صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر جوانی جمعیت، سلامت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: از تمامی افراد ۶۰ سال و بالاتر درخواست می‌شود سالیانه یک‌بار جهت بهره‌مندی از خدمات آموزشی و مراقبتی دوران سالمندی، به مراکز خدمات جامع سلامت نزدیک محل سکونت خود مراجعه نمایند و از خدمات غربالگری به صورت رایگان بهرمند شوند. 

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمد احمدیان با اشاره به اینکه خدماتی که به گروه سنی بالای ۶۰ سال ارائه می‌شود، شامل خدمات آموزشی مراقبتی به دو صورت حضوری و مجازی است، گفت: در آموزش مجازی، محتوا‌های ساده، آسان و کاربردی زندگی سالم در اختیار سالمندان، خانواده‌ها و مراقبان آن‌ها قرار می‌گیرد و آموزش‌های حضوری نیز به دو صورت انفرادی (چهره به چهره) و گروهی ارائه می‌شود. 

وی ادامه داد: مواردی نظیر تغذیه صحیح در دوران سالمندی، فعالیت بدنی متناسب با این گروه سنی و سلامت روان و توان‌بخشی سالمندان از عناوین این آموزش‌هاست.

دکتر احمدیان با اشاره به اینکه برای این گروه سنی فیلم‌های کوتاه با عنوان آموزش سالمندی سالم و فعال در قالب ۹۹ فیلم کاربردی در سایت اطلاع‌رسانی سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد موجود است، بیان کرد: این فیلم‌ها نه‌تنها برای سالمندان، بلکه برای عموم مردم به‌ویژه خانواده‌ها و مراقبان سالمندان مفید است. خدمات در حوزه مراقبت سالمندان شامل تن‌سنجی، ارزیابی الگوی تغذیه، کنترل وزن، مشاوره تغذیه، غربالگری سلامت روان، غربالگری قلبی‌عروقی (فشارخون، چربی خون، قندخون)، ارزیابی وضعیت سقوط و زمین‌خوردن و... می‌شود. همکاران بهداشتی در زمان انجام این مراقبت‌ها ضمن بررسی کامل وضعیت سالمندان تحت پوشش، توزیع مکمل‌های ویتامین‏-دی ماهانه و کلسیم‏-دی روزانه را در قالب طرح مکمل‌یاری سالمندان ارائه می‌دهند.

وی ابراز کرد: کلیه این خدمات آموزشی و مراقبتی، در تمامی شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و به همه سالمندان ارائه می‌شود و خدمات ارائه‌شده در پرونده الکترونیک سلامت ثبت می‌شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.