پیشینه روضه‌خوانی در ایران و خراسان | ذکر مصیبت در روضه‌های کهن صدور ۳۹۹۰ رأی توسط کمیسیون ماده ۱۰۰ مشهد در سه ماهه اول سال ۱۴۰۴ درخواست ساکنان محله پنج تن آل عبا مشهد: تهدید اراضی خاکی و خالی را به فرصت تبدیل کنید دعوت از نهادهای بین‌المللی برای محکومیت اقدامات رژیم صهیونی پیشرفت ۵۲ درصدی کمپ ورزشی شهدای شهرداری مشهد| پروژه تا بهمن‌ماه به بهره‌برداری خواهد رسید آلودگی دست از سر هوای مشهد برنداشت | ثبت بیستمین روز متوالی آلودگی (۱۶ تیر ۱۴۰۴) حضور ۵۰۰۰ زائر پیاده در مشهد برای عزاداری عاشورای حسینی هوای مشهد در وضعیت ناسالم قرار گرفت (۱۵ تیر ۱۴۰۴) استقرار ۶ جایگاه ارزاق عمومی و ۸ نانوایی سیار در اطراف حرم مطهر رضوی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خیمه سوزان در مشهد کجا بریم؟ تل‌آویو به دنبال جایگزینی برای فرودگاه بن‌گوریون هوای کلانشهر مشهد، همچنان «ناسالم» (۱۴ تیر ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: مشهدالرضا(ع) آماده میزبانی از عزاداران در تاسوعا و عاشورای حسینی است آماده‌باش ۱۰ هزار دستگاه تاکسی هم‌زمان با تاسوعا و عاشورای حسینی مشهد آماده میزبانی از عزاداران در تاسوعا و عاشورای حسینی است | خدمات شهری در آماده‌باش کامل افزایش سرویس‌دهی خط ۳ مترو مشهد در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی (۱۴ و ۱۵ تیر ۱۴۰۴) ویدئو| تصاویر تکمیلی از لحظه تکان دهنده اصابت پرتابه های رژیم صهیونیستی در تجریش تهران افزایش ساعات ارائه خدمات در پارکینگ‌های مشهد در تاسوعا و عاشورای حسینی حجره‌های بازار رضا‌ (ع) مشهد همچنان میزبان یک پیشه تاریخی است | گل کاشتن روی مخمل‌های محرمی تمهیدات ترافیکی مشهد در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی (۱۴ و ۱۵ تیر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

آغاز به کار ۲ دفتر تسهیل‌گری در منطقه ثامن مشهد

  • کد خبر: ۱۶۸۳۲
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
آغاز به کار ۲ دفتر تسهیل‌گری در منطقه ثامن مشهد
صبح امروز دو دفتر تسهیلگری در منطقه ثامن مشهد به بهره‌برداری رسید.
زهرا اسکندریان- این دو دفتر تسهیلگری در محله‌های کشمیری‌ها و تپل محله در منطقه ثامن از صبح امروز با هدف افزایش مشارکت مردم در بهبود وضعیت کالبدی و اجتماعی محلات شروع به کار کردند.
 
دفاترتسهیلگری واسط بین مردم و مدیریت شهری هستند

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در آغاز این مراسم گفت: دفاتر تسهیل گری با نقش تسهیل گرایانه در حقیقت واسط بین مردم و مدیریت شهری هستند.
محمدرضا حیدری با بیان این خبر افزود: بافت پیرامون حرم مطهر ویژگی‌های خاص خود را دارد و راهبرد‌های ما برای این بافت توجه به مردم در بخش اول و توجه به هویت تاریخی فرهنگی و مذهبی این بافت در بخش دیگر است.
وی ادامه داد: به دنبال این مهم هستیم که تا جایی که امکان دارد مردم در منطقه حضورشان تثبیت شود.مردم خودشان مجموعه‌ای از ظرفیت‌ها هستند.

بازگشایی بولوار رضوان از تپل محله تا خیابان کاشانی
نعمتی، شهردار منطقه ثامن در این باره گفت: در تپل محله دو کار مهم انجام شده است بازگشایی بولوار رضوان از تپل محله تا خیابان کاشانی است که شرق محله را به خود اختصاص می‌دهد.
وی ادامه داد: دوم هم این است که تا یک ماه آینده هم از تپل محله تا خیابان شیرازی ارتباط ترافیکی برقرار می‌شود.
وی افزود: از اهداف ما این است که شیب مهاجرت را معکوس، ماندگاری ساکنان را افزایش و بر حسب درخواست‌های مردم امکان ایجاد تغییراتی در طرح هم اقدام کنیم و مجوز‌های لازم از مقام‌های بالادستی بگیریم.
 
شهردار منطقه ثامن گفت: درآغازطرح، جمعیت ساکن در منطقه حدود ۵۱ هزار نفر بوده که در انتهای طرح نیز باید جمعیت ساکن ۵۲ هزار باشد اظهار کرد:اکنون جمعیت منطقه ثامن به ۱۴ هزار نفر رسیده و مردم از این منطقه رفته‌اند، و ما وفق سیاست‌های شورای پنجم در نظر داریم با ایجاد زیرساخت‌های توسعه و توجه به مولفه‌های بازآفرینی شهری و تعامل مناسب با مردم، شیب مهاجرت را معکوس کرده و مردم را به منطقه برگردانیم.

وی تصریح کرد: بر همین اساس و با همت و پیگیری‌های مجموعه مدیریت شهری در این دوره و همچنین کمک‌های دولت محترم، اقداماتی از جمله دریافت کمک‌های دولتی در قالب انتشار اوراق مشارکت با سهم ۵۰ درصدی دولت و ۵۰ درصد شهرداری مشهد، سعی بر آن داشته ایم تا شتاب ایجاد و اصلاح فضا‌ها و امکانات شهری را افزایش دهیم تا ضمن حفظ حضور ساکنین محترم کنونی بافت، انگیزه و شرایط لازم برای ترغیب به بازگشت ساکنین قبلی بافت فراهم گردد.

وی افزود: با استقرار دفاتر تسهیلگر در محلات مختلف بافت پیرامون حرم مطهر، بحث تسهیل‌گری در ۹ محله منطقه ثامن مشهد را هم به‌صورت ویژه پیگیر هستیم؛ و امیدواریم بتوانیم با جلب مشارکت مردم در محلات بافت سطح رضایتمندی مردم و ساکنین را افزایش دهیم، همچنین تقویت محلات نیز در دستور کار قرار گرفته تا خدمتی شایسته و درخورشان به زائران و مجاوران امام رضا (ع) ارائه شود.
شهردار منطقه ثامن با تاکید بر اینکه این دفاتر می‌توانند به عنوان پل ارتباطی بین مدیران شهری و شهروندان ایفای نقش نمایند، گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به دفاتر تسهیلگری و توسعه محله، مشکلات محله و پیشنهادات خود را در میان بگذارند و دفاتر موضوع را پس از کارشناسی، بررسی طرح‌های مصوب و ضوابط بالادست و ملاحظات مربوطه، به دستگاه متولی منعکس و پیگیری خواهد کرد.

برنامه ریزی شهری با محور دفاتر تسهیلگری
فیضی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز ادامه داد: در شورای پنجم از ابتدای استقرار یک خلا بزرگی در بین مدیریت شهری و مردم احساس کردیم. رویه‌های گذشته و مداخلات کالبدی و اهداف توسعه ای، دستاوردی داشته که آمایش جمعیتی را در این منطقه نامتوازن کرده است.
وی گفت: باید در اینجا زندگی و جمعیت حاضر باشد و خانواده به مفهوم واقعی آن در این جمعیت وجود داشته باشد. تا کنون نهاد واسط نداشتیم. بعد از استقرار دفاتر تسهیلگری بسیار امیدواریم که برنامه ریزی‌های شهری برای مردم و با مشارکت مردم صورت گیرد.
وی یادآور شد: باید مردم اولویت‌ها را مشخص کنند. دیروز در کمیسیون مشترک بسته تشویقی بررسی شد. این بسته باعث می‌شود در این محلات انگیزه ایجاد کند تا مشارکت‌ها افزایش یابد.
فیضی تاکید کرد: کار‌ها تسهیل و حفظ جمعیت رخ دهد. روش‌های بولدوزری دیگر جواب نمی‌دهد و ساکنینی که وابستگی دارند باید در همان محیط ابقا شوند. اگر مردم مشارکت نکنند هیچ کاری منتج به نتیجه نخواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->