صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس سابق سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی گفت: ٢١١ هزار زندانی موجود در زندان‌های کشور هستند که در ٢۶٨ مرکز نگهداری می‌شوند.
به گزارش شهرآرانیوز، اصغر جهانگیر روز شنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه و غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه برگزار شد، افزود: ٢٠١٠ روز طول کشید و ١٠ اولویت برای مدیریت زندان‌ها درنظر گرفتیم و اقداماتی انجام شد.

وی ادامه داد: ایران در میان کشور‌های اسلامی چهارمین، در آسیا هفتمین و در جهان چهل وهفتمین کشور به لحاظ تعداد زندانی است.

جهانگیر اضافه کرد: در سال ٩٣، ٢٢۴ هزار نفر در زندان‌ها بودند که اکنون تعداد زندانیان ۶ درصد کاهش یافته است.

وی اظهارداشت: آمار ورودی زندانیان در سال ١٣٩٣، ۵۴٧ هزار بود که در پایان اردیبهشت سال جاری ۴٧٩ هزار نفر شده و ١٢ درصد کاهش یافته، همچنین موجودی متهمان ۵۶ هزار و ٨٠٠ نفر است که اکنون ١٨ درصد کاهش یافته است.

جهانگیر افزود: آمار محکومان ١۵٣ هزار نفر بود که اکنون ١۵١ هزار نفر است.

رئیس سابق سازمان زندان‌ها گفت: جرایم اموال و مالکیت در سال ٩٩، ٢٣ درصد رشد داشته همچنین جرایم مواد مخدر ١٩ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: ٢٣ هزار نفر از زندانیان عفو رهبری را داشتیم و در سال ٩٧ با پیشنهاد ١١٧ هزار نفر مشمول عفو شدند که بیش از ۶٠ هزار نفر آزاد شدند.

کاهش ۶٨ درصدی زندانیان مهریه
وی درباره محکومان مهریه افزود: زندانیان مهریه ۶٨ درصد کاهش یافته اند و اکنون هزار و ٢١٩ محکوم مهریه در زندان هستند.
جهانگیر اظهار داشت: در سال گذشته با دستور رئیس قوه قضاییه، بازرسی تیم‌های ویژه از زندان‌ها انجام شد و ١۵ هزار و ۵۵۵ نفر آزاد شدند، هفت هزار نفر تعیین تکلیف و ٧١٢ نفر مشمول تخفیف شدند.
رئیس سابق سازمان زندان‌ها گفت: ١٨٧ هزار نفر کمتر از ١٠ روز در زندان بودند همچنین پرونده محکومان مالی ١٢ درصد کاهش یافته است.
جهانگیر اظهار داشت: ٣٨ درصد از زندانیان در جرایم مواد مخدر، ٣٠ درصد جرم سرقت و ١٠ درصد جرایم علیه اشخاص در زندان به سر می‌برند.
رئیس سابق سازمان زندان‌ها افزود: با شیوع کرونا در زندان‌ها از هفتم اسفند، مرخصی زندانیان شروع شد تا پایان اردیبهشت ماه ۱۲۸ هزار زندانی مرخصی گرفتند و خواهشمندم که در بازگشت آن‌ها هم مراقبت شود. کسانی که شرور نیستند و امکان تجدید مرخصی هست این اتفاق بیفتد، زیرا ممکن است موج دوم بیماری را داشته باشیم.
وی اظهار داشت: سیستم هوشمند در زندان‌ها برای انبار دارو و اعزام و بستری ایجاد شده، همچنین راه اندازی سیستم آرشیو الکترونیک پرونده زندان‌ها و راه اندازی سیستم اشتغال و حرفه آموزی زندانیان انجام شده است.
جهانگیر اضافه کرد: ساماندهی کارت‌های بانکی زندانیان و نصب و هوشمند سازی هشت هزار تلفن در زندان نصب شده تا از کلاهبرداری زندان‌ها جلوگیری شود.

٨٠٠ زندانی پابند الکترونیک دارند
وی افزود: اکنون ۸۰۰ زندانی از پابندالکترونیک استفاده می‌کنند و چهار هزار پابند داریم که این رقم باید به ۴۰ هزار افزایش یابد.
جهانگیر اضافه کرد: همچنین دو هزار بیمار مبتلا به ایدز در زندان‌ها داریم و ۳۰۰ هزار کیت تشخیصی سریع اچ‌ای وی خرید کردیم. درمان هپاتیت سی را شروع کردیم که ۷ هزار زندانی شناسایی شدند همچنین تربیت ۵۰ پزشک درمانگر اچ آی وی را داشتیم و بخش دیالیز نیز راه اندازی شد.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.