رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد
سرخط خبرها

ضربه ۴۰ میلیارد تومانی کرونا به حمل‌ونقل عمومی مشهد/ آغاز فعالیت قطارشهری مشهد از ۶ خردادماه/ افزایش ۱۵ تا ۴۵ درصدی کرایه تاکسی

  • کد خبر: ۲۷۲۵۲
  • ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
ضربه ۴۰ میلیارد تومانی کرونا به حمل‌ونقل عمومی مشهد/ آغاز فعالیت قطارشهری مشهد از ۶ خردادماه/ افزایش ۱۵ تا ۴۵ درصدی کرایه تاکسی
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در زمان تعطیلی اتوبوس و قطارشهری ضرری بین ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان به بدنه شهرداری وارد شده است.

لاله سادات کوثری/شهرآرانیوز- رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در نودونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به روز روابط عمومی گفت: جایگاه و نقش روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی بین سازمان و مردم بسیار ارزشمند است. 

محمدرضا حیدری افزود: روز جهانی گنجینه و میراث فرهنگی و موزه این مهم را یادآوری می‌کند که در فرهنگ ایرانی و تمدنی ما آثار زیادی در بعد معنوی و مادی وجود دارد. مشهد شهر تاریخی و مذهبی است و هنوز ظرفیت‌های بیشتری داریم.


وی گفت: روز ملی اهدای عضو را پیش رو داریم، به برکت تخصص پزشکان در کشور رتبه اول در این حوزه در خاورمیانه از آن ماست.


وی ادامه داد: بر اساس آمار ۲۵ هزار نفر در فهرست انتظار دریافت عضو قرار دارند، هر مرگ مغزی می‌تواند ۸ عضو و ۵۳ بافت اهدا کند، در سال گذشته ۷۰۰۰ عضو قابل اهدا به خاک سپرده شد‌.


وی افزود: شهرداری قطعه خاصی به عنوان قطعه بخشندگان حیات در بهشت رضا(ع) به این موضوع اختصاص داده و هزینه‌های خاکسپاری برای اهداکنندگان رایگان است. 

وی گفت: دوم خرداد ماه روز جهانی قدس است، باتوجه‌به شرایط کرونا هنوز مشخص نیست چه نوع مراسمی برگزار شود، اما این روز همچنان احیاگر آرمان‌های مردم فلسطین خواهد بود. 


وی افزود: دوم خرداد ۷۶ اتفاق دیگری است، گفتمان اصلاح‌طلبی در این روز بروز و ظهور پیدا کرد. در طول این دوران ضرورت بازنگری و بازسازی در این گفتمان مطرح است، اما ما به عنوان حاملان این جریان فکری بر ارتقای امید و کارآمدی و ارتقای جریان اسلامی در برابر تهدیدات خارجی پایبند هستیم.


وی افزود: در مدیریت شهری هم بر عنصر کارآمدی و خدمت به مردم تلاش می‌کنیم.


وی افزود: سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر و حماسه جاویدان رزمندگان ماست، انسجام و وحدت حاکم در جامعه و در میدان جنگ در سوم خرداد بروز و ظهور پیدا کرد و از انجا بود که با عملیات‌های پی‌در‌پی خاک کشور از متجاوزان عراقی پس گرفته شود.


رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: با همت و تلاش دستگاه‌ها و همراهی مردم، شرایط کرونا در مشهد تثبیت شده است، اما نگران همچنان باقی است و اگر پروتکل‌ها رعایت نشود امکان بازگشت موج دوم وجود دارد.


حیدری افزود: توصیه می‌کنم به شهروندان در صورت اضطرار از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند. باوجود ضرر اقتصادی به بدنه شهرداری باز هم سلامت شهروندان برای ما مهم‌تر است.

مردم در انتخابات شورا ریل مدیریت شهری را تغییر دادند


نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: مردم با انتخابات شورا ریل مدیریت شهری را تغییر دادند.


حمیدرضا موحدی‌زاده در نودو‌نهمین صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد به عنوان ناطق قبل از دستور با بیان اینکه شعارهای افسردگی به امید و زندگی در این دوره از شورا تغییر کرد، افزود: الان در شرح شهر مشهد تنها یک گفتمان حاکم نیست.


وی افزود: معتقدیم مشهد شهر فرصت‌هاست. اولین دلیل آن وجود بارگاه منور امام رضا (ع) و دومین مزیت مشهد وجود آرامگاه فردوسی است که هر دو این موارد جاذب جمعیت است.


موحدی‌زاده گفت: در دنیا وقتی جمعیتی وارد شهری می‌شود از طریق ارزش‌افزوده شهر را رونق می‌دهند. راه‌حل ما برای مشهد، علاوه بر موضوع زیارت راه افزایش درآمد شهر را گردشگری فرهنگی، غذا و تجارت تعریف کردیم.
موحدی‌زاده ادامه داد: اینجا اختلاف سلیقه وجود دارد که برخی ادعا می‌کنند هویت شهر ما گردشگری نیست. ما موقعیتی در مشهد داریم که می‌توانیم جاذب سرمایه باشیم،در این راستا پروژه‌های میلیاردی هم تعیین تکلیف شده است، اما سقف این کار از این وضع موجود بیشتر است.


وی گفت: در انتخابات شورای شهر مردم مشارکت بی‌سابقه‌ای از خود نشان دادند و این نیز یک فرصت است. ما به عنوان تفکر اصلاحات تلاش خود را ارائه خواهیم داد.


این عضو شورا بیان کرد: مملکت از اینکه در خط اعتدال امنیت و اصلاح امور حرکت کند هیچ‌وقت ضرر نکرده است. ما نباید اجازه دهیم دوباره به دوران افراط برویم، مملکت باید رو به جلو باشد، در عین حال باید سیاست بالادستی‌ها این باشد که راه ورود شایستگان همواره باز باشد.


تجربه قبلی به ما اثبات کرده نظام با یک بال نمی‌تواند پرواز کند، اینکه یک جناح بخواهد حاکم باشد نتیجه نمی‌گیریم، در قبل از دولت اقای روحانی این موضوع را تجربه کردیم. 

فعالیت قطارشهری مشهد از ۶ خردادماه

در ادامه این جلسه، اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با فعالیت قطارشهری از تاریخ ۶ خردادماه به استناد تصمیم شهردار موافقت کردند.

بر این اساس به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود سرویس‌دهی خطوط حمل‌ونقل عمومی و قطارشهری را با تأیید ستاد کرونای استان از ۶ خردادماه فعال نماید و این تصمیم در اختیار شهردار است.

ودیعی، عضو شورا، به عنوان پیشنهاددهنده دراین‌باره گفت: ما برای اتوبوس مصوب کردیم که قیمت مطابق سال قبل دریافت شود، به نظرم نیازی نیست تغییری در نرخ‌ ها اعلام شود.

کاظمی، معاون شهردار مشهد، نیز گفت: درخواست فرمانداری این بود که تعییر قیمت‌ها را به خردادماه موکول کنیم.
وی گفت: از شما خواهشمندیم تغییر نرخ در دریافت خدمات قطارشهری را نیز به همان پانزده خردادماه موکول کنید.


وی گفت: از ششم خردادماه اگر قرار باشد قطارشهری فعال شود، نمی‌توان دو قیمت لحاظ کرد؛ بدین معنا که قیمت از ششم خرداد تا ۱۵ خردادماه تغییر نکند بعد از آن اعمال شود.


بهاروند، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورا، نیز گفت: همه نرخ‌ها تا ۱۵ خرداد به مأخذ دریافتی سال ۹۸ باشند بعد از ۱۵ خرداد نرخ‌ها به مصوبه خودمان برگردد.


مبین مقدم، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری، نیز گفت: پروتکل بهداشتی مناسبی تهیه شده است، ما آماده بازگشایی خطوط قطارشهری هستیم.  


وی افزود: فروش ماسک در ایستگاه‌ها انجام خواهد گرفت، همچنین موضوعات فاصله‌گذاری و... در قطارشهری اعمال شده است. 


حسینقلی‌زاده، مدیرعامل اتوبوس‌رانی، نیز افزود: در  ۸ پایانه اتوبوس فروش ماسک انجام می‌شود.

خلیل‌الله کاظمی، معاون عمران حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد، گفت: در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان برای حضور در محل کار، شورای اسلامی شهر مشهد با فعال شدن خطوط قطارشهری در صورت تأیید ستاد مقابله با ویروس کرونا استان موافقت کرد.


وی افزود: بر این اساس پس از تأیید ستاد مقابله با کرونا استان، خطوط قطارشهری با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی از ششم خردادماه فعال خواهد شد.


وی ادامه داد: همچنین با تصویب شورای اسلامی شهر مشهد از ۶ خردادماه نیز تمام خطوط ناوگان اتوبوس‌رانی به شهروندان خدمت‌رسانی خواهند کرد.

افزایش ۱۵ تا ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در مشهد

نمایندگان مردم همچنین در بررسی دستور کار بعدی خود با افزایش ۱۵ تا ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در شهر متناسب با مسافت موافقت کردند.


معاون عمران، حمل‌نقل و ترافیک شهرداری مشهد در‌این‌باره گفت: بعد از اعمال این مصوبه در مکان‌های مهم شهر نظیر دوربرگردان‌های حرم مطهر، راه‌آهن و فرودگاه مسافر با فیش جابه‌جا می‌شوند.


وی ادامه داد: بر این اساس مسافر به کیوسک‌های محاسبه مسافت بر اساس مصوبه شورا مراجعه، مقصد خود را بیان کرده و در کیوسک فیش جابه‌جایی مسافر صادر می‌شود.


وی افزود: راننده موظف است بر اساس فیش صادر شده مسافر را به مقصد ببرد. 

 

نام‌گذاری بولوار حسن‌آباد به نام ایرج یزدان‌بخش

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ایرج یزدان بخش از کارآفرینان و بزرگ مردان صنعت خراسان رضوی و کشور بود، در همین راستا موضوع نام‌گذاری در شهر به نام این بزرگ مرد در کمیته نام‌گذاری مطرح شد.

اصولی ادامه داد: در لایحه شهرداری آمده است بولوار حسن‌آباد در شهرک صنعتی توس به نام ایرج یزدان‌بخش نام‌گذاری شود.

تاسیس سرای محله در محلات
وی ادامه داد: یکی از محوری ترین برنامه‌های ما در شورای پنجم افزایش مشارکت شهروندان است. بر همین اساس موضوع تاسیس سرای محله در محلات مشهد در شورای شهر بررسی و مقرر شد، برای جبران کمبود فضای فرهنگی اجتماعی شهر، شهرداری آیین‌نامه تشکیل سرای محله را ظرف دو هفته ارائه دهد.


این طرح به استناد ۱۳ رای مثبت مصوب شد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->