صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مرکز درمان هموفیلی و تالاسمی مشهد ۲ هزار و ۱۱۰ بیمار را زیر پوشش دارد

  • کد خبر: ۲۹۴۴۰۵
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷
رئیس مرکز درمانی‌تخصصی بیماران هموفیلی و تالاسمی «سرور» مشهد گفت: اکنون ۲ هزار و ۱۱۰ بیمار مبتلا به تالاسمی و هموفیلی از مشهد و دیگر شهر‌های خراسان رضوی و همچنین استان‌های مجاور زیر پوشش خدمات درمانی این مرکز قرار دارند.

به گزارش شهرآرانیوز، زهرا بدیعی روز دوشنبه در آیین بیست‌ویکمین سالگرد تأسیس مرکز درمانی بیماران هموفیلی و تالاسمی سرور مشهد، افزود: در این مرکز درمانی، یک‌ هزار و ۵۹۰ پرونده فعال مربوط به بیماران هموفیلی و ۵۲۰ پرونده فعال دیگر مربوط به بیماران تالاسمی است.

وی ادامه داد: مرکز درمانی بیماران هموفیلی و تالاسمی مشهد در سال ۱۳۸۲ به منظور تجمیع بیماران مبتلا به هموفیلی و تالاسمی در یک مرکز تخصصی و خدمات‌دهی هر چه بهتر به این ۲ گروه از بیماران، به دانشگاه علوم پزشکی مشهد واگذار شد تا به عنوان واحدی از بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی کودکان دکتر شیخ ارائه خدمت کند.

رئیس مرکز درمانی تخصصی بیماران هموفیلی و تالاسمی مشهد بیان کرد: این مرکز درمانی با ظرفیت ۳۴ تخت بستری موقت برای تزریق خون بیماران تالاسمی و تزریق فاکتور‌های انعقادی اورژانسی و همچنین خدمات دندان‌پزشکی، فیزیوتراپی، آزمایشگاهی و دارویی دایر است.

وی با بیان اینکه در مرکز درمانی بیماران هموفیلی و تالاسمی «سرور» مشهد تمامی خدمات موردنیاز بیماران هموفیلی و تالاسمی انجام می‌شود، افزود: خدمات تعویض مفصل و تزریق ماده رادیواکتیو داخل مفصل برای بیماران هموفیلی نیز در بیمارستان حضرت قائم (عج) ارائه می‌شود.

بدیعی ادامه داد: مرکز تخصصی بیماران هموفیلی و تالاسمی سرور مشهد با حضور پزشکان فوق تخصص خون اطفال، متخصصان کودکان و پزشکان عمومی و همچنین متخصصان دندانپزشکی، متخصصان غدد، قلب، زنان، ارتوپدی، هماتولوژی بزرگسالان، عفونی، پزشکی هسته‌ای و رادیولوژی مشغول هستند.

بدیعی افزود: در مرکز درمانی بیماران هموفیلی و تالاسمی مشهد ویزیت بیماران شهرستانی و تزریق خون آنها هم انجام می‌شود؛ ضمن اینکه دارو‌های موردنیاز بیماران تالاسمی و هموفیلی هم در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد موجود است.

مرکز درمانی تخصصی بیماران هموفیلی و تالاسمی مشهد در خیابان ۱۷ شهریور شمالی این شهر واقع است.

تالاسمی از بیماری‌های ژنتیکی و نوعی کم خونی است که از طفولیت آغاز می‌شود و تا پایان عمر به طول می‌انجامد.

بر اثر این بیماری، هموگلوبین ساختار طبیعی خود را از دست می‌دهد، بنابراین پدیده تولید هموگلوبین غیرمؤثر در بدن ایجاد می‌شود. هموگلوبین معیوب قادر به اکسیژن‌رسانی مطلوب به اعضای بدن نیست. هموگلوبین انتقال‌دهنده اکسیژن در سلول‌های قرمز خونی است.

همچنین دسته‌ای از بیماری‌های ارثی هستند که در آنها توان بدن برای ایجاد لخته و انعقاد خون برای جلوگیری از خونریزی در صورت پاره شدن رگ مختل شده است. هموفیلی A یا نقص فاکتور انعقادی هشت شایع‌ترین شکل این اختلال است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.