صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

یک سال پس از زلزله | سازمان ملل: آسیب دیدگان زلزله هرات همچنان نیازمند کمک هستند

  • کد خبر: ۲۹۳۱۲۳
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰
در سالروز یک‌ سالگی زلزله هرات، دفتر هیئت معاونت سازمان ملل در افغانستان در شبکه ایکس خود اعلام کرده است که شمار زیادی از آسیب دیدگان زمین‌لرزه هرات هنوز نیازمند کمک‌های انسان دوستانه هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، یوناما در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است که سازمان ملل متحد و سایر نهاد‌های بین‌المللی در یک سال گذشته به ۱۰۰ هزار آسیب دیده در هرات کمک رسانده است، اما با این حال این افراد هنوز به کمک نیاز دارند.

این در حالی است که صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل نیز در شبکه اجتماعی ایکس گفته است کودکان آسیب دیده هرات به کمک‌های بیشتری نیاز دارند.

گفته می‌شود افغانستان به دلیل عدم توسعه زیرساخت‌ها و عناصر ناکارآمد در ساخت و ساز‌ها مستعد آسیب‌ها و خسارات جانی و مالی فراوان به دلیل بلایای طبیعی مانند زلزله و سیل است.

در همین حال بسیاری از مردم در مناطق زلزله زده می‌گویند که تا به حال کمکی از نهاد‌های بین المللی یا طالبان دریافت نکرده‌اند.

روز پانزدهم مهرماه ۱۴۰۲ سه زمین‌لرزه بزرگ هر کدام به بزرگی ۶٫۳ ریشتر، به‌همراه چندین پس لرزه، ولایت هرات در غرب افغانستان را به لرزه درآورد.

دو زمین‌لرزه اول در ۱۵ مهر و در ساعت ۱۱:۱۱ دقیقه (به وقت افغانستان) و زمین‌لرزه بعدی در ساعت ۱۱:۴۲ (به وقت افغانستان) در نزدیکی شهر هرات روی داد.

طبق گزارش‌های سازمان ملل، در این زلزله مرگبار یک هزار و ۵۰۰ تن جان باختند و بیش از ۱۲ هزار تن دیگر آسیب دیدند.

مرکز این زمین لرزه شهر زنده جان هرات بود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.