خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی
سرخط خبرها

سناریو‌های بازگشایی مدارس در مهر ۹۹ به روایت وزیر آموزش و پرورش

  • کد خبر: ۲۷۱۷۴
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
  • ۵۴
سناریو‌های بازگشایی مدارس در مهر ۹۹ به روایت وزیر آموزش و پرورش
وزیر آموزش و پرورش درباره سناریو‌های این وزارت‌خانه برای وضعیت مدارس از مهرماه سال آینده گفت: تجربیات اخیر را مدون و اشکالات را احصا می‌کنیم تا در صورت وقوع تعطیلات احتمالی سریعا عمل کنیم.
به گزارش شهرآرانیوز، محسن حاجی میرزایی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در این باره افزود: درخواستم این است که درباره تعطیلی مدارس منحصرا به مصوبات ستاد ملی کرونا توجه کنید و به شایعات توجه نکنید. در فاصله بین ۲۷ اردیبهشت تا ۲۷ خرداد مدارس آماده خدمات رسانی به دانش‌آموزان برای رفع اشکال درسی هستیم.

او درباره اینکه برخی خانواده‌ها قصد دارند سال آینده معلم خصوصی بگیرند و فرزندشان را به مدرسه نفرستند، گفت: خانواده‌ها مطمئن باشند که سلامت دانش‌آموزان برای ما اصل مهم است و به تمام پروتکل‌ها و نکات بهداشتی وزارت بهداشت پایبند هستیم.
 
وزیر آموزش و پرورش گفت: خبری که از سراسر مدارس دریافت کردیم بین ۹۵ تا ۱۰۰ درصد معلمان در مدارس حاضر بودند و دانش آموزان هم بین ۱۰ تا ۱۵ درصد حضور یافتند که در مناطق روستایی این آمار بیشتر بود.

او با بیان اینکه شرایط کرونا مجموعه بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ما از جمله بخش آموزش را با وقفه و مشکلاتی همراه کرد گفت: باید برنامه ریزی می‌کردیم تا تعطیلات طولانی موحب کاستی آموزشی نشود. روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار گرفت و از رسانه ملی کمک گرفتیم.

اتمام تدریس محتوای کتب درسی در شبکه آموزش تا پایان اردیبهشت

وی افزود: چندروز بعد از تعطیلی مدارس، آموزش‌های تلویزیونی را شروع کردیم و تا آخر اردیبهشت آموزش‌های تلویزیونی همه محتوای دروس به سرانجام می‌رسد.. بیش از ۲۷ میلیون بار فیلم‌های دربرگیرنده محتوای دروس دانلود شده و نشان می‌دهد مورد اقبال قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای برقراری تعامل میان معلم و دانش آموز شبکه شاد راه اندازی شد گفت: ۱۲.۵ میلیون دانش آموز، ۹۸ درصد از مدیران مدارس و بیش از ۸۲ درصد از معلمان روی این شبکه فعال هستند. عده‌ای از دانش آموزان به ویژه در مناطق محروم دسترسی به آموزش‌های تلویزیونی و شبکه شاد و فضای مجازی نداشتند که برای آن‌ها کلاس‌های حضوری و تهیه و ارسال درسنامه صورت گرفت.

او با بیان اینکه مدارس ضدعفونی شده‌اند و تمهیدات برای رعایت پروتکل‌ها فراهم شده و اخباری که دریافت کردیم اخبار امیدبخشی بوده است اظهار کرد: تلاش می‌کنیم که اگر سال آینده دوباره با چنین وضعیتی مواجه شدیم امکان پاسخگویی دقیق‌تری فراهم باشد.

بیشتر بخوانید:
 
 
 

رسیدگی به اعتراضات معلمان مدارس غیردولتی که با شیوع کرونا حقوقی دریافت نکرده‌اند

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر معلمان مدارس غیردولتی که همپای معلمان رسمی کار می‌کنند، اما امنیت شغلی ندارند، مزایای کافی دریافت نمی‌کنند و همکاری برخی از آن‌ها در ایام کرونا قطع شده است گفت: معلمان مدارس غیردولتی تحت حمایت ما هستند و موسسان موظف به پرداخت کامل حقوق آن‌ها هستند و اگر تاخیری وجود داشته باشد حتما رسیدگی می‌شود.

وی افزود: ما در ازای خدمات موسسان، تسهیلاتی را برای مدارس غیردولتی تسهیلاتی درنظر گرفتیم و در صورتی که حقوق معلمان را کامل بپردازند می‌توانند از ۱۶ میلیون تومان وام کم بهره به ازای کارکنان بهره‌مند شوند.

وی درباره شایعه وجود مافیای مدارس غیردولتی در پشت پرده ماجرای بازگشایی یک ماهه مدارس گفت: خودتان هم می‌گویید که شایعه است، علت بازگشایی را بیان کردیم و تصمیم ستاد ملی کرونا بود.

حاجی میرزایی درباره تبعات حضور دانش آموزان در شبکه‌های اجتماعی در پی افزایش حضور آموزشی در فضای مجازی اظهار کرد: با بحرانی مواجه شدیم که ماموریت آموزش و پرورش در معرض خطر قرار گرفت. روش‌های متنوعی وجود دارد و هیچ کدام بدون مناقشه و آسیب نبود. قطعا خانواده‌ها باید مشارکت کنند. وظیفه ما ایجاد فضای منحصر به فرد بود و شبکه شاد صرفا اپلیکیشنی برای آموزش بود. روش‌های آموزشی ما در کشور‌های دیگر هم استفاده شده و آموزش الکترونیکی یک ضرورت است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش از هشت سال قبل ماموریت داشت که به این سمت حرکت کند، اقتضائات تغییر کرده است گفت: طبیعی‌است که آموزش الکترونیک جایگزین آموزش حضوری نیست و بعد از بازگشایی مدارس این ظرفیت‌ها به عنوان ظرفیت مکمل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی درباره شبکه تعاملی سینا و رها شدن آن گفت: شبکه شاد با سینا متفاوت است. شبکه شاد جایگزین کار آموزشی و تعاملی است، اما نرم افزار سینا، شبکه تعاملی نبود و نقش آگاهی دهی داشت.

«شاد» رایگان شد

وی افزود: رایگان شدن اینترنت شبکه شاد محقق شده است، وزارت ارتباطات در کنار ما بود و کمک کرده و همراه ما خواهد بود.

مشکلی برای هدایت تحصیلی نیست

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شرایط جدید مجموعه تعادل‌های موجود را با مشکل مواجه کرد گفت: آزمون رغبت تحصیلی و ارائه خدمات مشاورین برای هدایت تحصیلی در زمانی که مدارس باز بودند انجام شد و اختلالی درباره هدایت تحصیلی وجود ندارد. روند ثبت نام‌های سال جدید نیز با توجه به شرایط کرونا ابلاغ شده است.

تکلیف پول‌هایی که مدارس به اولیا پس نمی‌دهند چه می‌شود؟

وی درباره پول‌های سرگردانی که از خانواده‌ها دریافت شده و عودت داده نمی‌شود اظهار کرد: بخشی از هزینه‌های دریافتی بابت خدمات آموزشی ارائه شده است، اما هزینه خدمات فوق برنامه که کلاسی بابت آن برگزار نشده باید برگردد، اما اگر هزینه‌ای بازگردانده نشده تخلف است. هزینه سرویس مدارس هم طبق مصوباتی که قبلا اعلام شده باید عودت داده شود.

چرایی شکایت آموزش و پرورش از برخی رسانه‌ها

حاجی میرزایی در پاسخ به پرسشی درباره طرح شکایت از سوی برخی رسانه‌ها گفت: سیاست ما همچنان حمایت از رسانه‌ها و پرهیز از شکایت از رسانه‌هاست، اما در مواردی که اقدامی صورت گرفته به این دلیل است که به جای انتقاد، کار استهزا و خارج از چارچوب رسانه‌ای انجام شده و ممکن است حتی از سوی نهاد‌هایی بیرون از آموزش و پرورش پیگیری و برخورد شده باشد.

وی درباره حمایت از معلمان زندانی گفت: مکاتباتی صورت گرفته و پیگیر حمایت از همکاران فرهنگی هستیم. قراردادی نیز با کانون وکلا برای فراهم شدن امکان مشاوره‌های حقوقی منعقد شده است.

وزیر آموزش و پرورش درباره شبکه شاد گفت: هرتصمیمی در ستاد کرونا اتخاذ می‌شود، متناسب با وضعیتی است که وزارت بهداشت اعلام می‌کند. جریان آموزش باید استمرار یابد. هیچ کدام از روش‌ها نمی‌تواند اطمینان کامل بدهد که پوشش آموزشی ۱۰۰ درصدی محقق شده است. شواهد نشان می‌دهد که استراتژی آموزش تلویزیونی، درست بوده است. منکر اشکالات شبکه شاد هم نیستیم و رفع اشکالات در حال انجام است، روزانه دو مرتبه جلسه در ستاد این باره تشکیل م‌یشود. بیش از سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون پیام در این شبکه مبادله شده است.

وی افزود: ظرفیت شبکه شاد برای معلمان و دانش آموزان بالاست و شبکه شاد به شبکه موثری تبدیل شده است. باید ضرورت پیوستن به این زیست بوم جدید را در این شرایط بپذیریم. ما هیچ روش دیگری در هیچ کشور دنیا جز همین روش الکترونیکی سراغ نداریم و بسیاری کشور‌های دنیا همینگونه خدمات آموزشی ارائه دادند. تفاوت بارز ما این است که از شبکه بومی استفاده کردیم.


تعداد ابتدایی‌هایی که دیروز به مدرسه رفتند بیشتر از متوسطه‌ها بود

حاجی میرزایی در ادامه با بیان اینکه تاکید ویژه داشتیم معلمان در این دوره بازگشایی مدارس حتما اطمینان پیدا کنند که مهارت پایه خواندن و نوشتن و حساب کردن در دوره ابتدایی کسب شده است گفت: آماری که دیروز گرفتیم نشان می‌داد روز گذشته تعداد دانش آموزان ابتدایی که به مدرسه رفته بودند بیشتر از دانش آموزان متوسطه بود.

وی درباره اوقات فراغت نیز گفت: ظرفیت‌هایی روی شبکه شاد به همین منظور ایجاد شده است و بعد از امتحانات فعال می‌شود.

رایزنی برای ترمیم رتبه‌بندی / صدور احکام نیازمند مصوبه دولت است

حاجی میرزایی درباره ترمیم رتبه‌بندی معلمان گفت: برای اجرای یک فوق العاده شغل برای معلمان رایزنی‌هایی صورت گرفته و امید است ظرف یکی دو هفته آینده نتایج را اعلام کنیم. این امر نیازمند مصوبه هیئت وزیران است.

وی درباره زمان صدور احکام فرهنگیان گفت: این امر نیازمند مصوبه دولت است و به محض دریافت مصوبه این کار انجام می‌شود. قبلا در سازمان برنامه این برداشت وجود داشت که این کار بدون مصوبه دولت قابل انجام است، اما باید مصوبه هیئت وزیران دریافت شود.

ترجیح آموزش و پرورش برای برگزاری حضوری امتحانات پایه نهمی‌ها و دوازدهمی‌ها

وزیر آموزش و پرورش درباره امتحانات حضوری کلاس نهمی‌ها گفت: سیاست ما این است که آزمون‌های سرنوشت ساز باید حضوری برگزار شود که پایه نهم و دوازدهم از این جمله است. ترجیح ما این است که آزمون را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام دهیم.

پاسخ وزیر به بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور

وزیر آموزش و پرورش درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر بازگشایی مدارس برای سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور گفت: این خبر، خبر دقیقی نبود و منبع رسمی آن را اعلام نکرده و شایعه بوده است. هنوز در این باره تصمیم گیری نکردیم و متناسب با شرایط تصمیم می‌گیریم. فعلا تغییری در زمان بازگشایی مدارس در سال جدید نداریم.

حاجی میرزایی در خصوص واریز نوبت دوم و سوم سرانه بهداشتی مدارس نیز بیان کرد: در یک مرحله سرانه تخصیص یافت و در نوبت اول، کنترل بهداشتی و ضدعفونی مدارس صورت گرفت. اگر لازم باشد تخصیص دیگری هم دریافت می‌شود و در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش درباره اختیاری کردن حضور دانش آموزان در مدرسه در این یک ماه اخیر گفت: طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت، باید از تراکم زیاد جمعیت دانش آموزی جلوگیری می‌کردیم. در این صورت امکان کنترل و رعایت موازین بهداشتی وجود داشت.

متوسط دریافتی معلمان همچون سایر کارمندان است

وی در ادامه با اشاره به اینکه متوسط دریافتی معلمان با سایر کارکنان یکسان است افزود: تفاوت این است که در دستگاه‌های دیگر دریافتی‌های غیرمستمر بیشتر است؛ بنابراین این گزاره که " حقوق معلمان نیمی از حقوق یک کارمند است" درست نیست.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تلاش کردیم مطالبات معوق فرهنگیان از سال‌های گذشته را علیرغم مضایق مالی دولت در سال ۹۸ تسویه کنیم گفت: تمام تلاش ما بهبود شرایط کاری معلمان است.

به گفته حاجی میرزایی تاخیری در پرداخت حقوق معلمان حق التدریس نیز ایجاد نشده است.

پولی بابت شبکه شاد پرداخت نکردیم / اینترنت شاد رایگان است

وی درباره بهای خریداری اپلیکیشن شاد گفت: ما قرارداد پولی منعقد نکردیم و پولی تبادل نشده است. قرارداد صلح نوشتیم و اپلیکیشن شاد، هبه بوده است.

وزیر آموزش و پرورش درباره اینکه چرا از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان موجود برای آموزش استفاده نشد؟ پاسخ داد: آموزش امری حاکمیتی است و باید در بستر بومی محقق شود. هزینه اینترنت شبکه شاد هم رایگان شده است. ارزیابی ما این است که دستاورد‌های شبکه شاد قابل ارائه است.
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
6
22
با وجود كرونا كسي فرزندشو نميگذاره بره مدرسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
5
24
با وجود كرونا كسي فرزندشو نميگذاره بره مدرسه
ناشناس.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
3
17
مطمح باشین.پدر و مادرها نمی زارن بچه هاشون توی اون دو پایه حضوری امتحان بدهن ترا به خدا اینقدر به خاطر درس استرس ندین بچه ای که کرونا بگیره درس به.چه دردش میخوره
علیرضا آریافر
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
3
20
آقای وزیرمدارس باید هر روز زد عفونی گردد شما همچین بوجه ای برای مدارس تامین کردید چرا به خود و مردم دروغ میگویید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
3
13
باسلام وخسته نباشید ما از شما خواهش تمنا کردیم امتحانات نهم غیر حضوری باشد اگر بچه ی خودتون هم بود همین کارو میکردیدخیلی از بچه ها مشکلاتی دارند مثل بچه ی من که آسم داردچرا این همه خانواده خواهش میکنند توجه نمیکنیدما نمیخوایم شما دلسوز بچه های ما باشید اگه دلسوزید غیرحضوریش کنید جون بچه هاتون به چی قسمتون بدیم خواهشا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
3
10
باسلام وخسته نباشید ما از شما خواهش تمنا کردیم امتحانات نهم غیر حضوری باشد اگر بچه ی خودتون هم بود همین کارو میکردیدخیلی از بچه ها مشکلاتی دارند مثل بچه ی من که آسم داردچرا این همه خانواده خواهش میکنند توجه نمیکنیدما نمیخوایم شما دلسوز بچه های ما باشید اگه دلسوزید غیرحضوریش کنید جون بچه هاتون به چی قسمتون بدیم خواهشا
Marzieh
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
2
9
ترجیح میدم صبوری ومهارت سرگرمی وکنار اومدن بابچه هامو یابگیرم تامجبور نشم به استقبال یه دشمن ناشناخته بفرستمشون....
کرونا هنوزم برای دنیا یه دشمن ناشناخته هس...
یه سال دیرتر به جایی برسه که بقیه رسیدن...
هیچ اتفاقی نمیفته...
منتهی من تلاشم رو برای حفظ سلامتیشون میکنم...
Marzieh
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
1
9
ترجیح میدم صبوری ومهارت سرگرمی وکنار اومدن بابچه هامو یابگیرم تامجبور نشم به استقبال یه دشمن ناشناخته بفرستمشون....
کرونا هنوزم برای دنیا یه دشمن ناشناخته هس...
یه سال دیرتر به جایی برسه که بقیه رسیدن...
هیچ اتفاقی نمیفته...
منتهی من تلاشم رو برای حفظ سلامتیشون میکنم...
ناشناس
Japan
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
1
8
سلام لطفاحداقل امسال امتحانات حضوری نهم روکنسل کنیدتابچه هایه مقدارمراقبت ازخودشون رویادبگیرن من بادخترم تاتوپله هابرم صدباربایدبگم دستتونزن توصورتت بازهم دستاشوبه تموم صورتش میزنه فقط هم همین یه دختررودارم اگه مریض بشه چکاربایدبکنم فکرماخانواده هایی هم که حاصل تموم عمرشون یه دونه بچه هست هم بکنید لطفا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
یعنی اگه دوتا بچه داشتی میفرستادیشون مدرسه؟به نظر من اگه بچه درس یاد نگیرن خیلی بهتره تا اینکه کرونا بگیرن
ناشناس
Japan
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
2
6
سلام لطفاحداقل امسال امتحانات حضوری نهم روکنسل کنیدتابچه هایه مقدارمراقبت ازخودشون رویادبگیرن من بادخترم تاتوپله هابرم صدباربایدبگم دستتونزن توصورتت بازهم دستاشوبه تموم صورتش میزنه فقط هم همین یه دختررودارم اگه مریض بشه چکاربایدبکنم فکرماخانواده هایی هم که حاصل تموم عمرشون یه دونه بچه هست هم بکنید لطفا
ناشناس
Japan
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
1
5
سلام لطفاحداقل امسال امتحانات حضوری نهم روکنسل کنیدتابچه هایه مقدارمراقبت ازخودشون رویادبگیرن من بادخترم تاتوپله هابرم صدباربایدبگم دستتونزن توصورتت بازهم دستاشوبه تموم صورتش میزنه فقط هم همین یه دختررودارم اگه مریض بشه چکاربایدبکنم فکرماخانواده هایی هم که حاصل تموم عمرشون یه دونه بچه هست هم بکنید لطفا
سید محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
1
6
سلام من ازحسن آباد فشافویه مدرسه شهیدان قمی میباشم فرزندانم از تاریخ ۲۷قرارشد به مدرسه بروندولی هروقت به مدرسه میرفتم معلم حضورنداشت تامن به اداره آموزش رفتم وازاداره به مدرسه زنگ زدن وگفتن معلم هست دوباره من فرزندام را به مدرسه بردم ولی معلم نبوددوباره به ریس آموزش رفتم وایشان هماهنگ کردوازتاریخ ۳۰ اردیبهشت به مدت ۲ساعت رفتن حال مدیر مدرسه مرا به اینکه فرزندانم راامسال قبول نمی کند تهدید میکند با تشکر
Negin
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
1
5
لطفا امتحانات نهم رو غير حضوري كنيد .
Negin
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
0
3
لطفا امتحانات نهم رو غير حضوري كنيد .
محیا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
7
2
باسلام ببخشید همینجوری که خودتون مستحضرید امسال بااین شرایط کنونی بچه ها خوب یاد نمیگیرن مخصوصا ریاضی من خودم کلاس هشتم هستم نه تنها ریاضی بلکه علوم هم خوب متوجه نشده ام اما ما نصف بیشتر کتاب را گذرانده ایم من خواهش میکنم سال دیگر بارعایت نکات بهداشتی بچه بروند مدرسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
من دانش اموز ‌یازدهم تربیت بدنی ام امیال تو درس های عملی هم افت کردم تئوری ک جای خودش و دارع امسال میگن کارورزی نی ینی سال دیگ میوفته سال بعدی سرنوشت مارو میسازع ما کنکور داریم
نسترن
Spain
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
1
7
معلمها هرچقدر هم حقوقشون زیاد بشه باز هم اعتراض دارند که حقوق ما کمه.الان هم که حقوقشون بطور چشمگیری زیاد شده ،اگه باهاشون مصاحبه کنن باز هم میگن حقوق ناچیز معلمی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
عارع واقعا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
4
5
جون عزیزاتون به فکر ماهم باشید الان چندین ماهه که دارید آنلاین درس میدید ولی متاسفانه من حضوری هم به زور یاد میگیرم چه برسه به غیر حضوری الان بیشتر کتابها هم انگار آنلاین درس دادید ولی عده ای از دانش آموزان با این شرایط واقعا براشون میسر نیسته که خوب یاد بگیرند اگر واقعا صلاح مارو میخواهید یه برنامه ریزی بشه که هم دانش آموزان بتونند بروند مدرسه و هم نکات بهداشتی رعایت بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
9
2
جون عزیزاتون به فکر ماهم باشید الان چندین ماهه که دارید آنلاین درس میدید ولی متاسفانه من حضوری هم به زور یاد میگیرم چه برسه به غیر حضوری الان بیشتر کتابها هم انگار آنلاین درس دادید ولی عده ای از دانش آموزان با این شرایط واقعا براشون میسر نیسته که خوب یاد بگیرند اگر واقعا صلاح مارو میخواهید یه برنامه ریزی بشه که هم دانش آموزان بتونند بروند مدرسه و هم نکات بهداشتی رعایت بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
2
5
با سلام
من از شما ی سوالی دارم؟
آیا اگر مدارس را در تابستان باز کنید آیا اولیا اجازه رفتن فرزندانشان را به مدرسه میدهند؟
شما اگر هم مدارس را باز کنید ما به مدرسه نمیرویم تازمانی که این ویروس باشه ما به مدرسه نمیرویم پس بهتر است که مدارس را باز نکنید و سال آینده هم به صورت مجازی تدریس شود.
با تشکر
فاطمه زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
2
8
سلام لطفا مدرسه را تا کرونا برود تعطیل باشد لطفا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
1
10
سلام خسته نباشید مدرسه رفتن را برای مهرماه اختیاری کنید اگر میخواهید باز کنید چون بچه ی من دستهایش با ضدعفونی کننده ها حساس است و دستش زخم میشود وکلاسشان سی نفره است و برای رفتن به مدرسه باید سرویس بگیرم رحم کنید من بیماری قلبی دارم دیگه نمیتونم بچه دار شوم خودمان در خانه معلم میگیریم یا اصلا اسمش را مینویسم ولی با این روند که با ویروس باید زندگی کرد بچه ام را یک سال نمیفرستم مدرسه بیشتر مادر ها این نظر را دارند ما خودمان افسرده هستیم دیگر با رفتن بچه ها یمان ما را افسرده نکنید
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
6
5
اولیا چرا شما اینقدر با مدرسه رفتن مخالفید. این نشان دهنده تنبلی شما عزیزان است. همین نظرات شما اراذل باعث میشود مملکت عقب بماند. فرزندانتان تنبل هستند به بهانه کرونا نگذارید به مدرسه بروند تا چیزی یاد نگیرند.
۰۰۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
چرا چرت میگی تو .یذره منطق یه ذره درک التماس تفکر. فرستادن بچه هامون به مدرسه بزرگترین ضربه رو به کشور میزنه ما داریم با جون بچه ها بازی میکنیم.اگه خدانکرده سلامتی این بچه ها به خطر بیوفته کی جوابگوئه مسیولین بی فکر یا افرد نادونی مثل تو ؟ هر وقت تونستن وضعیت رو عادی کنن و کرونا رو شکست بدن ،جو عادی بشه و خیال ما پدر و مادرا رو راحت کنن ؛ چشم بچه هامونو میفرستیم .
معلم
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
6
3
من یک معلم هستم
به نظرم نمیشه مدرسه هارو کاملا مجازی کنند اما از اونجا که تعداد دانش آموز در کلاسهای ما بیش از 30 نفر هست واقعا نمیشه پروتکلها و فواصل اجتماعی رو رعایت کرد اما میشه با زوج و فرد کردن کلاسها هم مدرسه ها بازگشایی بشه و هم فاصله اجتماعی حتی الامکان رعایت بشه.
با زیر ساختها و امکاناتی که ما داریم واقعا نمیشه بسیاری از درسهارو غیر حضوری تدریس کرد و چاره ای جز بازگشایی مدارس نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
هر چقدر هم فاصله گذاری راعت بشه اگه یک بچه ای داشته باشه خدایی نکرده میگیره و تو که معلمی باید بگی نباید مدارس را برای کرونا باز کنن ک خدایی نکرده بچه ها مریض
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
6
2
سلام خسته نباشید
از شما مسیٕولان محترم متشکرم بابت اینکه خیلی زحمت کشیدید تا ما از درسامون عقب نمونیم
ولی با برنامه شاد ما هیچی یاد نمیگیریم من خودم کلاس هفتم هستم
شاید به صورت مجازی بعضی از درسا رو بدونیم ولی درسایی مثل ریاضی ، علوم ، عربی ، زبان و... به صورت مجازی قابل یادگیری نیستن لطفا مدارس را واسه سال بعد باز کنین
بچه ها میتونن با رعایت پروتکل های بهداشتی به مدرسه برن
مادر
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
4
6
اقای روحانی شما هم بیایید یک روز وسط جمع بچه ها .خدایی ما مادر ها چه گناهی مرتکب شدیم انقدر تن و بدنمان باید بلرزد؟خون هر بچه ای که از کرونا بمیرد گردن مسئولین تصمیم گیر است
مامان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
اره واقعا عزیزم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
1
9
سلام این بیماری کرونا ربطی به تنبلی نداره تازه وقتی موج دوم آن از مهر شروع میشه چرا بچه ها باید بروند مدرسه بعد ما جز والدین هستیم نه اراذل و نباید توهین کنید
الهه امینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
5
1
سلام من خودم یک دانش آموز دبیرستانی متوسطه اول هستم که از مهر کلاس نهم می روم بنابراین سبک آموزش مجازی کفاف حجم درسی نهم را نمی دهد به نظر من بچه های دبستانی که ممکنه از پروتکل های بهداشتی به علت خردسالی شون سر پیچی کنن در خانه و با آموزش مجازی پیش برن البته من خودم یک برادر کلاس اولی دارم و دیدم که مادر خیلی باید وقت و حوصله سر درسش صرف می کرد ولی بچه های دبیرستانی و راهنمایی که بزرگ هستن و می تونن پروتوکل های بهداشتی رو رعایت کنن آموزش حضوری داشته باشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
4
1
جناب وزیر محترم؛
۱- نظر شخصی من این است که اگر شجاعانه مدرسه و آموزش را حتی برای ۲ سال تعطیل کنید قطعاً نتیجه بهتر از آن است که دانش‌آموزان کم‌سواد و بی‌سواد به مقطع بعدی بفرستید و از خودتان رفع تکلیف کنید!

۲- کیفیت آموزشی در انتهای سال تحصیلی ۹۸ اصلاً خوب نبود و شما در شعف اقدامات جهادی خودتان هستید که فقط بر روی کاغذ و فقط برای خودتان باعث دلخوشی و شعف است!

۳- از اخبار متعدد از وزارتخانه شما آنچنان برمی‌آید که شما در حال سبک کردن بارِ معلم و سنگین کردن بارِ خانواده‌ها برای آموزش هستید!

۴- مجلس محترم لطفاً به فریاد خانواده‌ها و به دادِ کیفیت آموزشی برسد و از وزیر آموزش و پرورش برنامه مشخص قابل قبول بخواهد. زمان به سرعت در حال گذر است!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
3
0
اگرمیشه لطفامدارس رابازنکنیدچون درمدرسه ماچون دوازدهمیابایدحصوری امتحان میدادنددریک روز30 نفرکروناگرفتند.شماهم اکریک کرونایی روازنزدیک میدیدهیچ وقت نمیزاشایدبچهاتون به مدرسه روند
اتابک
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
بازگشایی مدارس اشتباه است
مخاطب
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
5
2
سلام آقای وزیر از شما خواهش میکنمکه مدارس رو از سال ۹۹مهر ماه با رعایت پروتکل های بهداشتی باز کنید من یک بچه دارم و امسال وارد مقطع متوسطه میشود من برای آینده بچم نگرانم بچه ها در مدارس متوجه توضیحات معلم در مورد درس میشوند اما در فضای مجازی به هیچ عنوان متوجه نمیشن بچه ی من سال ۹۸ کلاس ششم بوده و به هیچ عنوان از مطالب درسی و توضیحات معلم در فضای مجازی چیزی نفهمیده و حتی تدریس در فضای مجازی برای معلمان بسیار دشوار میباشد خواهش میکنم که بارعایت بهداشت مدارس را از مهر ۹۹ بازگشایی کنین این بچه های ما جوانان آینده این کشورن پس باید چیزی رو درست یاد بگیرن که بتونن در آینده به این کشور خدمت کنن خواهش میکنم مدارس رو از مهر ۹۹باز کنین یا حداقل مدارس رو باز کنین و بگین باید بچه ها یک روز در میون برن مدرسه همراه با ماسک الکل و دستکش
بزار نگم
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
خانم یا اقا ببین من درک میکنم چون پسر ممم خیلی خوب متوجه نمیشه به طور مجازی ولی میدونم اگه بچم درس یاد نگیره خیلی بهتر از اینکه کرونا بگیره
م
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
بزار بچه ات بره کرونا بگیره خوبه یا درس
یک.مادرنگران
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
0
4
سلام اقیای وزیر هنو تکلیف مدرسه مشخص نیس پس چرا مدرسه از ماچهارصد هزارتومن شهریه مدرسه و.هزینه روپوش مدرسه میخاهد لطفا رسیدگی کنید
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
بازگشایی مدارس به صورت حضوری چه به صورت زوج و فرد چه به صورت ماقبل کرونا چه با رعایت شیوه نامه های کرونایی چه با رعایت نکردن شیوه نامه ها به احتمال بالا شیوع این ویروس را بسیار بالا میبرد
مادر
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
بله ماهم ۲۰۰هزارتومان پول فرم و۳۰۰تومان به مدرسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
2
1
بازگشایی مدارس بیشتر مضر است تا مفید. استرس ابتلا به کرونا خیلی زیانبار تر از استرس درس نیاموختن است(هر چند آموزش های غیر حضوری و خود آموزی به مراتب بهتر از آموزش حضوری و سنتی است). ابتلا به کرونا و خدای نکرده اتفاقات ناگوار خیلی تلخ تر از کمی بیسوادی است. حتی با رعایت پروتکل های بهداشتی باز هم احتمال شیوع کرونا با بازشدن مدرسه خیلی زیاده.
مامان دوقلوها
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
0
2
سلام جناب وزیر و جناب رئیس جمهور من یک مادری هستم که بعد از 7 سال خدا بهم دوقلو داده امسال کلاس اول ابتدایی هستن مدرسه غیرانتفاعی هم ثبت نامشون کردم و سهریه هم دومیلیون فعلا پرداخت کرد و تست غربالگریشون هم انجام دادم تو رو خدا تورو خدا با نهایت درایت کانل تصمیم به بازگشایی مدارس بخصوص برای کلاس اولیها بگیرید اینا هنوز هیچی حالیشون نیست حتی اگر دونفر هم بیان سر کلاس خدایی ناکرده یکیشون مریض باشه صد در صد اون یکی هم میگیره بنظر من سلامت بچه ها بهتر از درسشونه کلاس اول هم خودتون میدونید بطور محازی به هیچچچچ وجه نمیشه حضوری هزارتا مشکل دارن دیگه چه برسه مجازی بعد شهریشو یکی دیگه به جیب میزنه حزص و جوش و اعصاب خورد کنیهاش برای ما مادرها باشه بخصوص یکی مثل من دوقل داشته باسه اونم پسر شیطون امسال کلا تعطیل کنید بخصوص برای کلاس اولی ها که واقعا کلاس پایه هست سال دیگه میرن چی میشه ما شهریه هم تقریبا نصفشو پرداخت کردیم میگذاربم برای سا 1400-1401 تو روخدااااا به حرف دل پدر مادرها گوش بدین شرایط و بدتر نکتید اگر سر بچه هامون خدایی ناکرده بلایی بیاد باید یقه کیو بگیریم این حق الناسه بنظر بنده سپاس از شما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
بارعایت فاصله مثلا کلاس 30 نفره بشه 15 نفر وصبح و عصر هم کلاسها دایر باشد هیچ نگرانی ندارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
1
1
شما معلما خودتون رو خواهشا اینقدر مظلوم نگیرید
کل کشور می دانند که چه حقوق مفتی می گیرید
بعد باز از پنج تومان هم نکنه بیشتر می خوایم حقوق یکی از شغل ها که سخت ترین و تلاشش ده برابر شما ها هست فقط تقریبا یک تومان تفاوت داره بعد نکنه می خواین حقوق شما از اونا هم بیشتر باشه
اینقدر مظلومین که سازمان جهانی باید بیاد از تون دفاع کند بمیرم حقتون خیلی ضایع شده
واقعا که
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
0
1
هر وقت حقوق بقیه اضافه شد حقوق شما رو هم اضافه کنند
اون وقت کسی مشکل ندارد به شرطی که حقوق بقیه از شما ها بیشتر باشد چون بیشتر زحمت می کشند
رسول
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
0
2
واکسن را روسیه ساخت بابا
پیام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
خوب خریداری کنن خلاص
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
0
0
وزیراموزش پرورش بیخودکرده چرادولت ایران میخوادباجون بچه هابازی کنه.مگه مابچه هام موازسراه اوردیم.که برای خودتون داریدبرنامه ریزی میکنید...الان که تابستان روزی چندهزارنفرمیمیرن..اون موقع که کشورماواردشیوع سوم میشه باوجودسرماچطورتضمین میکنید.والامن که بچه ام نمیفرستم...خواهشا کسی بچه شوثبت نام نکنه...اجازه ندیدباجون بچه امون بازی بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
0
0
وزیراموزش پرورش بیخودکرده چرادولت ایران میخوادباجون بچه هابازی کنه.مگه مابچه هام موازسراه اوردیم.که برای خودتون داریدبرنامه ریزی میکنید...الان که تابستان روزی چندهزارنفرمیمیرن..اون موقع که کشورماواردشیوع سوم میشه باوجودسرماچطورتضمین میکنید.والامن که بچه ام نمیفرستم...خواهشا کسی بچه شوثبت نام نکنه...اجازه ندیدباجون بچه امون بازی بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
0
1
من هم فكر نميكنم كه كسي بذاره
علی حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
0
0
سلتم کسی نمیزاره بچه اش بره مدرسه توی این وصیت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
0
0
سلام خواهش می کنم مدارس رو پاییز و زمستان به خاطر آنفولانزا و کرونا تعطیل کنید و به جای آن بهار و تابستان مدارس را باز کنید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->