صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سند توسعه محلات مشهد ظرف یک سال ارائه شود

  • کد خبر: ۲۶۷۴۵
  • ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد گفت: سند توسعه محله باید نهایت یک سال پس از استقرار دفاتر تسهیلگری تهیه و ارائه شوند، این اسناد باید قابلیت اجرایی شدن داشته باشند و در کنار شهرداری، سایر دستگاه‌های متولی نیز ایفای نقش کنند.
به گزارش شهرآرانیوز،رمضانعلی فیضی با اشاره به یکی از دستورکار‌های امروز کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر که به موضوع ارائه گزارش عملکرد راه‌اندازی و فعا‌ل‌سازی دفاتر توسعه محله از زمان ابلاغ تاکنون اختصاص داشت، گفت: گزارش سازمان بازآفرینی در این نشست، بیشتر معطوف به فرایند شکل‌گیری دفاتر و شروع به کار آن‌ها بود.

فیضی با بیان اینکه در این جلسه ۴ دفتر توسعه محلات طرق، دروی، آوینی و خلج هم گزارش کوتاهی از عملکرد خود ارائه کردند، گفت: خوشبختانه سند توسعه محله طرق، با‌توجه‌به اینکه این دفتر زودتر از سایر دفاتر یاد شده شروع به کار کرده، به مرحله آماده‌سازی رسیده است.

وی در ادامه افزود: سایر دفاتر تسهیلگری نیز مشغول تهیه سند توسعه محله خود هستند و در این جلسه، چشم‌انداز‌ها و هدف‌گذاری‌های سند توسعه محله و شیوه تدوین و طراحی آن‌ها هم ارائه شد.

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: سند توسعه محله باید براساس فرایندی تهیه شود که در آن سازمان بازآفرینی، دفاتر تسهیلگری و مناطق شهرداری نقش داشته باشند تا بتوان سندی با قابلیت اجرایی بالا، مبتنی بر نگاه واقع‌بینانه، واقعیت‌های موجود و براساس هدف‌گذاری‌های آینده محلات تهیه کرد و به سمت مرحله اجرایی شدن رفت.

فیضی با تأکید بر اینکه سند‌های توسعه محله باید نهایت یک سال پس از استقرار دفاتر تسهیلگری تهیه و ارائه شوند، گفت: این اسناد سپس باید در ستاد بازآفرینی فضا‌های شهری استان برود تا در کنار شهرداری، سهم ۳۰ دستگاه متولی دیگر هم لحاظ شود و مشارکت داشته باشند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تمام این سند‌ها باید منطق با اسناد بالادستی و سازگار با نظر مشاوران طرح‌های تفصیلی باشند و در فرایند اجرا شدن آن‌ها، سایر دستگاه‌ها نیز پای کار بیایند.

فیضی با اشاره به لزوم تأیید سند‌های توسعه محله توسط دستگاه‌های حاکمیتی، گفت: این تأیید موجب می‌شود در صورت بروز مشکلات فراروی اجرای اسناد، شاهد کارگشایی باشیم و بتوانیم بر مبنای اهداف طراحی شده، توسعه محلات را پیش ببریم.

وی افزود: از این طریق شهروندان زندگی راحت‌تری خواهند داشت و به علت افزایش سرانه‌های خدماتی، رفاه بیشتری هم برای آن‌ها به ارمغان می‌آید؛ از سوی دیگر، از حیث کالبدی هم مردم زندگی باکیفیت‌تری خواهند داشت.
 
منبع:پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.