ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|شهرهای مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم شیشه از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان صید پرنده‌های شکاری در خراسان رضوی برای پول‌های عربی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی بارانی و لغزنده است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) بارش باران در ۱۰ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان رکورد شکست (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) زلزله شدید، جنوب ژاپن را لرزاند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

حذف ۱۷ رشته پرمتقاضی کاردانش! +جدول رشته‌های جدید

  • کد خبر: ۲۶۸۹۰
  • ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
  • ۱
حذف ۱۷ رشته پرمتقاضی کاردانش! +جدول رشته‌های جدید
بنابر اجرای طرح سند تحول بنیادین، به‌تازگی ۱۷ رشته پرمتقاضی گروه صنعت شاخه کاردانش حذف شده‌اند.
طنین همتی/شهرآرانیوز؛ علت را ازحسین پور، سرپرست اداره‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش آموزش‌وپرورش خراسان رضوی جویا شدیم. اودراین‌باره اظهار کرد: همان‌طور که در جریان هستید، رشته‌های کاردانش فقط وابسته به آموزش‌وپرورش نیست؛ دروس عمومی مربوط به آموزش‌وپروش است، ولی دروس تخصصی مربوط به دستگاه‌های متولی مثل سازمان فنی و حرفه‌ای، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی، آتش‌نشانی و سازمان هواپیمایی است و توسط این دستگاه‌ها تعریف می‌شود. در نتیجه آموزش‌وپرورش این دروس را به دروس عمومی پیوست می‌کند و یک رشته تعریف می‌شود.
وی گفت: برای مثال سازمان هواپیمایی کشوری رشته هوانوردی را حذف کرده و ۲ رشته با عنوان‌های تعمیر موتور‌های هواپیمایی و مهماندار هواپیما اضافه کرده است.
وی یادآور شد: حذف رشته‌ها به معنی حذف کامل آن‌ها نیست، بلکه در بعضی رشته‌ها به ازای آن یک تا ۲ رشته هم اضافه شده است. یعنی اگر ما ۱۶۰ رشته داشتیم، الان هم ۱۶۰ رشته داریم و تعداد رشته‌های ما هیچ تغییری نکرده است.
حسین‌پور ادامه داد: رشته‌ای مثل تعمیر تجهیزات پزشکی در استاندارد سازمان فنی و حرفه‌ای تعریف شده است که حداقل مدرک دانش‌آموز متقاضی ورود به این رشته، دیپلم است. باتوجه‌به اینکه دانش‌آموزان کاردانش با مدرک سیکل وارد این رشته می‌شوند، این رشته را حذف کرده‌اند و ما مجاز به ادامه این رشته نبودیم.
وی با بیان اینکه از این تعداد رشته‌ها بعضی ۳ سال از حذف آن می‌گذرد و رشته‌ای جایگزین آن شده است، اضافه کرد: به طورمثال مدیریت خانواده وزارت ارشاد حذف شده و مدیریت خانواده سازمان فنی و حرفه‌ای جایگزین آن شده است، تولید محتوای الکترونیک ارشاد حذف شده و تولید محتوای الکترونیکی آموزش فنی و حرفه‌ای اضافه شده است یا تولید محتوای انیمیشن حذف شده و تولیدکننده چندرسانه‌ای فنی و حرفه‌ای اضافه شده است.
وی تأکید کرد: آن‌هایی که از اوسط رشته تحصیلی، رشته آن‌ها حذف شده است تا پایان دریافت مدرک در همان رشته باقی می‌مانند و هیچ مشکلی برای این دسته از دانش‌آموزان وجود ندارد.
وی افزود: فقط برای ورودی‌های پایه دهم مهرماه ۹۹ در ۱۷ رشته حذف شده ثبت‌نام نداریم، اما دانش‌آموزان پایه یازدهم و دوازدهم هم در مدارس روزانه و بزرگ‌سال امکان ادامه تحصیل در این ۱۷ رشته را دارند.
وی در ادامه با اشاره به پرطرف‌دارترین رشته‌های کاردانش در بین دانش‌آموزان گفت: در بین دانش‌آموزان دختر، رشته طراحی دوخت و خیاطی استقبال زیادی دارد و در جنس پسر، رشته تأسیسات و مکانیک خودرو استقبال خوبی دارد و ظرفیت آن به‌سرعت تکمیل می‌شود.
وی افزود: اکنون ۵۹۴ هنرستان در استان داریم که ظرفیت آن‌ها در تمام رشته‌ها به‌ویژه در شهر مشهد کامل است و به‌سرعت تکمیل می‌شود.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علیردم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
1
0
مردم از دست شما بدبختن
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->