عابر و سرنشین موتور، بیشترین فوتی‌های مشهد در تصادفات موتور سیکلت ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است
سرخط خبرها

خیرین شهر یار نقش مهمی در کاهش فقر در شهر برعهده دارند

  • کد خبر: ۲۹۴۱۵
  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
خیرین شهر یار نقش مهمی در کاهش فقر در شهر برعهده دارند
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با تأکید بر لزوم حضور و همکاری خیرین و نیکوکاران برای کاهش روند چرخه تولید فقر و آسیب‌های اجتماعی در این کلان‌شهر، بر حمایت و همکاری تمام و کمال شورا و شهرداری مشهد با «مجمع خیرین شهریار» جهت نیل به این هدف تأکید کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا حیدری در نشست  مشترک با شورای خیرین «شهر یار» که با حضور جمعی از اعضای شورای شهر، شهردار مشهد و جمعی از مدیران شهری برگزار شد، ضمن بیان این مطلب گفت: به نمایندگی از همه اعضای شورای شهر مشهد از حضور عزیزانی که در چند دهه پس از انقلاب در عمل ثابت کرده‌اند در عرصه امور خیریه و نیکوکاری سرآمد هستند تشکر می‌کنم. اگر خیلی‌ها در این سال‌ها تنها حرف زده‌اند، اما شما پیوسته عمل کرده‌اید و ما به اثرات و برکات ارزشمند اقداماتی که به‌صورت گمنام و بی‌منت برای مردم این شهر انجام داده‌اید واقف و معترفیم؛ لذا همه مردم به وجود تک‌تک شما افتخار می‌کنیم.

وی بابیان اینکه امیدواری بسیاری به گام‌های بلند و اقدامات ماندگار «خیرین شهریار» داریم خاطرنشان کرد: نکاتی باید در جهت‌گیری‌های ستاد خیرین شهریار مدنظر قرار گیرد. ازجمله اینکه تشویق و تلاش برای افزودن بر این جمع در جامعه توانمند نیکوکاران خراسان مهم لازم است. یکی از کار‌های فرهنگی که ستاد باید انجام دهد تشویق نیکوکاران بیشتر برای اضافه شدن به این جمع است.

نکته دیگر موردتوجه رئیس شورای شهر مشهد لزوم هماهنگی و هم‌افزایی در اقدامات خیریه بود. حیدری در این خصوص گفت: در بحران کرونا که آسیبی بسیار جدی وجود داشت کمک‌های بسیاری از جهات مختلف ارائه شد، اما این کمک‌ها و فعالیت‌ها هم‌سو و هماهنگ نبودند و حداکثر اثر و فایده را برجای نمی‌‎گذاشتند. یکی از کار‌های ستاد خیرین شهریار ایجاد این هماهنگی‌ها و تولید برنامه‌ای برای هم‌افزایی توان خیرین است.

وی ادامه داد: دیگر نکته آن است که باید به برنامه‌ریزان هم در سطح ملی و هم مدیران شهری کمک کنید تا چرخه تولید فقر و فلاکت متوقف شود. جمع بزرگی از خیرین و نیکوکاران شبانه‌روز در تلاش‌اند تا بخشی از آثار این فقر و فلاکت را کم کنند. متأسفانه امکان حذف تمام این چرخه وجود ندارد.

حیدری تأکید کرد: باید بررسی کنیم که چگونه می‌توان این چرخه را متوقف کرد. باید با نشستی علمی و تخصصی به راهکار‌ها بیندیشیم و البته مجموعه خیرین شهریار بنا نیست فقط کار یدی و هم‌افزایی و کمک و دستگیری انجام دهد، بلکه برای ایجاد زیرساخت‌های علمی و فرهنگی می‌بایست به فضای کار‌های مطالعاتی و تئوریک وارد شود. از این طریق می‌توان به مدیران برنامه‌ریز در بخش دولتی و شهری کمک کرد تا دریابند چه-کنند تا سرعت چرخه تولید فقر و فلاکت کند شود.

رئیس شورای شهر مشهد اضافه کرد: مدیریت شهری مشهد از این نظر پای‌کار هست و اهمیت چشمگیری برای رفع معضلات قائل است. ازجمله اقدامات عملی در این باب اینکه در سال جاری برای توسعه و حمایت از کسب‌وکار‌های خرد مبلغ ۲ میلیارد تومان اعتبار حمایتی در نظر گرفتیم. کار‌های خوبی در این زمینه شکل‌گرفته و در حال ایجاد حلقه‌های واسط حمایتی هستیم.

وی تصریح کرد: این مهم را نباید ازنظر دور داشت که مجموعه ستاد و ساختار خیرین شهریار نیز باید از بدنه خیرین باشد و بنا نیست مجموعه جدیدی در شهرداری ایجاد شود. هرکس به هر مقدار که می‌تواند به این حوزه ورود کند می‌تواند برای شهر ارزشمند و مفید باشد. البته ما نیز وظیفه‌داریم نیکوکاران را به جامعه معرفی کنیم معتقدیم برای توسعه این حرکت در شهر باید اقدامات زیربنایی مختلفی انجام شود تا جوان‌ها و نیرو‌های توانمند ما از این خیرین الگو بگیرند.

حیدری با تأکید براینکه مدیریت شهری تنها مختص به مدیریت شهرداری نیست افزود: مدیریت شهری قرار است شهر را مدیریت کند و ظرفیت‌هایی که در شهر وجود دارد شناسایی، هماهنگ و حمایت نماید. با همین نگاه بر طبق مصوبات امسال هر برنامه و پروژه‌ای که خیرین برای شهر تعریف کنند شهرداری موظف شده برابر با بودجه‌ای که از طرف خیرین برای این امر در نظر گرفته‌شده بودجه مضاعفی را تأمین نماید. به‌عنوان‌مثال برای اصلاح وضعیت نازیبایی که از کارتن‌خواب‌ها و معتادان متجاهر در شهر وجود دارد پیش‌بینی ما این است که ۱۰ گرم‌خانه در شهر نیازمندیم. اگر خیرینی حتی خارج از این جمع امکان حضور و مشارکت در چنین پروژه دارند شهرداری بدون نیاز به طی کردن روال اداری بلافاصله مشابه همکاری در خیرین مدرسه‌ساز ورود کرده و مشارکت خواهد کرد.

وی یادآور شد: مشهد به برکت وجود مضجع شریف امام رضا (ع) علاقه‌مندان و دلدادگان زیادی در خارج از دل خود در اقصی¬نقاط کشور و کشور‌های مختلف دنیا دارد. این علاقه‌مندان نیز باید به ستاد خیرین پیوند بخورند چراکه حاضرند اقدامات نیکوکارانه برای شهر انجام دهند و پیش‌ازاین سابقه‌هایی از این اقدامات وجود داشته، اما تاکنون این برنامه‌ها هماهنگ و هم‌سو نبوده و بر اساس ارتباطات انفرادی امکانات و تسهیلات فراهم‌شده است.

به گفته حیدری، شورای شهر آماده همکاری کامل با خیرین شهریار هست و از هرگونه مصوبه، طرح و اقدامات حمایتی که در این باب لازم باشد تا بتوان از این طریق به کندکردن چرخه و فقر و فلاکت شهر کمک کند دریغ نخواهد داشت. امیدواری زیادی داریم با همکاری و انسجام و همدلی که در این جمع وجود دارد و کار‌های بزرگ انجام‌شده، الگوی مناسبی برای کشور تولید شود. به نظر بنده این مدل می‌تواند مدلی موفق برای کشور باشد و باید برای اطلاع‌رسانی و معرفی این اقدامات در سطح کشور تلاش کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->