صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ستاد «خیرین شهر یار» می‌تواند اقدامات خیریه و نیکوکارانه را برای حل معضلات شهری جهت و سامان دهد.
به گزارش شهرآرانیوز، سیدمحسن حسینی‌پویا در نشست مشترک مدیران شهری با شورای «خیرین شهر یار» گفت: در جهان بخش سوم اقتصاد به امور خیر و وقف اختصاص دارد و ما بر آن شدیم در مشهد در راستای امور شهری این بخش را فعال کرده و اقدامات متفرق را کنار هم جمع کنیم. ازاین‌رو مصوبه خیرین شهر یار در سال گذشته با پیگیری فراوان و مشاوره با جمع خیران طراحی و ابلاغ شد.

وی با تأکید بر اینکه شورای خیرین با حفظ استقلال، غیرسیاسی و غیردولتی بودن، در راستای موضوعات شهری و عام‌المنفعه فعالیت کرده و هم‌افزایی ایجاد می‌کند، افزود: بر اساس همین مصوبه مقرر شده اگر خیرین در راستای اقدامات عام‌المنفعه ورود کردند شهرداری نیز باید مشارکت کرده و بخشی از کار را بر عهده بگیرد. این برنامه در حدود دو ماه به‌صورت غیررسمی آغاز شده بود و چند نمونه عملی اجرا شد و بر اساس این برنامه برخی موضوعات که مورد دغدغه خیرین بود تسهیل شد.

حسینی‌پویا ادامه داد: شورای خیرین نهادی مستقل است که به هیچ ارگان و نهاد دولتی و عمومی وابسته نیست و هدف آن خیر عمومی است. نحوه ارتباط شورا با شهرداری نیز این‌گونه است که شورا اعضای ستاد خیرین را انتخاب و به شهرداری معرفی کرده تا حلقه ارتباطی بین شورا و مدیریت شهری باشد، اما شورا برنامه‌های خود را به‌طور مستقل و بدون وابستگی و محدودیت اجرا خواهد کرد.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد اضافه کرد: ستاد نماینده شورای خیرین برای ارتباط و تعامل با شهرداری است تا موضوعات مشترک بین شهرداری و خیرین را بحث و پیگیری نماید. به‌عنوان‌مثال اگر شهرداری پروژه عام‌المنفعه در مناطق کم برخوردار شهر به‌صورت نیمه‌تمام در دست دارد و پروژه به ۵۰ درصد پیشرفت رسیده باشد این پروژه به‌عنوان بسته پیشنهادی به ستاد عرضه‌شده و ستاد بابیان و ارائه آن در شورای خیرین نسبت به جذب خیر مشارکت‌کننده برای تکمیل پروژه اقدام خواهد کرد.

به گفته وی، در سمت مقابل نیز پیشنهاد‌ها و موضوعاتی که موردنظر شورا باشد به‌عنوان‌مثال ساخت تصفیه‌خانه یا گرم‌خانه یا ساماندهی کودکان کار و... از طریق ستاد به شهرداری ارائه‌شده و شهرداری امکانات و اقدامات در توان را در اختیار قرار می‌دهد.
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.