صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مدارس این استان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی روز شنبه هم‌زمان با سراسر کشور بازگشایی شد.
به گزاش شهرآرانیوز، قاسمعلی خدابنده افزود: طبق اعلام رسمی ستاد ملی مبارزه با کرونا بازگشایی و فعالیت مجدد مدارس فقط با هدف رفع اشکال برای دانش‌آموزان است.

وی ادامه داد: ساعت کاری فعالیت مدارس در روز جاری طبق روال عادی یعنی از ساعت ۷:۳۰ دقیقه تا ۱۲:۳۰ دقیقه می‌باشد.


مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ادامه فعالیت مدارس با نظر مدیران و شورای مدارس در روز‌های آینده تعیین خواهد شد.

وی افزود: تعیین ساعت فعالیت مدارس بسته به اعلام آمادگی خانواده‌ها و نیز برطرف‌شدن مشکلات درسی دانش‌آموزان می‌باشد.

خدابنده با بیان اینکه مدارس در یک نوبت به صورت روزانه فعالیت دارند، ادامه داد: مدت حضور دانش‌آموزان در مدرسه بسته به رفع اشکال و پاسخ‌گویی به نیاز آموزشی دانش‌آموزان است.

وی درباره فعالیت مدارس شبانه‌روزی نیز گفت: طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش مدارس شبانه‌روزی مشمول بازگشای نمی‌شوند و مانند مدارس عادی به صورت روزانه در بخش آموزشی و به منظور رفع اشکال دانش‌آموزان می‌توانند فعال باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: با توجه به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا در ایام بازگشایی مدارس، سرویس‌های دانش‌آموزی فعالیت نخواهند داشت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امکان ضد‌عفونی و کنترل و نظارت روزانه سرویس مدارس وجود ندارد، با هدف تأمین سلامت دانش‌آموزان و جلوگیری از هرگونه مشکل فعالیت سرویس مدارس هنوز امکان‌پذیر نیست.

طبق اعلام وزیر آموزش و پرورش مدارس سراسر کشور از ۲۷ اردیبهشت با هدف رفع اشکال دانش‌آموزان بازگشایی می‌شود و در این ایام برگزاری هرگونه کلاس حضوری یا فعالیت آموزشی در مدارس مجاز نیست.

استان خراسان رضوی بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که حدود ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور است.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.