تشکیل و راه اندازی و استقرار دفاتر تسهیلگری دومین تصمیم اساسی شورای پنجم است.
شهرآرانیوز- رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکتهای شورای شهر با بیان اینکه شورای پنجم شهر مشهد و مدیریت شهری در این دوره، هزینههای سنگینی برای بازآفرینی بر عهده گرفته است، افزود: تاکنون ۳ مصوبه اساسی داشته ایم که نخستین مصوبه، ایجاد سازمان بازآفرینی بود؛ مجموعهای که پیشتر در قالب یک دفتر ذیل واحد شهرسازی فعالیت میکرد و کارآمدی لازم را نداشت.
احمد نوروزی، تشکیل و راه اندازی و استقرار دفاتر تسهیلگری را دومین تصمیم اساسی شورای پنجم دانست و گفت: ۲۸ دفتر در محلات هدف بازآفرینی راه اندازی شده و ۲۳ دفتر ازسوی شهرداری و ۵ دفتر هم توسط استانداری فعال شده است.
نوروزی با بیان اینکه براساس مصوبه شورای شهر برای هر دفتر تسهیلگری ۳۰۰ میلیون تومان برای مرحله شناخت، مطالعات و آغاز فعالیت پیش بینی شده است، افزود: هزینههای آینده نیز متناسب با تحقق اهداف پرداخت خواهد شد.
وی افزود: تصمیم گیریها و اقدامات دفاتر تسهیلگری پیوسته در تعامل و ارتباط با مردم انجام میشود. این مشارکت مستقیم سبب افزایش تعامل و همکاری مردم خواهد شد؛ زیرا آنها در محله خود ایفای نقش میکنند.
نوروزی در ادامه به طرح مصوب اعضای شورا درباره حمایت از مشاغل خرد و خانگی پرداخت و بیان کرد: براساس همین دغدغه، کارگروه ویژهای در شورا شکل گرفت. البته تشکیل دفاتر تسهیلگری حرکتی نوظهور است؛ با این حال نتایج خوب این اقدام را شاهد هستیم.