تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سفر به جزیره کیش از یکم خرداد/ پیش بینی عدم استقبال مردم در شرایط کرونایی

  • کد خبر: ۲۶۳۶۹
  • ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
  • ۱
سفر به جزیره کیش از یکم خرداد/ پیش بینی عدم استقبال مردم در شرایط کرونایی
سخن‌گوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی گفت: با اینکه مسیرهای پروازی و تور به مقصد جزیره کیش از یکم خردادماه فعال خواهد شد، تضمینی وجود نخواهد داشت که مردم استقبال کنند.
علی صمدی جوان/شهرآرانیوز، چند روزی است که با انتشار خبر آزادسازی پرواز به مقصد جزیره کیش از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، برخی آژانس‌های مسافرتی مشهد به تبلیغات تور‌های جزیره کیش با نرخ‌های پایین و اقساط بلندمدت اقدام کرده‌اند.

مجید فرقانی در واکنش به این خبر گفت: بحث آزادسازی پرواز به کیش و ارائه بسته‌های مسافرتی به مقصد این جزیره، از یکم خردادماه خواهد بود که به نظر می‌رسد چندان موفق نباشد.

وی ادامه داد: هنوز مشخص نیست که مناطق آزاد همچون کیش، بر چه اساسی سفید اعلام شده‌اند و آیا گردشگران شهر‌های با وضعیت زرد و قرمز، تمایلی به سفر دارند و اینکه کیشوندان آمادگی پذیرش میهمان را دارند یا خیر.

فرقانی با اشاره شرایط کنونی کشور گفت: وضعیت کشور به‌گونه‌ای است که هر آن احتمال دارد همین مناطق سفید نیز دچار جهش بیماری شوند. اما در چنین حالتی قطعا مسافر ضرر خواهد کرد؛ زیرا اگر تور باطل شود، مبلغ بلیت تا ۲۴ ساعت پیش از پرواز بازگردانده خواهد شد، اما مسافران نرخ یک شب هتل را باید پرداخت کنند.

سخن‌گوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی با اشاره به افزایش تبلیغات فروش تور کیش گفت: وزارت میراث فرهنگی در بخش‌نامه‌ای، هرگونه تبلیغ تور را ممنوع اعلام کرده است که امری محال تلقی می‌شود؛ زیرا آژانس مسافرتی برای تهیه این بسته گردشگری، رایزنی‌ها و مکاتبات مختلفی را انجام داده است و برای فروش آن نیز باید تبلیغ کند. پس نمی‌شود سفری را بدون تبلیغ و پذیرش انجام داد.

فرقانی احتمال استقبال مردم از تور‌های کیش یا هر نقطه سفید دیگر را پایین دانست و اظهار کرد: آسیبی که کرونا به اعتماد عمومی مردم نسبت به بهداشتی بودن اماکن مختلف وارد کرد، در حدی هست که مسافر را مردد از انجام چنین سفری بکند و برای بازگشت به روال عادی زمان احتیاج داریم.

وی تصریح کرد: برخلاف پیش‌بینی‌هایی که نسبت به اوج‌گیری سفر پس از کرونا و رشد اقتصاد گردشگری عنوان می‌شود، من این احتمال را ضعیف می‌دانم؛ نخست به همان دلیل سلب اعتماد عمومی و دوم، شرایط اقتصادی مردم. در همین تور‌هایی که توسط همکاران ما تبلیغ می‌شود، به طور مثال، تور ۹۵۰ هزار تومانی با اقساط پنج ماهه پیشنهاد می‌شود که نشان‌دهنده وضعیت گردشگری کیش، دفاتر ما و شرایط اقتصادی جامعه است؛ بنابراین احتمال موفقیت در راه‌اندای چنین تور‌هایی را بسیار کم می‌دانیم.

بدهی شرکت‌های بین‌المللی گردشگری تهاتر می‌شود

فرقانی به وضعیت مطالبات مردم و آژانس‌های داخلی از شرکت‌های گردشگری بین‌المللی اشاره کرد و گفت: طلب‌هایی که آژانس‌های مسافرتی از شرکت‌های مجری تور در خارج از کشور دارند، به تدریج در حال پرداخت و تسویه است. برخی از این شرکت‌ها، بدهی‌های خود را تهاتر کرده‌اند و برخی نیز برای طرف ایرانی اعتبار باز کرده‌اند که به محض برطرف‌شدن شرایط کنونی، بتوانند تعهدات خود را عملی کنند. برخی نیز مطالبات ما را نقد پرداخت کردند.

آمادگی پذیرش و پرواز داریم

روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد از آمادگی این فرودگاه برای هرگونه پروازی خبر داد.
حسن جعفری با اعلام این خبر گفت: طرح آزادسازی پرواز به کیش، تصمیمی بود که ستاد ملی مبارزه با کرونا و سازمان هواپیمایی کشوری گرفتند و از زمان اجرای این برنامه، فرودگاه مشهد آمادگی پذیرش و پرواز را با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه هم اکنون نیز پرواز به جزیره کیش از مبدأ مشهد انجام می‌شود، تصریح کرد: شرکت هواپیمایی کیش ایر ۳ روز در هفته برنامه پروازی به این جزیره دارد که البته این پرواز‌ها مختص ساکنان کیش یا همان کیشوندان است و مسافر یا گردشگری پذیرش نمی‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اصغر
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
0
0
خبرای گردشگریتون خیلی خوبه. چرا از مشهد و حرم امام رضا که کی باز میشه چیزی نمینویسین
بخدا دوس داریم بیایم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->