صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس بخش سوختگی مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی امام‌رضا(ع)، از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از تجهیز این بخش به دستگاه لیزر داپلرمور اینسترومنت به عنوان به‌روز‌ترین دستگاه تصویربرداری از بیماران سوختگی خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر امید یازرلو اظهار کرد: دستگاه لیزر داپلرمور اینسترومنت تنها دستگاه تصویربرداری از بیماران سوانح سوختگی است که برای تشخیص عمق و درجات سوختگی استفاده می‌شود.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه این دستگاه پس از ۲ سال پیگیری و رایزنی‌های مختلف خریداری و در بخش سوختگی مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی بیمارستان امام‌رضا(ع) نصب و راه‌اندازی شد، خاطرنشان کرد: این دستگاه تنها دستگاه تشخیصی و تصویربرداری در دنیاست که توسط کمپانی مور اینسترومنت تولید شده و توسط یکی از شرکت‌های مهندسی‌پزشکی و دانش‌بنیان ایران وارد کشور می‌شود.

دکتر یازرلو با بیان اینکه این دستگاه کاملاً پرتابل است و در اتاق‌های عمل جراحی استفاده می‌شود، تصریح کرد: این دستگاه همچون دستگاه‌های ام‌ارآی، سی‌تی‌اسکن و رادیولوژی یک دستگاه تشخیصی‌درمانی است که توسط جراحان پلاستیک، سوختگی و ترمیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این دستگاه به تشخیص درجات و عمق سوختگی کمک می‌کند و دقت اندازه‌گیری را بالا می‌برد، گفت: این دستگاه هیچ محدودیتی ندارد و از سایز ۵در۵ تا سایز ۵۰در۵۰ در بازه زمانی زیر ۳ دقیقه، تصویربرداری را انجام داده و در اختیار جراح قرار می‌دهد.

به گفته وی، تمام مواردی که تصویربرداری می‌شوند، در سیستم حافظه دستگاه به طور مادام‌العمر ذخیره خواهند شد و محدودیتی در ذخیره حجم تصاویر ندارد. تصاویر به صورت رنگی چاپ می‌شود و در پرونده بیمار قرار می‌گیرد. در امور پژوهشی نیز می‌توان از این تصاویر استفاده کرد و یک منبع علمی بسیار قوی برای اثبات نظریه جراحان است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.