/ دعای شب ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه رمضان



در وﻳﮋه‌ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺷﺐ ۲۱ ماه رمضان نیز حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی سخنرانی خواهد کرد و ﻣﺪاحان اهل بیت(ع) حجت الاسلام و المسلمین جعفر اسلامی‌فر و مهدی سروری دﻋﺎی ﺟﻮﺷﻦ ﻛﺒﯿﺮ را ﻗﺮاﺋﺖ می‌کنند و به مرثیه‌سرایی و سوگواری می‌پردازند.


در ﺷﺐ ۲۳ ماه رمضان نیز حجت الاسلام مهدی شجاع، مهدی نیکبخت و ابراهیم قانع از ﻣﺪاحان اهلﺑﯿﺖ(ع) ﺿﻤﻦ ﻗﺮاﺋﺖ دﻋﺎی ﺟﻮﺷﻦ ﻛﺒﯿﺮ ﺑﻪ ﻣﺮﺛﯿﻪﺳﺮایی میﭘﺮدازند و ﭘﺲ از اﻳﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ حجت الاسلام و المسلمین محمدسیدآبادی ﻣﺮاﺳﻢ اﺣﯿﺎ را ﺑﺮﮔﺰار میﻛﻨﺪ.


طبق برنامه‌ریزی‌ها، ویژه‌برنامه‎های مراسم شب‌های قدر حرم مطهر رضوی به صورت زنده از شبکه یک سیما، شبکه خراسان رضوی، الکوثر، شبکه بین‌المللی امام رضا(ع)، درگاه اینترنتی رضوی تی‌وی و رادیو زیارت، جوان، پیام و معارف پخش می‌شود.

منبع: آستان نیوز

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.