صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

در جست‌وجوی ۲۰ درصد گم‌شده

  • کد خبر: ۲۹۴۱۸۹
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱
در بسته خبری این هفته به کارمندانی که قرار است حقوقشان بیشتر شود، بازنشستگانی که قرار است حقوقشان متناسب شود، یک مربی که حقوقش باید بیشتر شود، کاربرانی که باید مصرفشان کمتر شود و رانندگانی که تا چند سال دیگر دستشان از روی فرمان برداشته می‌شود،  می‌پردازیم.

در بسته خبری این هفته به کارمندانی که قرار است حقوقشان بیشتر شود، بازنشستگانی که قرار است حقوقشان متناسب شود، یک مربی که حقوقش باید بیشتر شود، کاربرانی که باید مصرفشان کمتر شود و رانندگانی که تا چند سال دیگر دستشان از روی فرمان برداشته می‌شود،  می‌پردازیم:

گاهی افزایش، همان کاهش است

اعلام شد که احتمالا حقوق کارمندان برای سال آینده ۲۰ درصد افزایش می‌یابد. این ۲۰ درصد افزایش حقوق با تورم ۴۰ درصد در حقیقت همان ۲۰ درصد کاهش حقوق است. این یعنی اگر کارمند باشیم باید یک خانه که ۲۰ درصد کوچک‌تر از خانه قبلی است و احتمالا ۲۰ درصد پرت‌تر و دورتر است اجاره کنیم. با لباس‌هایی که ۲۰ درصد کهنه‌تر از لباس‌های سال قبلمان هستند در انظار عمومی تردد کنیم و اگر جایی مان درد گرفت ۲۰ درصد بیشتر از قبل به چایی نبات و عرق نعنا به عنوان داروی شفابخش و کامل نگاه کنیم. 

اگر کسی مهمانمان شد ۲۰ درصد کمتر تعارف می‌کنیم که حالا شب شام بمانید. خلاصه که تمام این‌ها قابل تحمل است، حتی اگر اختلاس جدیدی هم شد اگر در حد همان ۲۰ درصد بیشتر از رکورد قبلی اختلاس باشد قابل تحمل است ولی اگر مثلا ۲۱ درصد بیشتر از قبل باشد دیگر واقعا بی عدالتی است و جفای بزرگی است در حق کارمندان.

اعتمادبه‌نفس، از نوع چسبیده به سقف!

مربی محترم تیم ملی بعد از بازی کسل کننده و خواب آور مقابل ازبکستان خیلی جدی و بدون اینکه خنده اش بگیرد گفت که یک بازی با برنامه و با کیفیت و تاکتیکی انجام دادیم. رسانه‌ها به این سخن اعتراضات زیادی داشتند، ولی منصفانه بخواهیم قضاوت کنیم حق با ایشان است. اگر منظور از کیفیت، زمین چمن کشور ازبکستان و ورزشگاه این کشور بود که واقعا کیفیتش خوب بود. منظور از برنامه هم این بود که در تمام ۹۰ دقیقه طرف داران تیم ملی حرص بخورند که واقعا این چه طرز بازی کردن است. 

تاکتیک تیم هم خیلی خلاقانه بود. می‌پرسید تاکتیک چی بود؟ تاکتیک این بود که بدون هیچ تاکتیکی بازیکنان ما بازی کنند تا بازیکنان تیم مقابل نفهمند تاکتیک ما چیست و گیج شوند. با این تفاصیل امیدواریم بازی بعد تیم ملی، بدون کیفیت، بدون برنامه و غیرتاکتیکی باشد، شاید این طوری بتوانیم به جام جهانی صعود کنیم.

از این متناسب تر؟ مگه داریم؟

اعلام شده است که قرار است حقوق بازنشستگان متناسب سازی شود. البته به این کار نیازی نیست، چون همین الان هم حقوق باز نشستگان متناسب است. متناسب است که آژانس بگیرند، بروند فروشگاه و قیمت اقلام غذایی را ببینند و بعد از اینکه قیمت‌ها را دیدند، دوباره آژانس بگیرند و برگردند. متناسب است به رستورانی بروند که همراه هر پرس غذا یک سوپ رایگان هم می‌دهد و اگر مدیریت رستوران اجازه داد فقط همان سوپ رایگانش را میل کنند. این حقوق واقعا متناسب است و اگر درست بتوان آن را مدیریت کرد مطمئنا کفاف معیشت حداقل سه روز از سی روز هر ماه را خواهد داد.

رونمایی از علت اینترنت یواش!

وزیر ارتباطات گفته است که انتشار حجم بالای محتوا، عامل کندی اینترنت کشور است. برای اینکه محتوا‌ها کمتر شود تا سرعت بیشتر شود دو تا پیشنهاد داریم: اول اینکه آن را گران کنند تا کمتر محتوا آپلود و دانلود شود، شاید با خودتان بگویید‌ای بابا! همین چند وقت پیش سه برابر گران شد، ولی سرعتش بیشتر نشد. در جواب باید بگوییم شاید اگر چهار برابر گران شود، سرعتش بهتر شود. 

پیشنهاد دوم هم این است که اینترنت زوج و فرد شود و افراد بر اساس آخرین رقم کد ملی خود یا روز‌های فرد اینترنت داشته باشند یا روز‌های زوج! تازه همان روز را هم فقط اجازه داشته باشند نهایتا یک فیلم ۱۰ مگابایتی، یک عکس یک مگابایتی و یک پیام پنجاه کلمه‌ای آپلود یا دانلود کنند و بدین گونه سرعت اینترنت از یک حلزون قطع نخاع شده آفریقایی، به سرعت یوزپلنگ آسیایی می‌رسد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.