۲۰ درصد افراد تجربه کهیر حاد را دارند روند پرداخت یک‌میلیون تومان به بازنشستگان در قالب همسان‌سازی حقوق فعلا ادامه دارد (۱۰ مهر ۱۴۰۳) خودرو‌های توقیفی از شنبه (۱۴ مهر ۱۴۰۳) آزاد خواهند شد + فیلم خراسان رضوی پیشتاز راه‌اندازی و فعالیت خانه‌های گروهی سالمندان در کشور است نماینده مجلس: مطالبات فرهنگیان بازنشسته سریعاً پرداخت شود اقدامات مرکز کنترل ترافیک شهرداری مشهد در آغاز سال تحصیلی  در نیمه دوم سال نگذارید ویتامین D خونتان کم شود ترافیک نیمه‌سنگین در بلوار سجاد، میدان شریعتی و معابر منتهی به حرم امام‌رضا(ع) (۱۰ مهر ۱۴۰۳) موبایل و تبلت را نامحدود دست بچه ندهید | شیوع اختلال نزدیک بینی در کودکان ایرانی اعمال‌قانون ۲۱۱۳ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۵ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۰ مهر ۱۴۰۳) حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان | فرمانده سپاه بنت و رئیس شورای این شهر ترور شدند (۱۰ مهر ۱۴۰۳) + تصاویر شهدا پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (سه‌شنبه، ۱۰ مهر ۱۴۰۳) | مشهد گرم می‌شود آخرین جزئیات از طغیان هلیل‌رود جیرفت | ١۵ نفر جان خود را از دست دادند (۱۰ مهر ۱۴۰۳) ارائه آموزش‌های تخصصی به دانش‌آموزان المپیادی برای ورود به بازار کار | دادن پاسخ اشتباه به یک سؤال در المپیاد‌های جهانی، مدال طلا را به نقره تبدیل می‌کند سهم سالمندان تحت پوشش بهزیستی کشور از دریافت خدمات این سازمان چقدر است؟ جامعه سالم، در گرو سلامت دانش‌آموزان است تصادف خودروی قاچاق انسان در جاده‌های سیستان و بلوچستان ۲۵ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۱۰ مهر ۱۴۰۳) حفظ و ارتقای سلامت سالمندان در کلیه ابعاد باید در اولویت قرار گیرد آغاز بیستمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین (۱۰ مهر ۱۴۰۳) مدیر عامل سازمان تاکسی‌رانی شهرداری مشهد: سرویس مدرسه به ۹۵‌‌درصد از متقاضیان تخصیص یافت اقدامات زیبایی بر روی دندان، باید محتاطانه و با مشاوره دندانپزشکی انجام شود جوان‌ترین و سالمندترین استان‌های کشور کدامند؟ | حدود ۱۱ درصد سالمندان کشور بالای ۶۴ سال هستند خراسان‌رضوی در طراز اول کیفیت و گستره خدمات مدارس استثنایی
سرخط خبرها

اقدامات زیبایی بر روی دندان، باید محتاطانه و با مشاوره دندانپزشکی انجام شود

  • کد خبر: ۲۹۱۷۱۴
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲
اقدامات زیبایی بر روی دندان، باید محتاطانه و با مشاوره دندانپزشکی انجام شود
عضو هیات علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به اینکه بسیاری از درمان‌های زیبایی؛ همچون تراش دادن دندان، حذف بخشی از بافت دندان و... بازگشت ناپذیر و غیر قابل ترمیم هستند، توصیه می‌شود که هر گونه اقدامات زیبایی بر روی دندان، محتاطانه و با مشاوره دندانپزشکی انجام شود.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر حسین چالاکی، از پوسیدگی دندان به عنوان یک بیماری‌های رایج و در عین حال قابل پیشگیری نام برد و گفت: رعایت یکسری اصول بهداشتی بسیار ارزان و ساده مانند استفاده از مسواک، نخ دندان و دهان شویه‌ی فلوراید می‌تواند به نحو چشمگیری از بروز پوسیدگی‌های دندان جلوگیری کند.

وی افزود: متاسفانه باور غلطی نسبت به تاثیرگذاری فلوراید بر دندان‌ها وجود دارد که آن را آسیب زننده به دندان تصور می‌کنند، در حالی که اثرات مفید این ماده در محافل بین المللی ثابت شده است و در تمام کشور‌ها توصیه می‌شود.

دکتر چالاکی با اشاره به گرایش افراد به درمان‌های زیبایی دندان و انجام برخی اقدامات زیبایی غیر ضروری بر روی دندان‌ها گفت: با توجه به اینکه خیلی از درمان‌های زیبایی، مانند تراشی که بر دندان می‌خورد و بافتی که از دندان حذف می‌شود، غیر قابل بازگشت بوده و ترمیم پذیر نیست، بنابراین تا زمانی که مشاوره مناسب برای افراد انجام نشده، هیچ درمان زیبایی را آغاز نکنند.

وی همچنین تاکید کرد: از نگاه بنده به عنوان یک متخصص ترمیمی و زیبایی، دندان باید طبیعی باشد و اصطلاحاً به حالت چهره بیاید و اینکه صرفاً بخواهیم دندان را سفید کنیم و اقداماتی از این قبیل به هیچ وجه منطقی نیست، بنابراین ما معتقدیم دندان سالم از هر چیزی مهم‌تر است و اگر دندان سالم بود لبخند هم زیبا است.

دکتر چالاکی در خصوص ماهیت رشته تخصص ترمیمی و زیبایی نیز گفت: این رشته در واقع تخصص تاج دندان است و هر مشکلی که تاج دندان به لحاظ فرمی و تاجی داشته باشد، متخصصان ترمیمی با روش‌ها و تکنیک‌های مختلف درمان می‌کنند. اقدامات ترمیمی اغلب کار تخصصی سنگینی را می‌طلبد و اگر بخواهیم کار دقیق انجام دهیم، نیاز به مهارت بالایی داریم. از همین رو رزیدنت‌های ما به مدت ۳ سال همین اقدامات را تمرین می‌کنند.

عضو هیات علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص اهمیت تغذیه در حفظ سلامت دندان‌ها نیز گفت: شیرینی‌ها مهم‌ترین عامل پوسیدگی دندان هستند و در واقع باکتری‌ها از مواد قندی تغذیه می‌کنند و طی فرایندی مواد اسیدی را آزاد می‌کنند که در نهایت باعث تخریب دندان می‌شود، بنابراین هر چیزی که دهان را به سمت اسیدی شدن می‌برد؛ اعم از شیرینی جات و ترشیجات و نوشیدنی‌های گازدار می‌تواند دندان را تخریب کند.

دکتر چالاکی خاطر نشان کرد: در زنجیره بهداشت و سلامت دهان و دندان، وجود فلوراید به طور مکرر در دهان و تمیز کردن بین دندان‌ها توسط نخ دندان بسیار موثر و کمک کننده است، همچنین بهتر است افراد مسواک نرم و خمیر دندان‌های حاوی فلوراید که بدون سفید کننده یا هر ماده اضافه‌ای هستند را استفاده کنند، این اقدامات به علاوه استفاده از نخ دندان می‌تواند تضمین کننده سلامت دندان‌ها باشد. چکاپ دوره‌ای دندان‌ها نیز توصیه می‌شود، چون می‌تواند از پیشرفت آسیب‌های دندانی جلوگیری کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->