رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد
سرخط خبرها

بسته‌های تشویقی شهرداری برای احیای بافت‌های تاریخی

  • کد خبر: ۲۳۶۶۸
  • ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
بسته‌های تشویقی شهرداری برای احیای بافت‌های تاریخی
مشوق‌های مدیریت شهری برای رسیدگی ویژه به بافت‌های فرسوده، حاشیه‌ای و تاریخی مشهد در راه است
علیرضا ظهیری - مدیریت شهری مشهد در دوره فعلی خود، توجه ویژه‌ای به احیای بافت‌های ناکارآمد شهری در مشهد دارد و از همین رو با تشکیل سازمان بازآفرینی شهری و پس از آن، ایجاد دفاتر مختلف تسهیلگری در نقاط مسئله دار شهر، حالا به دنبال این است که با ارائه طرحی تشویقی به احیای بافت‌های فرسوده، حاشیه‌ای و تاریخی شهر مشهد کمک کند. بااین حال اقدامات مدیریت شهری مشهد فقط یک قطعه از پازلی است که برای تکمیل آن باید سایر نهاد‌ها و سازمان‌ها نیز پای در میدان گذارند.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد در گفتگو با شهرآرا با اشاره به همین موضوع و مشوق‌های جدید شهرداری برای احیای سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های تاریخی گفت: سیاست ما در حوزه بافت‌های مسئله دار شهر مشهد که حدود ۵۵۰۰ هکتار است، پیگیری مستندات و اسناد بالادستی این موضوع که سند بازآفرینی شهری هم به حساب می‌آید، بوده است. بر همین مبنا، سازمان بازآفرینی شهری تشکیل و به تبع آن، ۲۸ دفتر تسهیلگری نیز در مدل‌های مختلف برای بافت‌های فرسوده، حاشیه‌ای و روستا‌های الحاق شده به شهر فعال شده است.
محمد هادی مهدی نیا با اشاره به ارائه لایحه‌ای از سوی سازمان بازآفرینی شهری و معاونت اقتصادی شهرداری مشهد درباره ارائه مشوق‌هایی برای احیای بافت‌های فرسوده و حاشیه شهر مشهد، گفت: پس از ارسال این لایحه، اعضای شورا در کمیسیون شهرسازی، طرحی را آماده کردند که به موازات آن، بسته تشویقی نیز در اختیار بافت‌های تاریخی و میانی شهر مشهد قرار گیرد.
وی ابراز امیدواری کرد که این دو بسته تشویقی درکنار اقدامات دیگر دستگاه‌های متولی در امور بافت‌های ناکارآمد شهری مشهد بتواند کمک کند تا عقب  ماندگی‌های این بخش از شهر مشهد جبران شود.
مهدی نیا افزود: همچنین امیدواریم با چکش کاری‌های این دو طرح و لایحه در کمیسیون‌های شهرسازی و معماری، برنامه و بودجه، اقتصادی و کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی، بسته کاملی برای رونق بخشیدن به این بافت‌ها تهیه شود.
وی در ادامه به زمان ارسال این طرح‌ها به صحن علنی شورا هم اشاره کرد و گفت: قرار بود که این موضوع قبل از سال جدید در صحن شورا بررسی شود، اما این کار به دلیل لزوم بررسی لایحه بودجه و همچنین درگیری جامعه با کرونا به تعویق افتاد و به احتمال زیاد پس از بررسی‌های تخصصی تا دو هفته آینده به صحن علنی ارسال می‌شود.
این عضو شورای شهر در تشریح برخی از جزئیات این دو طرح و لایحه گفت: تخفیف پروانه، تخفیفات درنظرگرفته شده روی فرمول‌های محاسباتی درآمدی شهرداری، تغییر ضابطه شهرسازی و مشوق‌های تجاری و پارکینگ از جمله موارد مطرح شده در این طرح است و به طور قطع پس از بررسی علاوه بر اعلام جزئیات کامل‌تر آن، بسته‌ای کامل برای این بافت‌ها تهیه خواهد شد.
وی تأکید کرد: امیدواریم در کنار این مشوق ها، بانک‌ها با ارائه تسهیلات، شرکت‌های خدمات رسان با واگذاری انشعابات و مهم‌تر از همه استانداری و اداره کل راه و شهرسازی برای تغییر ضابطه شهرسازی، ما را در این کار یاری کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->