برخورد قاطع با کم‌فروشی نانوایان در مشهد دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی
سرخط خبرها

قیمت بلیت هواپیما اوج گرفت/ تهران‌مشهد یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان!

  • کد خبر: ۲۷۲۲۹
  • ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
قیمت بلیت هواپیما اوج گرفت/ تهران‌مشهد یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان!
قیمت بلیت هواپیما باز هم گران شد، به‌طوری که در آستانه تعطیلات عیدفطر قیمت رفت و برگشت هوایی تهران به مشهد دست‌کم یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شد!
مسعود سلطانی/شهرآرانیوز - هم‌زمان با از سرگیری پرواز‌های داخلی، قیمت بلیت هواپیما نیز به نرخ‌های قبل از شیوع کرونا بازگشت. این در حالی است که در شرایط کرونایی، قیمت بلیت برخی شهر‌هایی که پروازهایشان ادامه داشت، به دلیل کاهش تقاضا به کمتر از ۲۰۰ هزار تومان رسیده بود، اما هم‌زمان با افزایش تقاضای سفر، بلیت این پرواز‌ها به نرخ‌های بهمن سال گذشته برگشت. گرانی بلیت پرواز‌ها به شهر‌های مشهد و کیش حکایت از افزایش تقاضا برای سفر به این شهر‌ها دارد. به عنوان مثال قیمت بلیت مشهد‌تهران که در روز‌های کرونایی بین ۱۷۰ تا ۲۲۰ هزار تومان در نوسان بود، اکنون برای روز‌های آخر ماه مبارک رمضان بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

قیمت بلیت، عبور از سقف
در شهریورماه سال گذشته انجمن شرکت‌های هواپیمایی کف و سقف بلیت پرواز‌های داخلی را در سایت خود بارگذاری کرد. کف قیمت بلیت پرواز تهران‌مشهد ۲۲۹ هزار و ۴۰۰ تومان و سقف آن ۷۰۱ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام شد. در آبان‌ماه سال گذشته به دلیل افزایش تقاضا، قیمت بلیت رفت و برگشت تهران‌مشهد به بیش از ۲ میلیون تومان افزایش یافت. با‌این‌حال بعد از شروع کرونا و اعمال محدودیت برای سفرها، تقاضا برای خرید بلیت هواپیما به شدت کاهش یافت. همین مسئله سبب شد تا قیمت بلیت مقصد‌های مختلف حتی به کمتر از نرخ مصوب کاهش یابد. براین اساس به دلیل استقبال نکردن مردم از پرواز‌های داخلی قیمت بلیت پرواز تهران‌مشهد در فروردین‌ماه به ۱۱۸ هزار تومان کاهش یافت. در مسیر مشهد‌تهران نیز قیمت بلیت به ۱۰۲ هزار تومان رسید. در پیش بودن تعطیلات عید فطر سبب شده است روند نزولی قیمت‌ها نه‌تنها متوقف، بلکه گرانی بلیت هواپیما شروع شود.

درحالی تقاضا برای سفر به مشهد افزایش یافته است که دیروز معاون کل وزارت بهداشت اعلام کرد سفر در تعطیلات عید فطر خطر شیوع ویروس کرونا را به دنبال دارد. ایرج حریرچی این نکته را هم گفت که باید تا پاییز ۱۴۰۱ مناسباتمان را تغییر دهیم و این یعنی تا آن زمان کرونا میهمان ناخوانده ایران باقی خواهد ماند.

اما باوجود تمام این هشدار‌ها نگاهی به سایت‌های فروش آنلاین بلیت پرواز نشان می‌دهد که این هشدار‌ها تأثیر چندانی در نظر مردم نداشته است و افرادی که حدود ۳ ماه در قرنطینه مانده بودند اکنون عزم سفر کرده‌اند. به عنوان مثال پس از آنکه شورای سلامت کیش با آغاز پرواز‌ها به این جزیره از ۲۵ اردیبهشت (پنجشنبه هفته گذشته) موافقت کرد، تور‌ها و پرواز‌های کیش نیز آغاز و با توجه به نزدیک بودن تعطیلات عید فطر، بلیت پرواز‌های کیش با رشد سرسام‌آور قیمت‌ها روبه‌رو شده است.
 
قیمت پرواز پنجشنبه اول خرداد مشهد به کیش ساعت ۱۱ از سوی یکی از شرکت‌های هواپیمایی ۵۹۰ هزار تومان تعیین شده است. یک شرکت دیگر هم پرواز ساعت ۹ همان روز (اول خرداد) مشهد‌کیش را با قیمت ۸۰۰ هزار تومان انجام می‌دهد. این در حالی است که قیمت همین بلیت در روز‌های کرونایی به ۳۰۰ هزار تومان هم رسیده بود. همچنین پرواز تهران‌مشهد برای روز‌های پایانی ماه مبارک رمضان و با توجه به دستور رئیس جمهور برای بازگشایی درهای حرم‌مطهر‌رضوی (ع) و هتل‌ها، تعداد پرواز‌ها و قیمت بلیت‌ها نیز بار دیگر در آستانه رشد قرار دارد، به‌گونه‌ای‌که از بلیت‌های با نرخ ۱۷۰ تا ۲۲۰ هزار تومان در ایام کرونایی، به بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان در روز‌های آخر ماه مبارک رمضان رسیده است.

افزایش تقاضا موقتی است
سخن‌گوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی، جهان‌گردی و زیارتی خراسان رضوی در گفت‌وگو با شهرآرا افزایش تقاضا برای خرید بلیت مشهد را موقتی دانست و گفت: احتمالا رشد تقاضا فقط محدود به بازار زمانی تعطیلات عید فطر باشد و بعد از آن دوباره قیمت‌ها کاهش خواهد یافت. مجید فرقانی افزود: اجرای پروتکل‌های بهداشتی و نگرانی‌های مردم درباره شیوع کرونا سبب می‌شود تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته تقاضا برای خرید بلیت هواپیما کاهش یابد. همین مسئله بر روی قیمت‌ها تأثیر خواهد گذشت.

با‌این‌حال دیروز مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، به فارس گفت: اکنون عرضه هواپیما بیش از تقاضای سفر است، بنابراین به نظر می‌رسد شاهد افزایش نرخ‌ها نباشیم، همین امروز ۲۸ اردیبهشت ۹۹، بلیت هواپیما در مسیر پرترددی نظیر تهران-مشهد با قیمت کف نرخ‌ها عرضه می‌شود یا برای جمعه، دوم خرداد، نرخ‌ها در همین مسیر تهران‌مشهد با قیمت‌های کف دامنه در حال عرضه است، حتی در روز چهارم خرداد که احتمالا عید فطر باشد نیز قیمت‌هایی که وجود دارد کف نرخ‌هاست و این نشان می‌دهد هنوز تقاضای سفر افزایش نیافته است.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->