استقبال بخش خصوصی افغانستان از پیشنهاد ایران برای کمک به توسعه زیرساخت‌های اقتصادی این کشور سناتور افغان‌تبار سنای استرالیا: هیچ چیز کشتار کودکان فلسطینی را توجیه نمی‌کند یک سال پس از زلزله | سازمان ملل: آسیب دیدگان زلزله هرات همچنان نیازمند کمک هستند تیم ملی فوتسال افغانستان، سربلند در جام جهانی ازبکستان هیئتی تجاری از ایران به دعوت وزیر تجارت طالبان به کابل رفت تغییر دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع از سوی وزارت کشور | ثبت‌نام ۱۵۰ هزار دانش‌آموز تبعه در تهران، هنوز قطعی نشده است نگاهی به مهم‌ترین موضوعات مطرح‌شده در ششمین نشست «فرمت مسکو» با موضوع افغانستان ششمین نشست مشورتی افغانستان در مسکو با حضور نماینده ایران برگزار شد جزئیاتی جدید از طرح سامان‌دهی اتباع خارجی | پیش‌بینی اقامت‌های یک‌ساله، سه‌ساله و هفت‌ساله در ایران حجت‌الاسلام وحیدی: مجاهدان افغانستانی منتظر فرمان ولی فقیه هستند + فیلم گریستن برای پیروزی، تجربه‌ای تازه برای یک افغانستانی ویدئو | گل اول افغانستان به پاراگوئه در جام جهانی فوتسال ازبکستان پخش زنده بازی تیم ملی فوتسال افغانستان در برابر پاراگوئه در جام جهانی فوتسال ازبکستان (۴ مهر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین عجیب‌ترین زمین والیبال جهان در ولایت سمنگان افغانستان + فیلم از تیم ملی فوتسال پاراگوئه، حریف افغانستان در جام جهانی فوتسال، چه می‌دانیم؟ مردم تاشکند بی‌خبر از برگزاری بزرگترین رویداد فوتسال جهان در شهرشان تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان مقابل پاراگوئه در جام جهانی ازبکستان در چه صورتی تیم ملی فوتسال افغانستان از مرحله گروهی جام جهانی ازبکستان صعود می‌کند؟ مراسم اختتامیه مسابقه ادبی فرهنگی «پارسی وطن است» در مشهد برگزار شد نتیجه دیدار تیم‌های ملی افغانستان و اوکراین در جام جهانی فوتسال
سرخط خبرها

سناتور افغان‌تبار سنای استرالیا: هیچ چیز کشتار کودکان فلسطینی را توجیه نمی‌کند

  • کد خبر: ۲۹۳۱۲۶
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰
سناتور افغان‌تبار سنای استرالیا: هیچ چیز کشتار کودکان فلسطینی را توجیه نمی‌کند
سناتور پیشین افغان تبار در مجلس سنای استرالیا در سالگرد حادثه هفتم اکتبر و عملیات طوفان الاقصی در دفاع از مردم فلسطین و غزه در پیامی که در ایکس نوشت که هیچ چیز کشتار کودکان را توجیه نمی‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فاطمه پیمان، سناتور پیشین افغان تبار مجلس سنای استرالیا به مناسبت سالگرد حادثه هفتم اکتبر نوشته است که هیچ چیز کشتار کودکان را توجیه نمی‌کند.
او در این رابطه نوشته است: «هیچ چیز کشتار غیرنظامیان را توجیه نمی‌کند. هیچ چیز کشتار ۲۰۰۰۰ کودک را توجیه نمی‌کند. هیچ چیز آپارتاید را توجیه نمی‌کند. هیچ چیز اشغال را توجیه نمی‌کند.»

خانم پیمان هفتم اکتبر را روزی دانست که باید در این روز جهان تعهد خود را برای دفاع از عدالت و حمایت از حقوق بشر تجدید کند.

پیمان نوشته است که «به عنوان یک استرالیایی، یک مسلمان و یک انسان دوست، خونریزی هر انسانی برخلاف اصول اصلی هویت من است.»

فاطمه پیمان، نخستین نماینده افغان تباری است که سال ۲۰۲۲ وارد مجلس سنا این کشور شد.

او چندی پیش در جریان سخنرانی خود در سنا به شدت از اسرائیل انتقاد و اقدامات این رژیم در غزه را محکوم کرد.

پیمان ضمن آنکه رژیم صهیونسیتی را در غزه به نسل کشی متهم کرد، از جامعه بین المللی خواست تا اقدامات این رژیم را محکوم کنند.

این اظهارنظر‌ها همراه با واکنش‌های متفاوتی چه از سوی موافقان و چه از سمت مخالفان شد.

موافقان او در پارلمان به دلیل اظهارنظر‌های او، وی را سناتوری برجسته عنوان کردند. در مقابل مخالفانش ضمن رد این اظهارات از او خواستند که از این رویکرد خود عقب نشینی کند.

در نتیجه او به دلیل این اظهارات و حمایت از مردم فلسطین کناره گیری کرد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->