صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کاهش مسافر هواپیما‌ها را زمین‌گیر کرده است

  • کد خبر: ۲۶۷۳۱
  • ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
  • ۱
سخن‌گوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: کم بودن مسافر و تقاضا، عامل کاهش و حداقلی شدن پرواز‌های داخلی بوده که البته به دلیل توجه کردن مردم به توصیه‌های صورت گرفته برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و ماه رمضان است.
به گزارش شهرآرانیوز، رضا جعفرزاده اظهارکرد: اگر استان‌های مختلف محدودیت‌های خود را برای پذیرش مسافران و ارائه خدمات مختلف به آن‌ها بردارند و شرایط در این زمینه به حالت سابق برگردد، مشکلی برای بازگشت وضعیت پرواز‌های داخلی به حالت سابق وجود ندارد.

وی افزود: معمولا هر ساله در ماه رمضان پرواز‌های داخلی کمتر از بازه‌های زمانی دیگر است و امسال شاهد شیوع ویروس کرونا قبل از فرارسیدن ماه رمضان هم بودیم و همین مسئله سبب شد تا پرواز‌ها از سال‌های قبل به مراتب کمتر شود.

سخن‌گوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: در شرایط کنونی به غیر از مسائلی که ناشی از شیوع ویروس کرونا وجود دارد، پایین بودن تقاضا مردم برای پرواز‌های داخلی یکی از مهمترین دلایل کم بودن پرواز‌ها و زمین‌گیر شدن هواپیماهاست. البته در حال حاضر در همه کشور‌های دنیا پرواز‌ها با مشکل مواجه شده و هواپیما‌ها به خاطر شیوع ویروس کرونا زمین‌گیر شده‌اند.

جعفرزاده درباره میزان خسارات وارد شده به شرکت‌های هواپیمایی داخلی ناشی از شیوع ویروس کرونا و استرداد بلیت هواپیما در ماه‌های گذشته، گفت: میزان دقیق خسارات وارد شده به ایرلاین‌های داخلی هنوز مشخص نبوده و در حال محاسبه است، چرا که همچنان وضعیت پرواز‌های داخلی مانند گذشته به روال عادی بازنگشته است و این خسارات ادامه دارد و هم اکنون در حال بررسی و پیگیری پرداخت تسهیلات به این شرکت‌ها هستیم.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
افزایش قیمت بلیط این نتیجه اش میشه